2023-08-29, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tänk dig att du själv i internationell TV får en oattraktiv kvinna på dig som håller fast dig och trycker sin käft mot din mun. Du blir chockad (vilket syns på henne för övrigt) . Det är ingen småsak, definitivt inte för henne.

Om folk rent generellt inte brydde sig om småsaker så hade livet varit enklare.

Jag blev kysst av thailändare 2017.

Ville jag det? Nej.
Ska jag tänka på det resten av livet som att det va en traumatisk upplevelse? Nej.

Det är vad det är. Folk idag blir ju kränkta och deprimerade i flera år efter skitsaker.
Jag tror att vi som människor kommer bli psykfall allihopa.
Citera
2023-08-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vadå något bra? Köpt fikabröd? Fyllt på papper i skrivaren? Jobbat över en timme? Ja, det hade nog blivit en mindre skandal om chefen går runt och kysste på munnen efter sådana småsaker.

Går ju inte att jämföra med en fanstisk segeryra efter VM-guld, konfettin sprutar, publiken skriker euforiskt, laget och funktionärer kramas åt alla håll. Att i det läget utdela en puss på munnen är på sin höjd en smula olämpligt, knappast värre än så.

Speciellt när mottagaren av kyssen tycks initiera att ta firandet till en ny nivå när hon ses lyfta upp Rubiales i starten av deras kontakt, så det kan lätt argumenteras att Rubiales bara svarade och drogs med! Därför är jag så chockad över att han sågas så totalt. Det verkar som om folk ser detta som lika illa som om jag skulle gå in på ICA och pussa kassörskan där.
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 10:30.
Citera
2023-08-29, 10:40
Medlem
swimmingpools avatar
Jag är en vänstervriden kvinna, men fan vad förbannad jag blir på såna här lotsasskandaler! Visst, det var lite konstigt det han gjorde, men för i helvete, det var bara en puss i en glädjeyra. Vilken jävla woke idiot värld vi lever i.

Citera
2023-08-29, 10:45
Medlem
Förutom kyssen hänger han på spelarna som missionärställningen.

https://twitter.com/wallstwolverine/status/1696188378721423668
Citera
2023-08-29, 10:45
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
tror inte någon vill bli pussad på munnen av vem som helst, utom möjligtvis incels som genast tänker sig att det är en vacker 19-åring som gör det. Men tänk istället att det är Annika Strandhäll eller Magdalena Andersson som pussar dig på munnen och t o m incelsen backar och förstår plötsligt.

Nä nu! Efter har legat och vänt hela natten måste jag kommentera detta. Vill inte pussa Strandhäll eller Andersson. Men om någon av de skulle pussa mig i ren glädjeyra så skulle jag inte tänka så mycket mer än att det är en tant som är glad och tacksam!

Har bara svårt att komma på varför de skulle vilja pussa mig. Men det är ett mysterium utan för denna tråd!
Citera
2023-08-29, 10:49
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

Ville jag det? Nej.
Ska jag tänka på det resten av livet som att det va en traumatisk upplevelse? Nej.

Det är vad det är. Folk idag blir ju kränkta och deprimerade i flera år efter skitsaker.
Har du funderat på att polisanmäla? ...

De som polisanmäler, eller kört igång denna karusell om en kyss, bör fundera på om deras liv blir bättre eller inte, om offrets liv blir bättre, om damfotboll har någon vinst, om Spaniens VM-guld svärtas ner.

En feminist hade kanske sagt Typisk män om "förövaren". Typiskt damfotboll skulle jag säga. Alltid politik först, sedan fotboll.

Jag kan hålla med om att det verkar sinnesslött när man ser filmen. Men han kanske var glad eller kär. Är det förbjudet numera?
Citera
2023-08-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Förutom kyssen hänger han på spelarna som missionärställningen.

https://twitter.com/wallstwolverine/status/1696188378721423668

Det är ju där Rubalies hävdar att Hermoso lyfter upp honom och bjuder in till det extra-ordinära firandet!

“When Jenni first showed up, she lifted me up from the ground. She grabbed me by the hips, by the legs, I don’t remember well,” he said. “She lifted me up from the ground – and we almost fell down.

“And when she put me down on the ground, we hugged each other. She’s the one who picked me up in her arms and she pulled me into her body. We hugged and I told her, ‘Forget about the penalty. You were fantastic, we wouldn’t have won this World Cup without you.’ She replied to me, ‘You are awesome.’ And I said, ‘A small peck?’ And she said, ‘OK".

Jag kan inte avgöra vad som händer på videon, men det jag kan säga är att man inte kan säga säkert att det är Rubiales som endast gör att han hamnar uppe på henne, det ser ut som att de är två om det, annars kan det lika gärna vara Hermosos verk till mesta del!

Alla som tittar på den där filmen och säger att det är spiken i kistan för Rubiales är så biased så det inte är sant!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 10:54.
Citera
2023-08-29, 10:52
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag är en vänstervriden kvinna, men fan vad förbannad jag blir på såna här lotsasskandaler! Visst, det var lite konstigt det han gjorde, men för i helvete, det var bara en puss i en glädjeyra. Vilken jävla woke idiot värld vi lever i.

I internationell TV och klippet rullas hela tiden. Inte konstigt att hon far illa av det. Hade han inte gjort den där skiten hade det varit lugnt.
Citera
2023-08-29, 10:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Just det. Och det är dina satans idiotkompisar inom vänstern som sabbar allting hela tiden i hela världen. Bättre att du lämnar de där galningarna ögonaböj och kommer ut som en HÖGERKVINNA!
Citera
2023-08-29, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Om folk rent generellt inte brydde sig om småsaker så hade livet varit enklare.

Ville jag det? Nej.

Ja, det blir som häxbränningarna, det hetsas på, fultolkas, anges, drevas och hängs ut... inte sällan av blåhåriga med självskadeärr, till det en dag är dig mobben vänts mot och det är din dörr det knackas på - det behövs mer virke till brasan...

Media, förtryckande och totalitära röster hejar aktivt på, men det kommer inte att sluta väl. På samma sätt som revolutionen äter sina barn så kommer denna illasinnade Hydra att konsumera även de sina, en efter en... och allt det goda med 1900-talets frihets- och jämställdhetsrörelse går förlorat, och vänds till det omvända. Socialt, medialt, politiskt, rättsligt. Manegen krattas för en stenhård betvingande "religion nära dig" att ta över efter den bästa av tider med världens mest framgångsrika, fria och jämställda samhällen fram till nu, alla tecken har linjerat upp sig i skyn tyvärr.
Citera
2023-08-29, 11:00
Medlem
Om man ställen en cynisk fråga, vad skulle hända med detta i en rättegång med bortom rimligt tvivel som bevisbörda?

Hermoso hävdar att hon inte godkände kyssen och inte lyfte upp eller hade för avsikt att lyfta upp Rubiales.

Rubiales hävdar att Hermoso lyfte upp honom och att hon gav samtycke till kyssen.

Ingendera av versionerna går att bevisa, det går inte att se från videon tydligt om Hermoso lyfter upp Rubiales, om det är tvärtom eller ett mellanting.

Det blir således ord mot ord.

Hermoso protesterar inte, ler innan och efter mötet med Rubiales, fortsätter som ingenting har hänt. Sitter och skojar om saken i en intervju samma dygn.

Inte förrän hon märker hur omvärlden har reagerat ändra hon totalt inställning och blir otroligt kränkt och pratar om ett "våldsamt fysiskt sexuellt påhopp" vartefter olika organisationer tar över hennes talan och släpper PR-meddelanden åt henne!

Med det potentiella motivet att hela spaniens damlag velat bli av med Rubiales och coachen vilda och nu fått ett gyllene läge! För mig känns det inte omöjligt att Hermoso inte brydde sig ett skit från början med sen såg omvärldens reaktioner och plötsligt hade hon 15 lagkamrater hemma i spanien som sa åt henne: "SÄTT ÅT DEN GRISEN NU SÅ FÅR VI BORT HONOM OCH VILDE EN GÅNG FÖR ALLA".

Skulle jag sitta i en jury skulle jag inte ha något annat val än att fria Rubiales! Det finns gott om rimligt tvivel här, utan tvekan!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 11:04.
Citera
2023-08-29, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Om man ställen en cynisk fråga, vad skulle hända med detta i en rättegång med bortom rimligt tvivel som bevisbörda?

Hermoso hävdar att hon inte godkände kyssen och inte lyfte upp eller hade för avsikt att lyfta upp Rubiales.

Rubiales hävdar att Hermoso lyfte upp honom och att hon gav samtycke till kyssen.

Ingendera av versionerna går att bevisa, det går inte att se från videon tydligt om Hermoso lyfter upp Rubiales, om det är tvärtom eller ett mellanting.

Det blir således ord mot ord.

Hermoso protesterar inte, ler innan och efter mötet med Rubiales, fortsätter som ingenting har hänt. Sitter och skojar om saken i en intervju samma dygn.

Inte förrän hon märker hur omvärlden har reagerat ändra hon totalt inställning och blir otroligt kränkt och pratar om ett "våldsamt fysiskt sexuellt påhopp" vartefter olika organisationer tar över hennes talan och släpper PR-meddelanden åt henne!

Med det potentiella motivet att hela spaniens damlag velat bli av med Rubiales och coachen vilda och nu fått ett gyllene läge! För mig känns det inte omöjligt att Hermoso inte brydde sig ett skit från början med sen såg omvärldens reaktioner och plötsligt hade hon 15 lagkamrater hemma i spanien som sa åt henne: "SÄTT ÅT DEN GRISEN NU SÅ FÅR VI BORT HONOM OCH VILDE EN GÅNG FÖR ALLA".

Skulle jag sitta i en jury skulle jag inte ha något annat val än att fria Rubiales! Det finns gott om rimligt tvivel här, utan tvekan!
För det första så var det ingen kyss utan en glädjepuss. En kyss gör man med halvöppen mun och tungan är inblandad enligt mig. En puss gör man med stängd mun och det var det i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in