Citat:
Ursprungligen postat av
EnlitenUggla
Om folk rent generellt inte brydde sig om småsaker så hade livet varit enklare.
Jag blev kysst av thailändare 2017.
Ville jag det? Nej.
Ska jag tänka på det resten av livet som att det va en traumatisk upplevelse? Nej.
Det är vad det är. Folk idag blir ju kränkta och deprimerade i flera år efter skitsaker.
Jag tror att vi som människor kommer bli psykfall allihopa.
Ja, det blir som häxbränningarna, det hetsas på, fultolkas, anges, drevas och hängs ut... inte sällan av blåhåriga med självskadeärr, till det en dag är dig mobben vänts mot och det är din dörr det knackas på - det behövs mer virke till brasan...
Media, förtryckande och totalitära röster hejar aktivt på, men det kommer inte att sluta väl. På samma sätt som revolutionen äter sina barn så kommer denna illasinnade Hydra att konsumera även de sina, en efter en... och allt det goda med 1900-talets frihets- och jämställdhetsrörelse går förlorat, och vänds till det omvända. Socialt, medialt, politiskt, rättsligt. Manegen krattas för en stenhård betvingande "religion nära dig" att ta över efter den bästa av tider med världens mest framgångsrika, fria och jämställda samhällen fram till nu, alla tecken har linjerat upp sig i skyn tyvärr.