2025-03-31, 12:51
Medlem
6999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det r vl ganska uppenbart att antal ml kan bero p vilka mlchanser ett lag slpper till ocks.

Oavsett vad s r 2.50 och 2.51 ingen skillnad, det kan vara omvnt efter nsta match. Gustavsson har dock 1,6% hgre rddningsprocent, och det dremot r mycket. Sammantaget har Gustavsson sledes bst statistik hittills denna ssong.

Markstrm r ju sisdr 8 r ldre s vi fr vl utvrdera senare vem som varit bst, Gustavsson r fortfarande hyfsat ung med sina 26 r och kan ha minst 10 bra r kvar med eventuella Vezina-nomineringar.

Wild r inget vanligt topplag.

Inte troligt att Gustavsson r kommande Vezina vinnare.
Citera
2025-03-31, 16:04
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Dr har du nog svaret. Gammal r ldst.

Jag med mnga anser att vra finalchanser i four nations kat drastiskt om de inte vore fr vissa billiga ml Gustavsson slppte, inte frmst i Finlandsmatchen nr de gllde som mest, det r dr den strsta skillnaden kommer till nr man r ldre och spelar betydande matcher, man kan spela med desto mindre nervositet vilket hjer fokus och minskar slarv. Varfr Markstrm vore mer lmpad.

Gustavsson r absolut en bra mlvakt, no doubt.
Men erfarenhet verrumplar de mesta. Gustavsson har inte varit glnsande i landslaget nn gng tyvrr.

Nicklas Lidstrm var ocks kritiserad i landslaget tills OS 2006. Markstrm slpper ocks billiga puckar d och d.
Citera
2025-03-31, 16:10
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Wild r inget vanligt topplag.

Inte troligt att Gustavsson r kommande Vezina vinnare.

Det r vl dr det kan skita sig, men enligt Kokacola s har ju inte mlvaktsstatistiken som antal inslppta ml per match ett dugg med laget att gra, trots att Vezina Trophy oerhrt sllan vinns av en mlvakt i ett mitten eller bottenlag.
Citera
2025-04-01, 10:48
Medlem
Citat:
Nicklas Lidstrm var ocks kritiserad i landslaget tills OS 2006. Markstrm slpper ocks billiga puckar d och d.

Pfft, Detroit var allt som ofta i slutspel p Lidas tid, och dom gnger han var i landslaget levererade han pongmssigt s de dr r ocks skitsnack.

Nu mttes Markan och Gustavsson inatt igen. Tala grna om fr mig resultatet
Citera
2025-04-01, 15:26
Avstngd
Citat:
Pfft, Detroit var allt som ofta i slutspel p Lidas tid, och dom gnger han var i landslaget levererade han pongmssigt s de dr r ocks skitsnack.

Jag kan tala om fr dig vem som har verlgset bst rddningsprocent, men det vill du nog inte hra.

Och jo, Lidstrm var kritiserad nr det kom till landslagsspel.

Frklara hur det kommer sig att nstan enbart mlisar i topplag vinner Vezina om antal inslppta per match inte har ngot alls med laget att gra.
Citera
2025-04-09, 03:25
Avstngd
Citat:

Markstrm 7 inslppta och 69 i rddningsprocent inatt. Kommentarer p det?
Citera
2025-04-09, 13:17
Medlem
Citat:
Markstrm 7 inslppta och 69 i rddningsprocent inatt. Kommentarer p det?

Bara fr ngon dag sen hll han nollan mot Shestyorkin, varfr blev jag inte upplyst om det? 😉

Devils - Boston r en riktig plojmatch. Boston ute och r griniga ver de, och Devils i stort sett klara fr slutspel och behver inte alls kra fullt ut fr att dra ngra skador.
Citera
2025-04-09, 14:14
Avstngd
Citat:
Bara fr ngon dag sen hll han nollan mot Shestyorkin, varfr blev jag inte upplyst om det? 😉

Devils - Boston r en riktig plojmatch. Boston ute och r griniga ver de, och Devils i stort sett klara fr slutspel och behver inte alls kra fullt ut fr att dra ngra skador.

Rejlt ojmn allts.

Skyll p det du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in