2023-08-25, 16:30
Medlem
Hejsan!

Hoppas att detta är rätt forum.

Men det är så att som nykter person grubblar väldigt mycket och tänker mycket negativt till o från. .
Och är väldigt tyst även på jobbet kollegor osv .

Men bar ju fått diagnosen depression så .

Nu har jag köpt rosa Stada 0,5 och när jag tar dom så blir jag en mycket positivare person, pratar mer med kollegor. Har mycket mer energi och ork till att t.ex. börja träna igen.

Kan det vara så att dom problemen som då Xanoren dämpar att om jag ordnar upp dom bekymmerns ordentligt så kommer det bli som om att jag tagit en tablett eller det något annat i dom?

För jag planerat på att sluta inom kort och dö behandlingshem för såna som har arbete?

Med vänliga hälsningar,
Citera
2023-08-25, 16:35
Medlem
snooper123s avatar
Du kan absolut underlätta för dig själv genom att gå till psykolog och göra avslappningsövningar osv.
Men jag skulle säga att du inte kan uppnå den dämpningen som benso gör bara av mental träning.
Citera
2023-08-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeExplorer
Hejsan!

Hoppas att detta är rätt forum.

Men det är så att som nykter person grubblar väldigt mycket och tänker mycket negativt till o från. .
Och är väldigt tyst även på jobbet kollegor osv .

Men bar ju fått diagnosen depression så .

Nu har jag köpt rosa Stada 0,5 och när jag tar dom så blir jag en mycket positivare person, pratar mer med kollegor. Har mycket mer energi och ork till att t.ex. börja träna igen.

Kan det vara så att dom problemen som då Xanoren dämpar att om jag ordnar upp dom bekymmerns ordentligt så kommer det bli som om att jag tagit en tablett eller det något annat i dom?

För jag planerat på att sluta inom kort och dö behandlingshem för såna som har arbete?

Med vänliga hälsningar,

Det är inte så att du har GAD? Jag får lyrica mot det och jag blir som en annan person. Har förändrat hela mitt liv
Citera
2023-08-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truetiger
Det är inte så att du har GAD? Jag får lyrica mot det och jag blir som en annan person. Har förändrat hela mitt liv

Har missbrukat lyrica i yngre dagar så kan inte ta det ens i smö doser utan krampanfall, visserligen var ju inte din orginala det var något hemmatillverkat eller ifön öst kanske.

Mvh
Citera
2023-08-25, 17:07
Medlem
Automatvapens avatar
Du skriver rätt benzat mannen
Citera
2023-08-25, 18:18
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Varför vill du dö på ett behandlingshem?
Det är ju där du kan få hjälp.
Citera
2023-08-25, 20:51
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Du skriver rätt benzat mannen
Eller hur, tänkte också på det..
Citera
2023-08-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeExplorer
Har missbrukat lyrica i yngre dagar så kan inte ta det ens i smö doser utan krampanfall, visserligen var ju inte din orginala det var något hemmatillverkat eller ifön öst kanske.

Mvh

Okej, låter trist. Det är ju annars en mycket bra medicin mot just det du beskriver.

Kämpa vidare, livet blir bättre, jag lovar dig. Har varit i riktigt djupa dalar själv, men jag bestiger berget ifall jag faller.

Med vänlig hälsning, hemlig
Citera
2023-08-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Varför vill du dö på ett behandlingshem?
Det är ju där du kan få hjälp.

Jag vil läggas in på behandlingshem men i min kommun så krävs det ganska rejäla beroenden.

Jag vill bli kvitt tabletterna tids nog.

Blir väl då något i stil med att jag fr abstinensbesvären så ambulansen kommer o hämtar mig o lägger in mig på avgiftning eller hur dom går till väga.

Jag inte så bra koll hur sånt fungerar . Jag har ju ett tidigare missbruksproblem och beroendem då var det tjack och jag tog väldigt mycket tjack på den tiden doxk inte intravenöst.

Det räckte inte för att socialtjänsten och beroendeenheten skulle kunna skicka mig på behandlingshem så jag får den professionella hjälpen jag behöver.

Jag har väldigt många hjärnspöken som jag vill ta i tur med och beroendeproblematiken behöver jag också professionell hjälp och få verktygen för att hantera beroende.

Och vad skriver jag benzat?😂 Hur då tänker du? Bensade personer brukar man ju knappt fattta vad som ens vill ha sagt 😅

Mvh
Senast redigerad av LifeExplorer 2023-08-26 kl. 21:50.
Citera
2023-08-28, 20:55
Moderator
fredrik686s avatar
Medicin och hälsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem