2023-08-24, 15:39
Medlem
I ett nyligen publicerat avsnitt av podcasten berättar Guidetti och Charles om en händelse som berör både podcasten och livet utanför den. De har nämligen blivit anmälda för något de pratat om i ett tidigare avsnitt av podcasten, och de verkar osäkra på vilka konsekvenser denna förtalsanmälan kan leda till.

– Vi har blivit anmälda för förtal tydligen, säger Sanna Guidetti och uttrycker att hon inte vet vad det hela handlar om.

Rosanna däremot, hon uttrycker att hon har stenkoll på vad denna förtalsanmälan gäller.

– För det första, jag vet vad det gäller och det är du som har gjort bort dig, förklarar Rosanna i avsnittet.

Men exakt vad anmälan handlar om går podduon inte in på. Däremot uppger Sanna Guidetti att hon känner sig osäker på vad resultatet av en anmälan eventuellt skulle kunna komma att bli.

– Vad får man för det då, måste jag betala någon böter? Det har inte jag råd med, säger Guidetti i podcasten.

https://www.msn.com/sv-se/livsstil/s...1ddd28b8&ei=10

Vem anser sig förtalad?
Citera
2023-08-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfisaorgel
I ett nyligen publicerat avsnitt av podcasten berättar Guidetti och Charles om en händelse som berör både podcasten och livet utanför den. De har nämligen blivit anmälda för något de pratat om i ett tidigare avsnitt av podcasten, och de verkar osäkra på vilka konsekvenser denna förtalsanmälan kan leda till.

– Vi har blivit anmälda för förtal tydligen, säger Sanna Guidetti och uttrycker att hon inte vet vad det hela handlar om.

Rosanna däremot, hon uttrycker att hon har stenkoll på vad denna förtalsanmälan gäller.

– För det första, jag vet vad det gäller och det är du som har gjort bort dig, förklarar Rosanna i avsnittet.

Men exakt vad anmälan handlar om går podduon inte in på. Däremot uppger Sanna Guidetti att hon känner sig osäker på vad resultatet av en anmälan eventuellt skulle kunna komma att bli.

– Vad får man för det då, måste jag betala någon böter? Det har inte jag råd med, säger Guidetti i podcasten.

https://www.msn.com/sv-se/livsstil/s...1ddd28b8&ei=10

Vem anser sig förtalad?
I alla fall Sanna är ju inte sen med att anmäla andra för förtal iheller. Så det går väl jämnt upp!
Citera
2023-08-24, 15:49
Medlem
Silltunnas avatar
”Inte råd med”?
Vad är det för trams.
Citera
2023-08-24, 15:59
Medlem
Bazze1s avatar
Tycker det gått inflation i alla jävla förtalsanmälningar nu för tiden.

Alla är kränkta eller känner sig förtalade ofta för rena skitsaker och även för saker som är fakta och med sanningen överensstämmande.

Polis och åklagare har annat att pyssla med kan man tycka.

Grovt förtal med rena lögner
Citera
2023-08-24, 16:45
Medlem
Haha, enorm humor när Sanna Guidetti säger att hon inte har råd. Tänk om juridiken funkade så. ”Nä sorry, jag har inte råd, så jag struntar i böterna. Tack och hej.”

I hennes fall har ju dessutom mannen hon är gift med tjänat typ mest pengar av alla svenska fotbollsspelare någonsin, om man sätter hans inkomster i proportion till vad han faktiskt presterat på planen.
Citera
2023-08-24, 23:40
Medlem
Varenda influencer borde få en förtalsanmälan, det kommer ju inget annat än skit ur mun på dessa avarter. Förresten borde John också få en känga! Det är nog delvis hans fel att hon blivit så jävla jobbig, hans störighet borde vara straffbar. Inte konstigt att hon också blir det. Familjen Grin-detti
Citera
2023-11-02, 13:45
Medlem
moralhoras avatar
Nu har de uppenbarligen suttit och varit antisemitiska i det senaste avsnittet?
Citera
2023-11-02, 15:41
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu har de uppenbarligen suttit och varit antisemitiska i det senaste avsnittet?

I så fall är det inte förtal utan hets mot folkgrupp.
Citera
2023-11-02, 16:27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
I så fall är det inte förtal utan hets mot folkgrupp.

Ja, inte ovanligt att trådar har en tendens att bli mer allmänna om människor hittar på fler tokigheter.

I alla fall:

Citat:
Ursprungligen postat av av @FriedmanAmos på Twitter
Sitter på riktigt Sanna Guidetti och Rosanna Charles och säger att judar äger allt och styr media? Wow. Klassisk konspirationsteori att sprida. Ett förtydligande från podduon till sina tiotusentals lyssnare vore nog på sin plats.

https://twitter.com/FriedmanAmos/sta...62912654348359

Ljudklipp ligger på Twitter.
Citera
2023-11-02, 19:38
Medlem
ValackObamas avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...m-i-hogt-i-tak

Dessa två jubelidioter sitter och pratar som om de vore experter. Det är jävligt farligt.

Pulvertrashet Rosanna Charles är ju dessutom en kronisk lögnerska som påstod sig ha blivit erbjuden VD-jobbet på Majblomman som 10-åring. Sen att fanskapet varit med i Lyxfällan säger väl allt. Sanna Guidetti är ju precis likadan. De är som gjorda för varandra....
Citera
2023-11-05, 22:32
Medlem
De borde bli anmälda för HMF för sitt antisemitiska poddavsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in