Citat:
Du verkar inte förstår att inte bara är 'vi' som är medelålders som håller ett vuxenkapital. Du tänker inte heller på att många, om inte en överväldigande majoritet maxar ut sina kreditkort på sånt här. I Sverige lever man som regel från lön till lön när man är fattig, medans i USA så lever man från kreditkortsavbetalning till kreditkortsavbetalning.
Japp!
Men. Parkerna upplever också dippar.
Vi är just nu inne i en utdragen lågintensiv lågkonja, vilken visar sig i lägre volymer med besökare i bl.a. parkerna.
Disneys parker kräver seriöst vuxenkapital för korta besök utan de stora utsvävningarna.
Disney gjorde den där nya Star Wars-delen som inte ens överlevde ett år.
Den var tydligen väldigt oinspirerande, extremdyr mm. mm.
Jag tror inte att parkerna kan bära Disneys mediahaverier. I det långa loppet handlar allt i parkerna om magin som kommer direkt från deras mediaproduktioner. D.v.s. median ligger uppströms parkerna.
Det finns alltid annat man kan göra för sina pengar och det kan hålla en road över flera år. Jag är inte en "cyklist", men jag har 3 hojar. Det är fan inte billigt i inköp, men det ger massor av nöje och extremt bra hälsa, över lång tid.
Så vi som har vuxenkapitalet äger oftast ett logos. Det går hand i hand. Jag tror att Disney har brutit kopplingen mot oss som håller vuxenkapitalet.
Men. Parkerna upplever också dippar.
Vi är just nu inne i en utdragen lågintensiv lågkonja, vilken visar sig i lägre volymer med besökare i bl.a. parkerna.
Disneys parker kräver seriöst vuxenkapital för korta besök utan de stora utsvävningarna.
Disney gjorde den där nya Star Wars-delen som inte ens överlevde ett år.
Den var tydligen väldigt oinspirerande, extremdyr mm. mm.
Jag tror inte att parkerna kan bära Disneys mediahaverier. I det långa loppet handlar allt i parkerna om magin som kommer direkt från deras mediaproduktioner. D.v.s. median ligger uppströms parkerna.
Det finns alltid annat man kan göra för sina pengar och det kan hålla en road över flera år. Jag är inte en "cyklist", men jag har 3 hojar. Det är fan inte billigt i inköp, men det ger massor av nöje och extremt bra hälsa, över lång tid.
Så vi som har vuxenkapitalet äger oftast ett logos. Det går hand i hand. Jag tror att Disney har brutit kopplingen mot oss som håller vuxenkapitalet.
Jag rekommenderar att du kollar in videoartikeln jag länkade.
Citat:
Ja precis, dom är i praktiken to large to fail.
Ja, de som tror att det går åt helvete för Disney for att ett par filmer floppar vet inte mycket. Det faktum att disney kan floppa en film som snövit och bara köra på säger en hel del. Filmerna är bara navet i en mycket större verksamhet med nöjesparker, hotel, merch, etc etc