2023-08-23, 21:57
Medlem
Är det bara bedragare och invandrare som svarar på hemsidor där man kan få offerter från hantverkare?

Jag har tidigare anlitat hantverkare för något som varje gång kostat 3500 kr. Nu när jag använder sådana där sidor där man jan få offerter från företag så får jag priser på över 60 000 kr för exakt samma sorts uppdrag.
Citera
2023-08-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W54932
Är det bara bedragare och invandrare som svarar på hemsidor där man kan få offerter från hantverkare?

Jag har tidigare anlitat hantverkare för något som varje gång kostat 3500 kr. Nu när jag använder sådana där sidor där man jan få offerter från företag så får jag priser på över 60 000 kr för exakt samma sorts uppdrag.
Det känns väl knappast som att seriösa hantverkare skulle ha något behov av en sådan tjänst. Det finns ju gott om jobb att ta utan att anstränga sig. Sen behöver inte ett högt pris automatiskt innebära bedragare, en del gör så bara för att dom absolut inte vill ha jobbet.
Citera
2023-08-23, 22:16
Medlem
Citat:

speciellt i hantverkar grupper på facebook så är det mycket smuts, ryssar o lationos, där ska man verkligen se upp.
Citera
2023-08-23, 22:18
Medlem
che3s avatar
Citat:

Ja det är bara bedragare som finns där, du bör söka på annat vis
Citera
2023-08-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Det känns väl knappast som att seriösa hantverkare skulle ha något behov av en sådan tjänst. Det finns ju gott om jobb att ta utan att anstränga sig. Sen behöver inte ett högt pris automatiskt innebära bedragare, en del gör så bara för att dom absolut inte vill ha jobbet.

varför då ens lämna offert på en sådan hemsida?
Citera
2023-08-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
speciellt i hantverkar grupper på facebook så är det mycket smuts, ryssar o lationos, där ska man verkligen se upp.

Ska man hålla sig borta från lationos också? Det är i stort sätt bara balkan folk, mena folk, lationos osv. Knappt svenskar. Dom svenskar som svarat har uppenbart varit bedragare. Alla har varit oseriösa. Bara smuts till folk,
Citera
2023-08-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3

Är du seriös nu? Hur då?
Citera
2023-08-23, 22:52
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
varför då ens lämna offert på en sådan hemsida?
Vaddå varför? För att det finns dumskallar som säger ja, och då tjänar du 60 000 på att byta duschblandare hos någon.
Citera
2023-08-23, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Vad bygger du den uppfattningen på?

Jag anlitade en byggfirma via en sajt dom förmedlar byggfirmor på nätet och där man får offerter då jag skulle bygga till huset.
Anlitade en av dessa som jag ansåg vara seriös.
De gjorde ett mycket bra arbete och hade en bra kommunikation.
Hade jag egna önskemål gjorde de detta utan problem.
De var från Litauen men chefen kunde svenska och byggarna kunde hjälplig engelska.
Jag tror de som blir lurade på ett eller annat sätt är de som inte kollar ordentligt vilka de anlitar och inte kommunicerar ordentligt innan man bestämmer sej.
Med bra underlag där det utförligt står vad som ingår, pris mm är chansen liten att bli lurad
Citera
2023-08-24, 04:29
Bannlyst
3500 är ett så lågt belopp att det inte är värt att åka på ett sådant jobb, det är dessutom mkt svarttskallar på dom där sidorna, fråga runt om tips på hantverkare är aboslut bäst.
Citera
2023-08-24, 22:42
Medlem
che3s avatar
Citat:
Är du seriös nu? Hur då?
Därför att de seriösa hantverkarna annonserar inte där och har heller inte något behov av detta, det är slödderhanverkare som annonserar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in