2023-08-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tror ni inte de som finns kvar av Wagnergruppen kommer hämnas. De har otroligt mycket vapen i sina ägor.
Jag tror absolut något kommer hända.

Nej. Inget kommer att hända. Putin & Company har redan skickat en signal om vad som händer med alla som vågar sticka ut hakan.
Citera
2023-08-24, 10:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tror ni inte de som finns kvar av Wagnergruppen kommer hämnas. De har otroligt mycket vapen i sina ägor.
Jag tror absolut något kommer hända.
Någon måste leda dem i så fall. Vem är den ledaren? Vem är beredd att ta den rollen och aldrig mer sätta sig på ett plan, ställa sig vid ett fönster eller befinna sig nära större vattensamlingar, så länge Putin lever.
Citera
2023-08-24, 10:41
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Ärligt talat. Prigozijn är nog smartare än så. Mitt tips är att han efter smärre plastikkirurgi, sitter med en paraplydrink och skrattar åt skiten.
Du har kollat för mycket på dåliga filmer.

Det här är ju ett mord beordrat av Putin och utfört av FSB!

Krångla inte till det.....
Citera
2023-08-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Nej, han sitter säkert.
Jag vet inte hur det funkar i Ryssland, men det behöver nödvändigtvis inte vara Putin som gett ordern. Om inte Putin har full insyn i underättelsetjänster och militär och styr varje beslut med järnhand. Han är ju tekniskt sett ingen diktator, även om han målas upp som det av oss i väst. Mäktig och krigshetsande ja, men ingen diktator.
Citera
2023-08-24, 10:42
Medlem
skillnads avatar
Mest sannolikt USA som gjort detta. Perfekt att göra sig av med Wagner för att försvaga Vitryssland och skapa osämja mellan Vitryssland och Ryssland, interna stridigheter etc. Typiskt USA operation.
Citera
2023-08-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Den ryska revolutionen började med ett förband marinsoldater i St. Petersburg,-sedan växte det.
Efter kort tid var hela Ryssland i rörelse.
Vad som hade hänt om Prigge hade gått hela vägen vet ingen.

Så här i efterhand borde Judas ha gått hela vägen när han hade chansen. Men hans misstag var att han inte hade gått hela vägen och levde på lånad tid därefter.
Citera
2023-08-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Jag vet inte hur det funkar i Ryssland, men det behöver nödvändigtvis inte vara Putin som gett ordern. Om inte Putin har full insyn i underättelsetjänster och militär och styr varje beslut med järnhand. Han är ju tekniskt sett ingen diktator, även om han målas upp som det av oss i väst. Mäktig och krigshetsande ja, men ingen diktator.

Han är ingen diktator, men han är en del av eliten som styr Ryssland och är ansiktet utåt för den eliten som Judas gjorde uppror mot och till sist dödades av.
Citera
2023-08-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Om Putin försvinner uppstår problemet att alla som kan ta över är ännu värre än han beträffande krig och nukes.

Det säger alla hökar nu ja. Om de själva kommer till makten och verkligen får bestämma tror jag det finns intresse att bli den ledare som vänder Ryssland ur sin återvändsgränd.

Önsketänkande? Kanske.
Citera
2023-08-24, 10:50
Medlem
Judas borde ha tagit en tripp till Warszawa från Vitryssland men hållit sig borta från Ryssland.
Citera
2023-08-24, 10:51
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Man får väl fråga sig vad som är mest troligt. Allt är förstås möjligt, men vad menar du själv är mest troligt?

Jag vet faktiskt inte men är det fullständigt uteslutet att det är Ukraina som ligger bakom?....Kan dom skicka drönare som når Moskva och spränga fartyg och broar så kan dom säkerligen iscensätta ett attentat på ett flygplan.

Denna teori är lika trolig eller icke trolig som alla andra här inne i alla fall tills vi får mer på fötterna...Putins verk Zelenskyjs verk eller en olycka det må framtiden utvisa.
Citera
2023-08-24, 10:54
Medlem
Full-Retards avatar
Man kan anta att det inte är sant tills det finns solida bevis. Att han är död dvs.

Antingen har han fakat sin egen död eller blivit mördad.
Citera
2023-08-24, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Kaviaren och vodkan flödade fritt i Kremls korridorer i går när det stod klart att han hade eliminerats.
Ja, de väntade tills de hade kontroll över Wagnergruppens andreman. Nu kan Putin och silovikerna fira.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in