Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det är samma skrot men att säga att man sänker skatten med 10000 för folk som tjänar bra är bara trams. Höginkomsttagare skattar betydligt mer än gemene man men på dig så låter det som att de i princip får pengar. Det är inte rimligt som sossarna gör att beskatta de som är utbildade och jobbar hårt mest för då kommer det inte finnas något incitament för att jobba.
Så vad är högerns motsvarighet till förslag? Ingenting.. bara sänka skatten på höginkomsttagarna.
Håller med att höginkomsttagarna är hårt beskattade men det är vi egentligen allihopa.
Ett rättvist förslag borde vara att alla som arbetar för sin lön ska få sänkt skatt med minst 5%. Det var Uffe som sa att "det ska löna sig att jobba" så kontra vänstern med något stort då?!
Jag tackar och tar emot varenda krona i skattesänkning oavsett parti som ordnar det. Samma med kriminaliteten och allt annat som är åt pipsvängen med detta land.
Spelar ingen roll vilket parti som löser problemen, var i stort sätt tacksam för högerns vinst vid val även fast jag röstade rött för jag önskade minskade drivmedelskostnader och att någon tar tag i bovarna.
Nu när man ser svart på vitt att både kriminaliteten, mat och drivmedelpriser skenar och även nu terrorhot riktas mot vårt rike önskar jag sossarna satt kvar och att svennen insåg vilken bluff denna regering är.. överens i sakpolitik.. jo tjena.. enda anledningen till samarbetet är att de var de enda som gav dem en regeringsplats. De skulle ta med miljöpartiet om så behövdes..
Tycker det är märkligt att folk motsätter sig förslaget fast högerns totala misslyckande eller bristfälliga engagemang. Men visst Uffe ökade sin lön med 70tkr, Ebbas SäPo vakter jagar kärringar som tar kort på henne när hon fikar.. Falukorven kostar troligtvis inte 48kr
där hon handlar längre heller.. Elisabeth Svantesson drog icahandlarna i öronen ju..... Tryggt och billigt. Allt är bra i Ebbas värld nu. Vem är pensionärerna och vad är ett brottsoffr?
Ebba "insåg" långt efter valet att det inte var sossepriser utan marknadspriser.
Säkert deras avlönade stjärtgossar som är motsätter sig och förnekar att alternativet till vänstern inte skulle kunna förvärra situationen i Sverige för den vanliga medborgaren.. Vilket de gjort på bara ett år..