2023-08-24, 12:38
Medlem
Vilket djävla trams..
Skattekronorna måste in..då vi satt oss i en djävla sitts. Med massor av folk som inte vill göra något och behöver försörjas, kriminalitet som kostar absurda pengar.

Är det bara sossar som tror att man kan sänka skatter och höja välfärden? Välfärden kommer från pengar...pengar som vi betalar in i skatt.
Alla löss som går hemma och bara ser till sina "rättigheter" (som dom inte borde ha) och gnäller på låg a-kassa och dåligt soc bidrag. Jobba istället!!

Och höj inte avundsjuke skatten för dom som tjänar mer, alla eller iaf dom flesta föds med samma förutsättningar.
Alla har möjlighet att ha en hög lön, ur med latmasken och jobba hårt för att uppnå era mål istället för att gnälla!
Citera
2023-08-24, 12:46
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Vilket djävla trams..
Skattekronorna måste in..då vi satt oss i en djävla sitts. Med massor av folk som inte vill göra något och behöver försörjas, kriminalitet som kostar absurda pengar.

Är det bara sossar som tror att man kan sänka skatter och höja välfärden? Välfärden kommer från pengar...pengar som vi betalar in i skatt.
Alla löss som går hemma och bara ser till sina "rättigheter" (som dom inte borde ha) och gnäller på låg a-kassa och dåligt soc bidrag. Jobba istället!!

Och höj inte avundsjuke skatten för dom som tjänar mer, alla eller iaf dom flesta föds med samma förutsättningar.
Alla har möjlighet att ha en hög lön, ur med latmasken och jobba hårt för att uppnå era mål istället för att gnälla!
Finns nog många som borde vara hemma ISTÄLLET för att gå till jobb skulle jag säga.

Finns många som "går till jobb" men eftersom det är ena rena klabbsockar ie oduglingar, så blir det bara skit till produktivitet. Jättemånga idioter som "går till jobb" men på jobb presterar de bara ännu mer skada för samhället i stort. Hela vårt samhälle är på kraftig dekis. Började accelerera nedåt med Ruinfeldt och därefter ännu kraftigare nedåtsväng (OBS icke-reversibelt) med Lögnvén.

Folk här kanske bor i rikare kommuner och har det ganska flott själva och tycker att jag överdriver. Vänta ett par år. Så ska vi se.
Senast redigerad av Uncorruptable 2023-08-24 kl. 12:55.
Citera
2023-08-24, 12:53
Medlem
Vadå "vanligt folk"
Om dom med det ordet menar medelsvenssons så skall alltså varken låginkomsttagare eller höginkomsttagare inkluderas i dessa skattesänkningar.

Om dom med vanligt folk menar alla folkbokförda i Sverige så är det väl skattesänkning till just alla?
Är det inte exakt detta som sossarna varit emot i årtionden?

Fan dom ska försöka låta så jävla jordnära med vanligt folk att man blir spyfärdig.
Citera
2023-08-24, 12:53
Medlem
YP4XQs avatar
"Vanligt folk" är ju i Sverige världens folk - alla som vill smita undan sitt förflutna tas emot här och får gratis pension och tillgång till hela välfärden. Kan du inte språket får du tolk och kan du inte lagboken så kan du ursäkta ditt beteende med att den inte står på arabiska.
Citera
2023-08-24, 12:55
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Jättebra!
Jag tjänar som medelsvensson så det hade varit bra för mig.

Problemet är som jag nämnt tidigare att man kommer göra motsvarande skattehöjningar som äter upp dessa 1900 kr väldigt fort.
Citera
2023-08-24, 12:56
Medlem
Och vilket jävla dunderförslag, det skulle innebära 159kr i skattesänkning per månad, det kommer nog rädda upp ekonomin för många "vanligt folk" familjer.

vilket skämt.
Citera
2023-08-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Sossarna kan lova vad som helst när de inte sitter i regeringsställning. Sossarna lovar vad som helst för att vinna. De brukar också alltid nämna höginkomsttagare men sen kommer det fram att det är vanligt folk som drabbas. De ville ju beskatta isk för rika men sen kom det fram att det gällde de som hade några hundra tusen i sparande.
Ja. Sossarna e nästan lika fega inför den ekonomiska makten som SD och M e.
Citera
2023-08-24, 13:04
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Problemet är som jag nämnt tidigare att man kommer göra motsvarande skattehöjningar som äter upp dessa 1900 kr väldigt fort.
Så egentligen är det en bluff?
Citera
2023-08-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Problemet är att detta bara är ett löfte som inte kommer genomföras precis som föräldraveckan de har lovat flera gånger. Däremot kommer de genomföra en lång rad skattehöjningar.
Citera
2023-08-24, 13:10
Medlem
Vilken pissdroppe i havet ändå.

Men hursomhelst, som andra har skrivit här redan så är förtroendet för sossarna borta sedan länge och då räcker knappast någon hundring i månaden som morot att locka mig som väljare.
För fan, om man lyssnar på deras egen argumentation om att de skenande priserna på allt och levnadskostnaderna sedan länge sprungit ifrån lönerna och löneökningarna - och sedan tror de att nån hundring i månaden ska hjälpa någon någonting överhuvudtaget eller göra någon skillnad alls när det egentligen handlar om tusenlappar för hushållen?? Tror de på riktigt att folk inte ska titta närmare på vad förslaget egentligen innebär i praktiken i pengar för enskilda människor eller är de bara helt dumma i huvudet?

Lägg de där miljarderna på att rädda kvar några nedläggningshotade sjukhusavdelningar och BB'n ute i landet så kan de till och med rädda liv på kuppen, istället för idiotisk populistisk symbolpolitik som genomskådas direkt.
Citera
2023-08-24, 13:12
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Så egentligen är det en bluff?

Snarare ett löfte man inte kommer hålla. Eller så håller man löftet och höjer andra skatter är vad jag tror.

Nu vill man locka väljare och passar på när man är i opposition. Betydligt lättare att utlova saker då. Gripen-planen till Ukraina är ett sådant exempel.
Citera
2023-08-24, 13:26
Medlem
Ett utökat grundavdrag till ex. 120.000 SEK vore en utmärkt inkomstskattesänkning för de som tjänar minst. Dvs lön upp till 10.000 SEK/månad är skattefri. Ett kraftigt ökat grundavdrag ökar också incitamenten att jobba istället för att gå på bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in