2023-08-23, 13:30
Medlem
Sladdersnoks avatar
Putins toppmöte med Sydafrika skedde via länk.
Ett förinspelat 17 min långt tal, Putins röst är förvrängd och mörk.
Vad tjänar syftet med det?
Citera
2023-08-23, 13:48
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdersnok

För att förstärka sin Darth Vader image? Men det var nog mer tekniken som strulade där...
Citera
2023-08-23, 15:42
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdersnok
Inte sett så jag kan inte bilda mig en uppfattning.

Kan ju vara ett rent retoriskt grepp.
Får mig osökt att tänka på den teatraliska rytande rösten som Hitler är känd för, som inte var Hitlers riktiga röst.

De allra flesta har enbart hört Hitlers röst från något av alla inspelade tal som han höll offentligt.
Inspelningar av hans riktiga röst är väldigt ovanliga. Han hade egentligen en helt normal röst.
Citera
2023-08-23, 16:28
Medlem
Blev nyfiken på A.H riktiga röst du tipsade om, hittade denna
https://www.youtube.com/watch?v=WE6mnPmztoQ
Citera
2023-08-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Inte sett så jag kan inte bilda mig en uppfattning.

Kan ju vara ett rent retoriskt grepp.
Får mig osökt att tänka på den teatraliska rytande rösten som Hitler är känd för, som inte var Hitlers riktiga röst.

De allra flesta har enbart hört Hitlers röst från något av alla inspelade tal som han höll offentligt.
Inspelningar av hans riktiga röst är väldigt ovanliga. Han hade egentligen en helt normal röst.

Mycket intetsägande inlägg
Citera
2023-08-23, 20:08
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FecesOfJesus
Mycket intetsägande inlägg
På vilket sätt? Specificera gärna.

Det var alltså inte ett dugg relevant att somliga politiker kan ha en viss röst när man håller tal, som inte är ens normala röst?

"Ok".

Jag anser nog att ditt inlägg var 10 gånger mer intetsägande än mitt inlägg. Du tillförde inte ett jävla dugg till den här diskussionen.

Rent krasst skulle jag säga att ditt inlägg bryter mot minst en regel, 0.03 (trams och off-topic).
Du är ju ny här, men om du fortsätter i samma stil så lär du även åka dit för 2.02 (kvalitet framför kvantitet).
"Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta."
Som tur är (för dig) så är jag inte en sån som håller på och anmäler inlägg till moderatorerna.
Så du klarar dig. Tills vidare. Du lär ju bli bannad ändå, förr eller senare. Idiot.
Citera
2023-08-23, 20:16
Medlem
jymdjakets avatar
Folk som är svaga för ledar-daddies går igång på mörka röster. Hjälpte säkert Boris Johnson också.

Ska man fellera rysstrollen lite så undrar om inte Zelensky mörkar till rösten också.
Citera
2023-08-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
På vilket sätt? Specificera gärna.

Det var alltså inte ett dugg relevant att somliga politiker kan ha en viss röst när man håller tal, som inte är ens normala röst?

"Ok".

Jag anser nog att ditt inlägg var 10 gånger mer intetsägande än mitt inlägg. Du tillförde inte ett jävla dugg till den här diskussionen.

Rent krasst skulle jag säga att ditt inlägg bryter mot minst en regel, 0.03 (trams och off-topic).
Du är ju ny här, men om du fortsätter i samma stil så lär du även åka dit för 2.02 (kvalitet framför kvantitet).
"Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta."
Som tur är (för dig) så är jag inte en sån som håller på och anmäler inlägg till moderatorerna.
Så du klarar dig. Tills vidare. Du lär ju bli bannad ändå, förr eller senare. Idiot.

Det jag menar är att ditt inlägg är helt ointressant utan ett exempel på hur Hitler låter i vanliga fall. Att skriva att han har en "vanlig" röst är extremt vagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in