Tar bara cs. För ngt år sen blev jag informerad av en läkare det inte e bra kombinera cs o ”starka” insomningstabletter/lugnande (benzo). Vet ej varför han sa så. Har annan ”mild” medicin vid behov för sömn sen många år, funkar bra, läkare brukar förskriva den utan snack om saken trodde han också skulle det. Fast han ksk förutsatte jag skulle be om benzo då jag har ADHD?
Vet ej om det finns ngn princip i min stad. Fått 10 stilnoct ett par ggr periodrar jag jobbat mkt jour natt. Fast då e de läkarn som frågat om sömnen o jag har berättat om ojämna arbetstider o så har jag fått det för de tillfällena, rör sig ej om ngn fast förskrivning.
Urinprov har de mkt förnedrande rutiner kring. Vet jag behövt lämna så frågat om de själv för o få de överstökat. Ingen grej knarkar ej. När man ska lämna håller läkaren en genomgång de ska skicka det på flera test på flera labb bla bla bla. Sen klockas man, får 10-15 min på sig. Det e stelt bli övervakad o blir ej lättare med stress. Frågar man om kaffe för o kunna kissa snabbare e de så
hur ska jag veta du ej gör ngt med muggen om jag e borta 20 sek o man svarar
kan ej just nu lovar jag kan hålla mig 20 sek o då kollar de jäkligt misstänksamt på en. Sen lyckas man ej ge dem mängden de behöver för labb på så kort tid o får gå tillbaka flera ggr på en vecka. Men det värsta e en tjej som ej övervakar, hon står utanför dörren, efter 1 min rycker hon i handtaget
e du klar snart, sen återkommer hon var 3e min
e du klar snart, sen tar hon med sin kollega o de står utanför i kör
e du klar snart. E lättare lämna när man e övervakad än o lämna hos henne men hon skriver ändå i journal men ej lämnat med vilja o insinuerar man e en pundare.
Har viss flex på mitt kontor fast skulle ej kunna ta ledigt 2-3 ggr i veckan för o lämna dessa prover. E tacksam jag går privat, min läkares kollega ger mig 30 min o de räcker för o lämna tillräcklig mängd för labb. Hade jag inte haft den möjligheten hade jag ej haft medicin.
Blir ni också klockade o förnedrade när ni lämnar urinprov?