Citat:
Ursprungligen postat av
Flaklypan
Kanske blev dom trötta på henne då hon har 38k följare och läagt ut videos i ett år! Ganska mycket arbetstid det.
"Med nästan 37 000 följare har intresset varit stort, berättar hon.
Men på måndagen fick hon information från fackförbundet Seko att hon varslas om uppsägning av arbetsgivaren.
Helt utan förvarning.
– Jag har lagt ut filmer i ett år,"
Åter, hon har troligen inte misskött sitt arbete. Men visst, hon får väl göra nåt annat på dödtiden mellan stationerna.
Reservation för att jag inte sett några andra filmer med henne om de skulle innehålla nåt betydligt olämpligare.
Man kan kräva att MTR redovisar skälen för uppsägningen. I Sverige sparkar man inte folk rakt av utan motivering som man kan göra i Kina-land. Så om de inte har mer på henne har jag svårt att se hur facket skulle förlora detta i AD.
Kan ju nämna att MTR för några år sedan avkrävde leverprov på folk som återkom efter semestern. En person hade lite högre levervärden än normalt vilket fick MTR att skicka personen till företagshälsovården för att påbörja en missbruksutredning. Att levervärdena sjunkit till det normala efter bara ett par dagar var ointressant. Så personen anklagades för alkoholism och skulle sägas upp. Det var heller inte fråga om uppmätt alkohol i blodet, alltså fylla på jobbet, vid det första tillfället.
Vem fan har inte druckit pilsner på semestern ? Och det behövs inga alarmerande mängder för att det ska synas på ett leverprov hos en person med normala alkoholvanor.
Så personen hängdes ut som alkoholist och snacket började gå. Har för mig att det slutade med att personen löstes ut för en troligen ganska stor summa pengar. Medicinska skäl saknades och då blev det nog rätt dyrt för MTR. Det ska det vara om man trashar nån helt ogrundat. Själv förstår jag att vederbörande gick ( med bra betalt ). Vem fan vill jobba under sådana förhållanden ? MTR höll i för här gällde det att inte förlora ansiktet.