2023-08-21, 10:06
Medlem
Drapåtrissors avatar
Ska finnas på övervakningskamerorna så att blåneka går inte. Lär bli några år om det klassas som ett mordförsök.
Citera
2023-08-21, 10:08
Medlem
Han ska ut från våra gatan . Han ska låsas livet ut .
Citera
2023-08-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Sluta försvara tjackpundare, kanske det smutsigaste och äckligaste missbruket av dom alla!

En tjackpundare som varit vaken i 3 dygn utan mat och vatten är inte rationell, tänker inte rationellt och ser inte det du och jag ser, dom är tickande bomber i mångt och mycket, fördelen för oss normalbyggda är att dom är lika grova som en hälsena, men i kombination med barn och kvinnor kan det uppstå livsfarliga situationen.

Situationen hade aldrig uppstått utan missbruk!
Dom tjackisar jag kännt hade möjligtvis satt sitt och skruvat ner papperskorgen i molekyler i det läget, bara för att se hur den är konstruerad, men däremot en del andra nymodigheter i drogvärden verkar man kunna bli otroligt labil av 👍, oavsett så läskigt för tjejen.
Citera
2023-08-21, 10:44
Medlem
Citat:

Mycket tyder på det, Jakobsberg, irrationellt tokigt beteende.

Gåoch bre en macka åt dom där äckliga pundarna som medvetet valt att leva som parasiter på samhället, borde fan gasas tillsammans med kaosblattarna

Det är inget irrationellt beteende ifall man är en sadistisk psykopat som mår bra av att skada andra. Dessa är fullt medvetna om vad de håller på med.
Det är oftast sådana sjuka individer som gör sådant här, inte pundare.

Kan även ha varit någon Islamist-dåre som försökt sig på lite mini-terror.
Citera
2023-08-21, 10:58
Medlem
Om Aftonbladet och SVT döljer ursprung och ras på gärningsmannen så är det ofta en invandrare eller i sällsynta fall en kvinna!
Är det en vit svensk man så skryter dom om det och visar gärna oblurrade bilder och klipp på gärningsmannen!

9 fall av 10 är det så, eller 99 fall av 100
Citera
2023-08-21, 11:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Sluta försvara tjackpundare, kanske det smutsigaste och äckligaste missbruket av dom alla!

En tjackpundare som varit vaken i 3 dygn utan mat och vatten är inte rationell, tänker inte rationellt och ser inte det du och jag ser, dom är tickande bomber i mångt och mycket, fördelen för oss normalbyggda är att dom är lika grova som en hälsena, men i kombination med barn och kvinnor kan det uppstå livsfarliga situationen.

Situationen hade aldrig uppstått utan missbruk!

Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Hur vet du att det var en tjackpundare? Du sitter ju bara och gissar. Jag har läst om flertalet fall där folk knuffat ner andra framför tåg och det har aldrig rört sig om några vakande tjackisar.
Expressen hade faktiskt sammanfattat en video idag om några fall..
https://www.expressen.se/nyheter/mor...-man-anhallen/

MGM: Alkoholpåverkad. (https://www.tv4.se/artikel/5C27jAGTR...et-naermar-sig)

MGM: Allvarlig psykisk störning (https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...doms-till-vard)

MGM: Drogrelaterat?: tidigare dömd för bland annat grovt bedrägeri, bokföringsbrott, snatteri, narkotikabrott och brott mot knivlagen. (https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...for-mordforsok)

MGM: Psykfall. (https://www.expressen.se/nyheter/tun...l-sluten-vard/)
Citera
2023-08-21, 11:06
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Om Aftonbladet och SVT döljer ursprung och ras på gärningsmannen så är det ofta en invandrare eller i sällsynta fall en kvinna!
Är det en vit svensk man så skryter dom om det och visar gärna oblurrade bilder och klipp på gärningsmannen!

9 fall av 10 är det så, eller 99 fall av 100
Varför ljuger du? vad trött jag blir på dessa tramsinlägg.
Citera
2023-08-21, 11:17
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Varför ljuger du? vad trött jag blir på dessa tramsinlägg.
torteras78 ljuger inte, överdriver lite kanske men det är ett faktum att svensk MSM mer ofta än sällan mörkar döljer och pixlar utländska förövare för att inte spä på rasismen och spela "högerextremistiska" SD i händerna.....Vad trött jag blir på allt förnekande.
Citera
2023-08-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Det är oftast svenskar som sitter och kollar. De ska genast ta upp sina mobiler och lägga upp direkt på social media.

skitsnack, alla agerar inte som du gör i en sådan här situation...
Citera
2023-08-21, 11:34
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Citat:
Enligt våra initiala uppgifter har han motat henne mot perrongkanten i samband med att ett tåg varit på väg in. Så det har varit en överhängande fara för att hon skulle skadas

Vad fan säger polisen? Det väsentliga här borde vara att det var en övervägande fara för att hon skulle dö. Mordförsök, alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Olika svar beroende på vem man frågar...

Ok, så flera medier har lyckats prata med folk på plats i alla fall. Men de ställde inga frågor om GM? Var han ensam? Eller skulle han visa sig tuff inför ett gäng?

Hade han slips, och föreföll hamnat i "Falling down"? Hade han pyamas och skrek religiösa klyschor? Hade han konstig gångstil, som en knarkare? Hade han en kamera, och såg östaseatisk ut, så han kanske var en turist?

Var han kolsvart och hade en lortig plastpåse från en butik i Algeriet, och att man därav kan anta att han gjorde det för få stanna och för att få gratis lyx-logi?

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tjejen är inget barn, så om killen hade mördat henne så hade det inte varit så farligt. Hon var ju inget barn i alla fall!

Det där är nog enbart dina "Egna-tankar". Mitt intryck av arlagatans inlägg var att det handlade om en önskan om bättre rapportering, och inte om mer eller mindre empati.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Finns bara en drog som faktiskt gör annars fredliga människor våldsamma och det är alkohol:

https://americanaddictioncenters.org...n-and-violence

Nu ljuger du. "Flakka" exempelvis är en sådan drog. Och redan i rubriken till länken du postade så motsäger den det du vill få fram.
Citera
2023-08-21, 11:36
Medlem
Poliser som såg det på plats, verkar inte ha varit någon fysisk kontakt.

Klicktriggande rubriksättning? Lite läskigt dock.

Från Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-pa-perrongen

Citat:
Mannen togs på bar gärning av en polispatrull som av en slump befann sig på perrongen.

– Vi har inga uppgifter om att han har knuffat flickan, men han har närmat sig henne på ett sätt som gjorde att hon inte kunde ta sig ur situationen. I nuläget når misstanken upp till mordförsök, säger Edvard Anbåtels, jourhavande förundersökningsledare vid polisen.

Edit: MGM i 30-årsåldern
Citera
2023-08-21, 11:37
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Är du ofta med när någon förnedringsrånas eller gruppvåldtas eller vad fan menar du?

Tiktok svämmar över av inspelade live-våldsändningar av folk på besök från andra länder, kliv ut ur din egen lilla imaginära bubbla.
Till och med jag (trots min autism) förstod att han var ironisk ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in