Jag tycker att ni moderatorer bör ta med uppsåt när ni bedömer om en 0.03 bör ge en varning.
Nyss blev en - för forumet unik - användare som 100% inte har något uppsåt att sabotera diskussioner avstängd. Är det rätt att denne användare får en massa varningar?
Det finns en annan användare som har blivit avstängd säkert ett tjogtal gånger genom åren enbart genom att meningsmotståndare lockar ut honom i 0.03 spår. Det är inte hans uppsåt att sabotera diskussionen, utan han har bara ett enormt behov att diskutera alla aspekter av saken. Andra användare vet detta och utnyttjar det i diskussionerna. 100% har denne användare inget uppsåt att sabotera en diskussion.
Unika användare och original straffas ut ur Flashback. Och det är inte okej. Jag vet att regelverket gäller för alla. Men se över regelverket i denna aspekt vad gäller uppsåt. Kanske att ni mods bör bli bättre att tolka vem det är som har uppsåtet att deraila diskussionen.
I slutänden beror förstås vad gäller 0.03 det hela på strukturen och formatet på hur forumet är uppbyggt. Andra forum har en grenstruktur där Off Topic inte är straffande. Så om nu Flashback har problem med Off Topic på grund av forummjukvaran ni använder, kanske ni behöver se över reglerna som skapats som en direkt effekt av detta och mildra regelverket för att täcka in det.
Det är helt orimligt att 0.03 ska var No 1 regel att bestraffas för. Enbart på grund av hur forumet är uppbyggt. Många intressanta användare har straffats ut genom att ni använder en specifik mjukvara!
Ligger det inte en poäng i mitt resonemang?
Nyss blev en - för forumet unik - användare som 100% inte har något uppsåt att sabotera diskussioner avstängd. Är det rätt att denne användare får en massa varningar?
Det finns en annan användare som har blivit avstängd säkert ett tjogtal gånger genom åren enbart genom att meningsmotståndare lockar ut honom i 0.03 spår. Det är inte hans uppsåt att sabotera diskussionen, utan han har bara ett enormt behov att diskutera alla aspekter av saken. Andra användare vet detta och utnyttjar det i diskussionerna. 100% har denne användare inget uppsåt att sabotera en diskussion.
Unika användare och original straffas ut ur Flashback. Och det är inte okej. Jag vet att regelverket gäller för alla. Men se över regelverket i denna aspekt vad gäller uppsåt. Kanske att ni mods bör bli bättre att tolka vem det är som har uppsåtet att deraila diskussionen.
I slutänden beror förstås vad gäller 0.03 det hela på strukturen och formatet på hur forumet är uppbyggt. Andra forum har en grenstruktur där Off Topic inte är straffande. Så om nu Flashback har problem med Off Topic på grund av forummjukvaran ni använder, kanske ni behöver se över reglerna som skapats som en direkt effekt av detta och mildra regelverket för att täcka in det.
Det är helt orimligt att 0.03 ska var No 1 regel att bestraffas för. Enbart på grund av hur forumet är uppbyggt. Många intressanta användare har straffats ut genom att ni använder en specifik mjukvara!
Ligger det inte en poäng i mitt resonemang?