Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Följer man "Fivethirtyeight" blir man inte så värst mycket klokare på opinionsläget.
Sammanvägt ser dock Peking-Joe ut att ha ätit upp en del av Moscow-Donalds försprång. Sammanvägt är siffrorna nu 41.2% för Trump och 40.7% för Biden.
Dock måste vi också beakta att Biden endast har 38% aprooval och hela 56% disaprooval, ett gap på hela 18% sålunda.
Det är skrämmande siffror för Peking-Ankan. Vad kan vara orsaken till hans sjunkande popularitet?
När det kommer till demokrater och approval eller inte, så flippar dom och floppar dom alltid och alltid varit så.
Det berättar inte mycket som så, mer än att en demokrat är inte det minsta rädd att visa missnöje och visa det.
Joe haft en del tråkig politik, som infrastruktur och andra saker Joe gjort, och det är nog orsaken till de ventilerar ett missnöje.
Finner det dock intressant att de inte fattar vilka stora och bra saker Joe har gjort, kanske det bara handlar om att ropa högst och prata skräp som funkar.
Det finns dock en sak med pollsen jag har lite svårt att greppa, och det är att valen som R haft har de stor torskat i, en åtta veckor dropout i primärvalen får 20% av rösterna fast hon inte närvarat.
Och varför detta inte syns i pollsen, det gör mig rätt fundersam.
Kan det vara så enkelt att pollsen ställer en binärfråga Joe eller donalds, och om de svarar annat så stryker dom bara det svaret?
Även tror jag pollsen har samma problem som med donalds 2016, fast tvärtom och att pollsen inte justerar efter faktumet att det är många republikaner som ogillar donalds nu.(Nu vet jag större delen av dessa kommer rätta sig in i ledet, men krävs inte många som inte gör för vända ett helt val.)