Citat:
Citat:
Jag kommer inte ha kontakt med vare sig släkt eller familjen. Det är ett avslutat kapitel.Ledsamt för dig. Jag förstår din känsla som du ju har helt rätt att känna. Utifrån din beskrivning så verkar det som att du blivit behandlad orätt av dina föräldrar genom din uppväxt och att det har satt spår samt att det påverkar dig än idag.
Håll minimal kontakt med dina släktingar. Om de behandlar dig konstigt så undvik bara. Böna och be aldrig någon att få vara med. Spring aldrig efter folk utan låt folk komma till dig istället.
Skit i alla andra. Skit i vårdcentralen och hjälp dig själv istället. Fokusera på att hitta en bra tjej, skaffa barn och lev ditt egna liv. Hitta nya intressen och lär dig nya saker. Upptäck nya platser. Skaffa nya vänner. Gå med i en förening. Fokusera bara framåt.
Håll minimal kontakt med dina släktingar. Om de behandlar dig konstigt så undvik bara. Böna och be aldrig någon att få vara med. Spring aldrig efter folk utan låt folk komma till dig istället.
Skit i alla andra. Skit i vårdcentralen och hjälp dig själv istället. Fokusera på att hitta en bra tjej, skaffa barn och lev ditt egna liv. Hitta nya intressen och lär dig nya saker. Upptäck nya platser. Skaffa nya vänner. Gå med i en förening. Fokusera bara framåt.
Jag är trettioårig man. Jag har gråtit och känt sorg under lång tid nu. Det blir inte bättre. Jag har det väldigt kämpigt överallt just nu.
Tiden går fruktansvärt fort. Bara början av 2023 var allt gått. Egentligen för i princip exakt ett år sedan, blev det start på mycket gott hos mig.
Nytt jobb + kom närmare med en specifik vän. Början av 2023 började denna kompis och jag umgås enskilt. Men någonstans under april började allt krascha och det kom i princip meddetsamma med allt.
Liksom att denna kompisen som jag tycker om, såg mig plocka pant. Plocka pant blev min extra inkomstkälla. Jag fylldes av skam. Jag plockar inte pant längre. Jag har tidigare blivit obrydd när bekanta sett mig, men inte inför denna kompisen. Jag vankades upp och fylldes av skam och självhat. Hur jag kunde vara så girig.
Men plötsligt förlorade jag jobbet också. P.g.a mindre jobbpass, eftersom stället förflyttades till en mindre lokal. Jag fick goda referenser dock.
Jag hoppades på att finna nytt jobb så fort som möjligt. Men jag gjorde inte detta.
Därefter skrev jag in mig på AF. Jag blev intresserad av en utbildning som heter fordonsmekaniker. Men jag har inget körkort. Jag är så himla dålig när det kommer till att plugga teori, att jag inte ens vågar skriva in mig på körskolan. Det hade varit skönare om jag hade pengar + stöd. Precis som min storebror fick.
Så jag försöker tänka om, angående om bilmekaniker-utbildningen.
Sedan Juli har tårar kommit och stora sorg. Det känns helt enkelt som om jag har förlorat alla mina vänner. Jag har varit dum i huvudet och känns som om jag varit energitjuv. Jag har varit udda. Jag vet inte hur jag egentligen uppfattas. Men jag känner att ingen vill ha något med mig att göra.
Det finns en liten ''förening'' inom vår kompisgrupp. I denna ''verksamhet'' anordnas det småsaker. I princip alla blir utvalda för olika uppdrag, utan att begära om det. Jag hade hoppats att jag hade blivit handplockad, men aldrig blivit det.
Jag har dock begärt om att ställa upp som volontär för ''verksamheten''. Jag fick respons att de behöver volontärer, men jag har aldrig hört något av dem sedan dess. Jag tror dessutom en ny person i gruppen blivit handplockad. Det känns verkligen som om jag är utanför. Lik min erfarenhet inom släkt och vänner.
Så är jag enormt utanför. Jag har gråtit och har egentligen aldrig gråtit såhär mycket. Det kanske låter konstigt, men jag har känt denna sorg och egentligen brukar jag inte känna sorg över sådan här saker. Jag brukar oftast klara av att vara obrydd och gå vidare.
Men jag har inte gjort det. Jag kan inte rå för att jag känner sorgen. Det är bara att jag fullkomligen är utanför och har känslan av att bli lämnad.
Jag gråter när jag skriver detta.