2023-08-20, 06:40
Bannlyst
Härligt när Åklagaren gör sitt jobb och inte bara släpper ärendet.

Två tonåringar tjuvåkte på Liseberg med falska åkpass. Nu åtalas de för ringa bedrägeri.
– Jag har inte sett ett liknande fall, säger åklagaren Lage Rahm.

Vakter tillkallades och det visade sig att de båda hade åkpass som var några dagar gamla – och ihoplimmade.

Några timmar senare uppmärksammades tonåringarna på nytt. Den här gången greps de båda och polis tillkallades.

De båda åtalade har lämnat olika förklaringar om hur de kommit över åkpassen. En av killarna erkänner och den andre nekar till brott.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...iseberg-atalas
2023-08-20, 06:55
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers

Två tonåringar tjuvåkte på Liseberg med falska åkpass. Nu åtalas de för ringa bedrägeri.

Vakter tillkallades och det visade sig att de båda hade åkpass som var några dagar gamla – och ihoplimmade.

Några timmar senare uppmärksammades tonåringarna på nytt. Den här gången greps de båda och polis tillkallades.

De båda åtalade har lämnat olika förklaringar om hur de kommit över åkpassen. En av killarna erkänner och den andre nekar till brott.

(FB) Tonåringar tjuvåkte på Liseberg – åtalas för bedrägeri

Den förra tråden om detta ogillades, så jag tror inte denna har någon framtid den heller.
2023-08-20, 07:17
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Den förra tråden om detta ogillades, så jag tror inte denna har någon framtid den heller.
Ett fall för Beck.....moderatorn som är hård mot de hårda......
2023-08-20, 08:18
Bannlyst
Ett klassiskt pojkstreck för skulle hanterats med en rejäl avhyvling och samtal till föräldrarna, men det är klart, våra tingsrätter har inte viktigare saker att ta tag i...
2023-08-20, 09:05
Bannlyst
Helt säkert en grabb för förorten som har inträdesprov till 100 klubben
2023-08-20, 09:10
Medlem
Jordgubbes avatar
"Jag har inte sett ett liknande fall, säger åklagaren Lage Rahm", är också mysko. Förutom att namnet låter som taget från Ankeborg (eller påhittat av Liseberg, med glimt åt Lagens Långa Arm), skulle detta vara första gången i världshistorien?
2023-08-20, 09:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Tråden låses med samma motivering som tidigare tråd låstes.

" Detta pojkstrecket duger inte för en tråd i ABoK. "

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in