Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Kriminelle kjenner kriminelle over alt, fordi om de ikke er direkte venner.. Kan sj*iken ha leid inn noen til å ta J av dage? eller er dette helt utenkelig? Jeg bare spør.. Jeg får han ikke helt ut av hodet pga flere ting.. Lampeoljen bl.a...

Ja, kan vel ha gjort det, men drevet med skadeverk etc selv. I så fall er det ER + 1 vi ser på div filmer
Citera
2023-09-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Stemmer.

Edit: Per nå vet vi faktisk ikke hvor / hvordan han ble skutt, vi har kun rykter omkring dette.

Det er jo ikke bekreftet el avkreftet av politiet at han faktisk ble skutt heller?
Citera
2023-09-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85
Det er jo ikke bekreftet el avkreftet av politiet at han faktisk ble skutt heller?

Mulig det var VG som kom med denne opplysningen. Kan stemme at politiet ikke har bekreftet dette. Men mest sannsynlig, tatt i betraktning MGM og hans besittelse av .22 rifle.
Citera
2023-09-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85

Nei, kun av VG. Politiet er ganske steile på "ingen kommentar" i denne saken. Men et rykte som er bekreftet av et av landets største mediehus er nok mere holdbart enn mye annet som kommer frem her.
Citera
2023-09-15, 12:35
Medlem
Ikke tillit til politiet, sier forsvareren. Nei, åpenbart. Han har jo angrepet dem flere ganger tidligere. Ikke tillit er vel mildt sagt.
Citera
2023-09-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimsi
Til info: JAH ble skutt i magen og leggen.

Til info: Du tar feil. Merkelig å komme inn i en tråd og være så påståelig på noe du har hørt som et rykte via via.
Citera
2023-09-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrmanden70
Til info: Du tar feil. Merkelig å komme inn i en tråd og være så påståelig på noe du har hørt som et rykte via via.

Hvorfor tar jeg feil? Har du mer bekreftet info enn andre, vil jeg gjerne vite hvordan.
Citera
2023-09-15, 12:51
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Mulig jeg husker feil eller blander, finner ikke igjen opplysningene i tråden. Men ; hvor var de tidligere eierne av hytta fra? Det jeg ikke skjønner ang MGM; noen hadde uttalt at det ikke var denne KV, men en slektning og at folk kom til å bli overrasket over hvem det var.
Nåværende eier bor i Gjerdrum, tidligere eiere er spredt litt; Men noen bor i Nes I Ådal, Råholt, Gjerdrum; slik jeg kan se det.
Citera
2023-09-15, 12:55
Medlem
2 mordere?

- mislykket mordbrannforsøk ved rekkehuset ( her kunne lett barn og voksne brent inne..)
- overlagt drap ved hytta..

min sansynlighetsutregning tilsier att han ikke hadde to ulike grupperinger som prøvde å ta han av dage siste halvåret.. så "uflaks" skal du ikke ha i norge..

- ALT tilsier att planleggingen kommer fra noen som kjente Jonas gått..
- den som legger kortene på bordet først sparer nok 6-7 år i fengsel!
Citera
2023-09-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
2 mordere?

- mislykket mordbrannforsøk ved rekkehuset ( her kunne lett barn og voksne brent inne..)
- overlagt drap ved hytta..

min sansynlighetsutregning tilsier att han ikke hadde to ulike grupperinger som prøvde å ta han av dage siste halvåret.. så "uflaks" skal du ikke ha i norge..

- ALT tilsier att planleggingen kommer fra noen som kjente Jonas gått..
- den som legger kortene på bordet først sparer nok 6-7 år i fengsel!

Var vel snakk om mord brann på den bobilen også siden det ble sagt det sov noen der innimellom.
Citera
2023-09-15, 13:01
Medlem
Tror jeg kanskje har en teori om hva som kan ha skjedd hvis J ikke var del av noe kriminelt miljø:
- J ba ER om å brenne betongbilen for forsikringspenger, inspirert av brannen i bobilen litt før.
- ER sier han kan gjøre det for 20 000, og går så videre og får noen andre til å utføre oppdraget (for ukjent sum).
- J er misfornøyd med ER, ikke fordi bilen er brent, men fordi han involverte flere personer og kanskje spesifikt personen(e)/miljøet han gikk til.
- Nå skylder J penger til et rufsete narko-miljø. Han blar opp asap, men når de får vite hvor mye han får igjen på forsikringen vil de ha mer (muligens har ER lovet mer enn 20 000 på hans vegne også?).
- De legger press på J, som kanskje sier han ikke har pengene? De brenner krokbilen, muligens som en advarsel, eller i håp om at dette skal generere flere penger til J som han kan betale dem med, for de vet ikke at denne er leaset. J «tyster» i hvert fall på ER og SA, muligens også de som gjennomførte brannen?

- Av ukjent grunn eskalerer det i vår (muligens fordi KV kommer ut etter å ha sittet inne?? så jeg noen nevne, men også mulig J fikk X måneder på å betale og ikke klarte å overholde det).
- J søker beskyttelse fra politiet og deretter fra allmennheten via SoMe. Han vet hvem som står bak, men vil ikke at historien om brannen skal komme ut, og vil heller ikke navngi noen av frykt for represalier.
- De som plager ham uttrykker misnøye med at han offentliggjør så mye, så J vil roe det ned. Han sier ja til å være med på avhørt fordi han vil fortelle en annen historie enn tidligere, hvor han bevisst villeder med fokuset på ER (som i hans øyne har skylden for at han er blandet inn i alt dette, og som han derfor ikke har noe problem med å kaste under bussen), i håp om at dette skal roe ned de som er etter ham.
- Disse får aldri hørt hva han faktisk forteller i podcasten, bare at han har snakket med dem, og det blir for mye, så de får J drept?

Føler ting som støtter et slags hendelsesforløp som dette er:
- et ruskete miljø med mye tung rus kan umulig være spesielt tilregnelig, så det kan forklare hvordan det eskalerer fra tagging til drap. Kan også være at det er forskjellige deler/personer fra miljøet som står bak forskjellige ting, at de rett og slett ikke var så koordinerte.
- at MGM er et ukjent navn for Avhørt-folka, fordi dette ikke var et miljø J var aktiv i, og det at han ble presset for penger delte han ikke med mange. KV kan også ha vært totalt ukjent for J, siden han ikke hadde innsikt i miljøet som var etter ham. KV kan også være innleid fra tilstøtende miljø.
- at J var så redd og desperat etter hjelp (jeg tror ingenting på at han ville vært så redd om det var ER som stod bak).
- at politiet nærmest går ut og avkrefter rykter om J.
- at J endret fortelling sin så drastisk fra SoMe-versjonen til Avhørt-intervju (som for meg er et av mysteriene i denne historien).

Det forklarer IKKE hvorfor politiet henla forsikringssvindelen og at det tilsynelatende fikk null konsekvenser for J (tror ikke politiet kjøpte historien om at det skal ha vært en misforståelse, om det i det hele tatt var det han fortalte dem …), men akkurat det synes jeg bare det er informant-teoriene som klarer å forklare.
Citera
2023-09-15, 13:06
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Var vel snakk om mord brann på den bobilen også siden det ble sagt det sov noen der innimellom.
Ja, og det var jo SA som sov der innimellom, etter det jeg har forstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in