2023-09-12, 15:35
Medlem
Det må være flere GM som står bak. Som har hatt JAH under oppsyn den morgenen , oversikt over hyttenaboer, oversikt over de som eier hytta en tid før.

Hvis skudd i rygg stemmer så er det enten pga han er skutt uten forvarsel bakfra av en GM som ikke ønsker å se JAH i ansiktet eller en GM som er redd for å komme i en nærkamp med JAH.

Eller så er det pga han har flyktet å blitt skutt i ryggen på vei vekk.

Hvis GM og JAH bare skulle snakke sammen om et eventuelt problem mellom seg så er det usannsynlig at det møte er så tidlig på morgenen og så langt unna farvei. Så vi kan nok si med sikkerhet at JAH er lurt opp ditt for jobb med grunnlag å skyte han enten for å skremme han ytterligere eller drepe han.

Det får meg til å tro at det er flere som vet noe om drapet , og som har vært med å planlegge/forberede.
Citera
2023-09-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexis09
Jeg tror også at det er lite sannsynlig at han ble drept pga gjeld. Er det noen som vet noe om hans tidligere kjærester? Han har vel hatt noen, evt. eks av hans siste kjæreste? Kan det ligge noe her? At han har behandlet en tidligere kjæreste dårlig? Noen som vet noe rundt dette?
Kvinne i trerti-årene tatt hånd om av helsepersonell (Ringblad) , mulig kandidat 😜
Citera
2023-09-12, 15:36
Medlem
Bibss avatar
La ut oppl. om gnr. 2*1/3/2, og ikke om gnr. 2*1/2. (*=9)
Så da vet jeg fortsatt ikke om V*ernveien 5 har septiktank.

Beklager for feilen!
Citera
2023-09-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Har ingen tro på at han ble lurt dit på ett fake jobb oppdrag. Som nevnt før, hvordan kunne GM vite at J kom alene, eller at det ikke var en annen ansatt H Solutions som dukket opp?

Han ble nok lurt til hytta under påskudd for å ordne opp i konflikten han tydeligvis var inne i. Men freds samtaler var ikke GMs egentlige hensikt, hen skulle drepe J.

Jeg mener bestemt J visste hvem som plaget og terroriserte han, men hadde nok satt seg selv i en situasjon der han ikke kunne gå ut med de, og måtte bare ta i mot. I stede inntok han offer rollen i avhørt. Offer var han jo også, men hvorfor...

Synd at lovens lange slipper så lite info, blir mye rykter og konspirasjoner. Med mindre vi står ovenfor en snarlig pågripelse, så bør politiet slippe ut mer info.

Føler meg 100% sikker på at han ble lurt opp dit pga et fake jobboppdrag og i regi av noen av hans nærmeste som også visste at det var han som skulle dit. Politiet vet også hvilken vei GM kom fra og hvilken vei GM tok tilbake. Politiet har ikke spurt etter dashcam nordover E16 retning Valdres, hadde de vært usikre på dette hadde de også etterspurt det fra publikum.
Alle spor peker mot Hønefoss ingen tvil om det.
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-12 kl. 15:59.
Citera
2023-09-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Føler meg 100% sikker på at han ble lurt opp dit pga et fake jobboppdrag, og i regi av noen av hans nærmeste som visste at det var han som skulle dit, politiet vet også hvilken vei GM kom fra og hvilken vei GM tok tilbake da Politiet ikke spurte etter dashcam nordover E16 retning Valdres, hadde de vært usikre på dette hadde de også etterspurt det fra publikum.

Jeg er enig med en det en bruker skrev for ei ukes tid siden.. Det er noe som skurrer ved OM. GM må ha hatt en insider.

La oss håpe kamera i sprinteren var online.
Citera
2023-09-12, 15:55
Medlem
Citat:
Føler meg 100% sikker på at han ble lurt opp dit pga et fake jobboppdrag, og i regi av noen av hans nærmeste som visste at det var han som skulle dit, politiet vet også hvilken vei GM kom fra og hvilken vei GM tok tilbake da Politiet ikke spurte etter dashcam nordover E16 retning Valdres, hadde de vært usikre på dette hadde de også etterspurt det fra publikum.

støtter den! håper politiet har nok info.. men har de ikke det nå så bør de vurdere å be publikum om all hjelp.. før spor vaskes helt ut..
Citera
2023-09-12, 16:00
Medlem
Citat:
Jeg er enig med en det en bruker skrev for ei ukes tid siden.. Det er noe som skurrer ved OM. GM må ha hatt en insider.

La oss håpe kamera i sprinteren var online.

Akkurat det tror jeg særdeles lite på. At OMM er innblandet på no vis.
Citera
2023-09-12, 16:02
Medlem
Jeg tror ikke GM har hatt en aktiv insider (aktiv i firmaet) Det holder å gjøre en personlig avtale. Finnes mange måter å kansellere planen på om noen andre enn Jonas kjører ut på oppdraget.
Citera
2023-09-12, 16:03
Medlem
Citat:
Alle muligheter er åpne Men det som er litt rart i saken er at disse tre brannene var på ett mye tidligere tidspunkt. Så er det stille etterpå, nesten i to år.. Så begynner en maraton av trakassering og hærverk i feb / mars 2023.. Det er vel en 10-12 hendelser mellom feb / mars 2023 fram til han blir tatt av dage i august.

Lokale har også nærmest bekreftet at episoden J forteller i den første avhørt, om brann nr 1 ikke er korrekt. Han var med på det selv. Han fremstår også svært lite troverdig i podkasten når han forteller om akkurat denne "misforståelsen" som han kaller det.

En annen ting er jo at det eksisterer bilde av bilen som taggerne brukte i det ene tilfellet.

Jeg synes også avhørt`s Instagram innlegg sier en del.. "det tegner seg ett bilde om at saken er langt mer omfattende en først antatt"
Kan ikke det bare bety at saken er mer omfattende enn bare trakassering, pga drapet?
Citera
2023-09-12, 16:04
Medlem
Citat:
Har ingen tro på at han ble lurt dit på ett fake jobb oppdrag. Som nevnt før, hvordan kunne GM vite at J kom alene, eller at det ikke var en annen ansatt H Solutions som dukket opp?

Han ble nok lurt til hytta under påskudd for å ordne opp i konflikten han tydeligvis var inne i. Men freds samtaler var ikke GMs egentlige hensikt, hen skulle drepe J.

Jeg mener bestemt J visste hvem som plaget og terroriserte han, men hadde nok satt seg selv i en situasjon der han ikke kunne gå ut med de, og måtte bare ta i mot. I stede inntok han offer rollen i avhørt. Offer var han jo også, men hvorfor...

Synd at lovens lange slipper så lite info, blir mye rykter og konspirasjoner. Med mindre vi står ovenfor en snarlig pågripelse, så bør politiet slippe ut mer info.

Det er jo ikke så smart da, å møte en fiende langt til skogs. Uten dekning på telefonen....

Tror ikke at han var så dum.

Hadde jeg vært i en krangel med noen, så hadde jeg vært redd for å få juling evnt.

Det var den perfekte felle å få han ut dit på et jobb oppdrag.
Citera
2023-09-12, 16:07
Medlem
Citat:
Føler meg 100% sikker på at han ble lurt opp dit pga et fake jobboppdrag og i regi av noen av hans nærmeste som også visste at det var han som skulle dit. Politiet vet også hvilken vei GM kom fra og hvilken vei GM tok tilbake. Politiet har ikke spurt etter dashcam nordover E16 retning Valdres, hadde de vært usikre på dette hadde de også etterspurt det fra publikum.
Lurer på om ikke sistnevnte vei var stengt pga flom🤔
Citera
2023-09-12, 16:09
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Det er jo ikke så smart da, å møte en fiende langt til skogs. Uten dekning på telefonen....

Tror ikke at han var så dum.

Hadde jeg vært i en krangel med noen, så hadde jeg vært redd for å få juling evnt.

Det var den perfekte felle å få han ut dit på et jobb oppdrag.

Jeg er rimelig sikker på at det er god dekning for LTE i området der hytta ligger.

Baserer dette på teoretiske dekningskart fra Telenor, Telia og Ice samt hvor basestasjonene er plassert i forhold til hindringer i terrenget.

Det er på veien langs fjorden det er noen få «glitcher» i dekningen.

Tror de lokale kan bekrefte dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in