2023-09-03, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det tror ikke jeg, jeg tror formålet var å få JAH til et avsidesliggende sted.

Men hvorfor velge et hyttefelt? Det finnes plenty hytter utenfor Hønefoss som ligger helt for seg selv. Bare ta vestsiden av Ådalen f eks. Eller alle avstikkerne nedover mot Hallingby. Hvor det aldri er folk, hvor det ikke finnes andre hytter i nærheten. Og hvor det er kjappere tilbake dit man kom fra. Hvorfor ta sjansen på et hyttefelt hvor det potensielt er andre hyttefolk?
Citera
2023-09-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Men hvorfor velge et hyttefelt? Det finnes plenty hytter utenfor Hønefoss som ligger helt for seg selv. Bare ta vestsiden av Ådalen f eks. Eller alle avstikkerne nedover mot Hallingby. Hvor det aldri er folk, hvor det ikke finnes andre hytter i nærheten. Og hvor det er kjappere tilbake dit man kom fra. Hvorfor ta sjansen på et hyttefelt hvor det potensielt er andre hyttefolk?

Det finnes ikke hytter der det aldri er folk så det er hipp som happ.
Denne hytta lå jo rimelig for seg selv, er ikke noe hyttefelt dette.
Citera
2023-09-03, 02:26
Medlem
Citat:
Det finnes ikke hytter der det aldri er folk så det er hipp som happ.
Denne hytta lå jo rimelig for seg selv, er ikke noe hyttefelt dette.

Jo, du må gjennom en bom, og det ligger ei klynge med hytter like ved. Så denne ligger pr definisjon på et felt, men litt avsides på feltet. Det finnes hytter som ligger heeeelt for seg selv på vei oppover der, med lang privat vei inn og null naboer. Og null bommer.

Jeg tenker at GM må ha hatt kjennskap til denne hytta på en eller annen måte. Enten gjort noe arbeid der, vært der på visning når den ble solgt sist, ett eller annet sånt. Det er ikke tilfeldig å velge den, tror jeg.
Citera
2023-09-03, 02:29
Medlem
Citat:
Jo, du må gjennom en bom, og det ligger ei klynge med hytter like ved. Så denne ligger pr definisjon på et felt, men litt avsides på feltet. Det finnes hytter som ligger heeeelt for seg selv på vei oppover der, med lang privat vei inn og null naboer. Og null bommer.

Jeg tenker at GM må ha hatt kjennskap til denne hytta på en eller annen måte. Enten gjort noe arbeid der, vært der på visning når den ble solgt sist, ett eller annet sånt. Det er ikke tilfeldig å velge den, tror jeg.

Det er helt sikkert at denne hytta ikke er valgt tilfeldig.
Citera
2023-09-03, 02:31
Medlem
Citat:
Det er helt sikkert at denne hytta ikke er valgt tilfeldig.

Hva tror du, har du en teori om hvorfor akkurat den hytta ble valgt til dette?
Citera
2023-09-03, 02:35
Medlem
Citat:
Hva tror du, har du en teori om hvorfor akkurat den hytta ble valgt til dette?

Jeg tror ikke at vedkommende har gjort noe arbeid der, kanskje han har jaktet der, gått tur der eller kjørt moped der i ungdommen el.
Mange muligheter.
Citera
2023-09-03, 02:36
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke at vedkommende har gjort noe arbeid der, kanskje han har jaktet der, gått tur der eller kjørt moped der i ungdommen el.
Mange muligheter.

I tilfelle vil det være en som er, eller har vært, lokal.
Citera
2023-09-03, 02:39
Medlem
Citat:
I tilfelle vil det være en som er, eller har vært, lokal.

Planleggeren er i alle fall lokal, men jeg tror det er en gærning som står bak.
Citera
2023-09-03, 02:41
Medlem
Citat:
Planleggeren er i alle fall lokal, men jeg tror det er en gærning.

Som i sinnsforvirra? Og helt urelatert?

Jeg tenkte på det her om dagen, at det ville jo vært maks uflaks hvis det var en eller annen som var der oppe og drev med litt ulovlig skytetrening den morgenen, og at han tilfeldigvis hadde greid å fått skutt JAH. Da vil de vel aldri finne ut av det.
Citera
2023-09-03, 02:45
Medlem
Citat:
Som i sinnsforvirra? Og helt urelatert?

Jeg tenkte på det her om dagen, at det ville jo vært maks uflaks hvis det var en eller annen som var der oppe og drev med litt ulovlig skytetrening den morgenen, og at han tilfeldigvis hadde greid å fått skutt JAH. Da vil de vel aldri finne ut av det.

Nei en med et intenst hat mot JH for ett eller annet.
Det har jo skjedd en del ting da, det var vel over 40 branner og hærverk på et par år.
Citera
2023-09-03, 02:47
Medlem
Citat:
Nei en med et intenst hat mot JH for ett eller annet.
Det har jo skjedd en del ting da, det var vel over 40 branner og hærverk på et par år.

Ja bakgrunnshistorikken her er jo rimelig spesiell. Det første jeg tenkte om denne saken var at politiet har svikta nok en gang, tar ikke trusler på alvor og gjør ingenting før noen dør. Det kan bli interessant å se hva som kommer frem i etterkant, og hvor mye ansvar politiet egentlig har for det som har skjedd. På den ene eller den andre måten.
Citera
2023-09-03, 02:48
Medlem
Saknas det diskussionsforum i Norge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här