Citat:
Ursprungligen postat av
Formann
Men ingen har kommet med historier som dokumenterer noe sånn.
Nei, foreløpig er det jo kommet veldig sparsomt med opplysninger generelt. Det jeg mener er at JAH var helt sikkert en snill og ålreit gutt, han høres jo ikke spesielt kriminell ut når han snakker på Avhørt podcasten f eks. Man hører at han har hatt stor tillit til politiet, ettersom det er dem han ringer hver gang det skjer ham noe. Gjennomkriminelle har ikke den tiltroen til politiet. Og han var jo i full jobb, virker som han jobbet mye og la sjela si i det. Så jeg tror også at han var en ålreit fyr sånn sett. Men likevel kan det hende at han ramla borti noe den siste tiden, enten typisk kola på fest opplegg, som så og si alle andre også driver med - eller at han ble presset inn i noe verre.
Og med sistnevnte setning tenker jeg spesielt på Lanes saken, og hvordan politiet fikk den gutten til å gjeste et noe hardere miljø enn han vanligvis trakterte. JAH hadde det siste året en siktelse om forsikringssvindel hengende over seg. Det er ikke utenkelig at politiet har fått ham til å tråkke oppi noe han absolutt ikke burde ha gjort.