2023-08-19, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Därefter är alla våra IP-adresser registrerade tillsammans med inlägg. Vi är inte långt ifrån Kinas verklighet nu och den databasen kommer att innebära problem.

Det har dom gjort hela tiden, det är så dom avslöjar och stänger av multipla konton. Finns ingen annan metod fast dom låtsas det, om man inte är riktigt genomskinlig och lättigenkännlig i sitt sätt att skriva.
Citera
2023-08-19, 17:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det roligaste är väl ändå att mod som stängde hänvisade till att man kunde skapa en ny tråd för långsiktiga biverkningar. När en sådan tråd då skapades stängdes den omedelbart, med en helt lögnaktig motivering (den gamla tråden nämndes, men utan att moderatorsåtgärden kommenterades).

(FB) Covid-19 vaccinernas biverkningar - potentiella långtidseffekter.

Jo, moderatorsåtgärden nämndes visst. "Liksom i den tidigare numera låsta tråden".

Därför blev det 0.06. Ingen lögnaktig motivering således.
Citera
2023-08-19, 18:12
Medlem
krautbrains avatar
Ska tråden in bland konspirationer så har vi i stort sett hela Flashback på den forumdelen inom kort om det enda man ska gå på är vad som nämns mest och vad "vetenskapen" säger.
Kritik mot genus går emot majoriteten av alla svenska universitet och forskare (inte många som vågar säga emot i alla fall). Så då har vi ett till ämne som enbart platsar bland konspirationsteorier.
Likaså kritik mot kritiska vithetsstudier.
Att invandringen bidrar till brottslighet säger i stort sett alla experter SVT anlitat emot. En nästan enig kår säger att forskning saknar och bevis och bara ett fåtal hävdar motsatsen. All invändning mot invandring för att det ökar brott = konspirationsteori.
Invändning mot rådande klimathot. Samma sak.
Vad finns det mer?

Vissa får nog stånd av att läsa ovanstående och febrigt önskar dom med ballen i hand att alla ideer som inte följer rådande diskurs sopas under mattan. Men dom är inga riktiga Flashbackare utan går under benämningen fittor oavsett var dom har mellan benen.

Blir det något kvar av Flashback? Låter inte detta mer som Aftonbladets debattförsök.

Kommer nog bli så. Mods håller käften ett jävla tag. Kommer sedan in och "går med på" att öppna upp tråden i konspirationsdelen (så att det låter som man möts halvvägs )vilket är en klar försämring av debatten och även en del av forumet där tråden inte platsar.
Citera
2023-08-19, 18:21
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ja, Aktuella ämnen har en högst märklig logik. Såvida vi inte har helt rätt i våra konspirationsteorier kring Flashback.

Den har hoppat tillbaka på Aktuella ämnen igen. Tror redan i morse. Nu ligger den på ungefär lika många läsare som den gjorde igår när den bara "försvann"... :P
Citera
2023-08-20, 12:09
Medlem
ppp333s avatar
De långsiktiga biverkningarna är ju superviktigt att hålla ögonen på. Såg inget i inledningen av tråden som tydde på att den bara handlade om "akuta biverkningar" varför skulle den det?

Tvärtom så är ju problemet med dessa vacciner som inte ens genomgått full procedur av forskning innan den lanserades att man håller koll på det långsiktiga. Det var ju det man hoppade över innan man nödgodkände.
Urdålig och pinsamt att låsa en så viktig tråd
Citera
2023-08-20, 17:45
Moderator
Mr.Woodss avatar
Frågan om vad som skall hända med (FB) Vaccinerna - biverkningstråden. diskuteras internt, men ni får ge er till tåls.
Självklart skall vi kunna diskutera vaccinbiverkningar, men som tråden utvecklats så var den inte alls bra.
Låt oss få återkomma om hur vi gör med tråden.
Citera
2023-08-20, 18:05
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Frågan om vad som skall hända med (FB) Vaccinerna - biverkningstråden. diskuteras internt, men ni får ge er till tåls.
Självklart skall vi kunna diskutera vaccinbiverkningar, men som tråden utvecklats så var den inte alls bra.

Det här tycker jag är väldigt märkligt. Moderatorn föreslår en ny tråd om långtidseffekter och sedan kastas dessa trådar.

(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Citat:
Då vaccinationskampanjen är över finns inte längre någon anledning till en tråd att diskutera eventuella akuta biverkningar. Eventuella framtida rapporter om långtidseffekter kvalificerar sig för egna trådar.

Tråd låses.

/mod

Nya trådar i papperskorgen om potentiella långtidseffekter.

Citera
2023-08-20, 18:07
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det här tycker jag är väldigt märkligt. Moderatorn föreslår en ny tråd om långtidseffekter och sedan kastas dessa trådar.

(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Nya trådar i papperskorgen om potentiella långtidseffekter.

Som redan sagts. Ni får ge er till tåls lite tills vi diskuterat klart hur vi ska göra för att det ska funka.
Citera
2023-08-20, 18:21
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Som redan sagts. Ni får ge er till tåls lite tills vi diskuterat klart hur vi ska göra för att det ska funka.

Jag har aldrig postat i tråden, utan var mest intresserad av det dubbla budskapet.
Citera
2023-08-20, 18:25
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods

Citat:

Vi ska ge oss till tåls när ni inte ens har kunnat specificera ordentligt vad som är problemet med tråden.?

Skummade några sidor bakåt i den nu. En del länkar till tvivelaktiga källor, en del länkar till mer accepterade källor. Personliga anekdoter av dom som blivit drabbade, otrevligheter, inlägg som saknar substans.

Det är så ni valt att moderera stora delar av forumet så jag förstår faktiskt inte vad som gör just denna tråd så problematisk? Och inget djupare har kommit ifrån mods än "trams". Jo tack men som sagt är det så på hela forumet utom oaser som juridik.

Är det inte bättre att bjuda in användare i diskussionen genom att ordentligt gå igenom var problemet ligger. Det var ju ett gemensamt mod beslut att stänga tråden så eran fingertoppskänsla verkar vara ostämd om man så säger. Ta eran diskussion öppet i tråden i stället. Det har ni kunnat gjort i andra fall och är att föredra framför detta hysh hyshande ifrån eran sida.

Kanske det finns någon mod som läser detta och kan föregå med gott exempel och ventilera sina åsikter direkt i tråden? För inte är ni väl så låsta till varandra att ni ska bete er mer som en sekt än enskilda individer?
Citera
2023-08-20, 18:32
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Vi ska ge oss till tåls när ni inte ens har kunnat specificera ordentligt vad som är problemet med tråden.?

Skummade några sidor bakåt i den nu. En del länkar till tvivelaktiga källor, en del länkar till mer accepterade källor. Personliga anekdoter av dom som blivit drabbade, otrevligheter, inlägg som saknar substans.

Det är så ni valt att moderera stora delar av forumet så jag förstår faktiskt inte vad som gör just denna tråd så problematisk? Och inget djupare har kommit ifrån mods än "trams". Jo tack men som sagt är det så på hela forumet utom oaser som juridik.

Är det inte bättre att bjuda in användare i diskussionen genom att ordentligt gå igenom var problemet ligger. Det var ju ett gemensamt mod beslut att stänga tråden så eran fingertoppskänsla verkar vara ostämd om man så säger. Ta eran diskussion öppet i tråden i stället. Det har ni kunnat gjort i andra fall och är att föredra framför detta hysh hyshande ifrån eran sida.

Kanske det finns någon mod som läser detta och kan föregå med gott exempel och ventilera sina åsikter direkt i tråden? För inte är ni väl så låsta till varandra att ni ska bete er mer som en sekt än enskilda individer?
Nu är det ett gäng månader sedan jag moddade detta forum så hur det är nu vet jag inte. Men då var det i alla fall ett skit-forum som verkligen suger livsglädjen ur en. Bara tjafs och ytterst otrevliga användare. Då blev det så att man till slut inte orkade bry sig tillräckligt och trådarna fylldes av allt möjligt tjafs och konspirationsteorier, foliehatts-åsikter.

Min personliga åsikt är att tråden bör förbli låst, sedan kan man kanske starta en ny tråd med ytterst specifika riktlinjer att inläggen ska hålla sig inom det vetenskapliga. Men som sagt, jag är inte moderator i detta forum längre så det är bara min personliga åsikt.

Men som sagt, detta diskuteras just nu och det kommer säkert något om detta var efter
Citera
2023-08-20, 18:38
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Nu är det ett gäng månader sedan jag moddade detta forum så hur det är nu vet jag inte. Men då var det i alla fall ett skit-forum som verkligen suger livsglädjen ur en. Bara tjafs och ytterst otrevliga användare. Då blev det så att man till slut inte orkade bry sig tillräckligt och trådarna fylldes av allt möjligt tjafs och konspirationsteorier, foliehatts-åsikter.

Min personliga åsikt är att tråden bör förbli låst, sedan kan man kanske starta en ny tråd med ytterst specifika riktlinjer att inläggen ska hålla sig inom det vetenskapliga. Men som sagt, jag är inte moderator i detta forum längre så det är bara min personliga åsikt.

Men som sagt, detta diskuteras just nu och det kommer säkert något om detta var efter

Det är en väldigt märkligt ide att för att mod inte orkat bry sig att hålla ordning så får tråden växa hur galet den vill och sedan kan man bara stänga den när den spårat ur tillräckligt?
Det låter med som ett mod problem än ett användarproblem.

Att det är mycket tjafs och otrevligheter är för att ni unisont på forumet är väldigt snåla med varningar och avstängningar utan låter dessa individer fortsätta. Detta är vi många som klagat på i många år då det totalt förstört debatten, men istället blir det värre. Låt inte denna tråden offras över problem som direkt kan kopplas till långtgående problem med modereringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in