• 8
  • 9
2023-12-07, 21:31
Vore bättre om de lägger över mer på tåg och båt. Vet inte om de går längre, men det öppnades ju en fartygslinje Nynäshamn - Västerås (eller nåt)för några år sen som skulle avlasta vägnätet från långtradare. Går de fortfarande? Var en del skriverier om denna linje. Går väl insides landsort och sen in mot Södertälje kanal och ut i Mälaren.
Senast redigerad av qaaq 2023-12-07 kl. 21:33.
Citera
2023-12-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Vore bättre om de lägger över mer på tåg och båt. Vet inte om de går längre, men det öppnades ju en fartygslinje Nynäshamn - Västerås (eller nåt)för några år sen som skulle avlasta vägnätet från långtradare. Går de fortfarande? Var en del skriverier om denna linje. Går väl insides landsort och sen in mot Södertälje kanal och ut i Mälaren.

Tåg vore ju självklart jättebra, men nu finns inte den möjligheten så attee….
Citera
2023-12-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Mycket tal om omkörningar, men påfarter på motorvägar kan bli obehagliga om det råkar komma just en sån här långtradare när en bil skall på, eller om en sån skall in på motorvägen och det är trafik så att de i högerfilen inte kan gå ut i vänster körfält.

Lol du vet inte vad du pratar om
Citera
2023-12-07, 22:03
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Kommer bli "jättebra" i rondellerna

Så jävla ogenomtänkt att man baxnar.

Av ren jävulskap ska jag lägga mig jämte ett sånt "lastbilståg" i en rondell och i samma fart Och fan om hans hjul åker in i min innerfil. Då kommer han få ångra sig att han klev upp i det där lastbilståget på morgonen.

Ja eller hur, du berättar väl här sedan hur rädd han (eller hon) blev för dig?
Om du letar rätt på några små rondeller i någon mindre ort så kan du ju börja öva redan nu på bussar i lokaltrafik, som inte får plats i rondellerna.

Tänker du bli trafikpolis senare när du blivit lite äldre?
Citera
2023-12-08, 00:37
Medlem
not good
Citera
2023-12-08, 13:24
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Om nu allt ska fraktas på tåg hur får man ut det till kunder? En viss mängd kan man frakta med tåg men fortfarande är lastbilen mer flexibel och kommer alltid att vara så. Idag har inte företag samma lagerhållning som förr utan lagret är på lastbilen. Blir tex ett tåg försenat så kan produktionen stanna. En sån försening kan bli dyr både för tågägaren samt för företaget som tvingas stå stilla. Det kan kosta miljoner om verksamheten står stilla. Dom marginalerna som fanns förr finns helt enkelt inte idag.
Citera
2023-12-08, 13:33
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Kommer bli "jättebra" i rondellerna

Så jävla ogenomtänkt att man baxnar.

Av ren jävulskap ska jag lägga mig jämte ett sånt "lastbilståg" i en rondell och i samma fart Och fan om hans hjul åker in i min innerfil. Då kommer han få ångra sig att han klev upp i det där lastbilståget på morgonen.
Är du riktigt frisk? Tror du att vi som kör lastbil och tar stor plats i tex rondeller gör det för att jävlas?
Sen är det lätt att sitta bakom trygga tangentbordet och vara kaxig, i verkligheten är du nog en tragisk liten rädd varelse. Tror inte en för en minut att du skulle vara uppkäftig när det är skarp läge. En vacker dag jävlas du med fel person i trafiken.
Citera
2023-12-08, 13:42
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Är du riktigt frisk? Tror du att vi som kör lastbil och tar stor plats i tex rondeller gör det för att jävlas?
Sen är det lätt att sitta bakom trygga tangentbordet och vara kaxig, i verkligheten är du nog en tragisk liten rädd varelse. Tror inte en för en minut att du skulle vara uppkäftig när det är skarp läge. En vacker dag jävlas du med fel person i trafiken.
Kör de in i min fil så är det de som jävlas. Prejning är förbjudet och klarar man itne av att hålla sig i sin fil så är man på fel plats helt enkelt. Man får köra en annan väg eller byta fordon.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in