2023-08-19, 21:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Vem är rasisten?
Den som är skeptisk till massinvandring från dom mest ociviliserade och dysfunktionella kulturer som finns, eller den som slänger sin dotter från balkongen för att hon umgås med fel kille?

Skulle säga att båda personerna är klandervärda.
- Den som slänger sin dotter från balkongen (sic) begår ett lagbrott och lär få många års fängelse
- Den som uttrycker sig om andra länder som "mest ociviliserade och dysfunktionella kulturer som finns" är inskränkt, troligtvis ensam, och saknar förståelse för andra länder än Sverige.
Citera
2023-08-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jag är inte bitter!
Snarare tvärtom, det som stör mig mest med muslimer är deras avsaknad av humor.
Tror att de 57 länderna som lyder under islam och sharia hade mått bra av lite självdistans och humor.
Det sprängs i moskéer och marknader dagligen men man blir mer upprörd av en skämtteckning eller att en bok brinner.

Muslimer avsaknad av humor? Den var ny för mig. Finns det en korrelation mellan muslim och avsaknad av humor
Citera
2023-08-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det bästa du kan göra under hotnivå 4 är, som i Danmarks fall, att leva helt normalt (även om Danmark också har hotnivå 4) för att visa muslimerna att deras hot inte har någon effekt på samhället, och de kan bara stoppa sina idioti. Det visar Danmark till exempel genom att hylla Jonas Vingegård på Köpenhamns rådhustorg med tusentals närvarande, efter hans seger i Tour De France.

Jag känner inget behov av att visa någon någonting. Vadå ingen effekt? Effekten är väl att människor sprängs i luften eller mördas? De skiter väl i hur jag eller du lever inför det hotet. Det är ju upp till en själv vilka risker man är beredd att utsätta sig för. Jag kommer att vara försiktig med sådant som platser i större städer med större folksamlingar.
Citera
2023-08-19, 21:36
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Muslimer avsaknad av humor? Den var ny för mig. Finns det en korrelation mellan muslim och avsaknad av humor

Jag förstår verkligen inte. Se tillbaka till dina tidigare svar. För 8 - 9 år sedan var du SD:are. Nu är du anti-svensk. Att svänga så brutalt i åsikter visar väl att man totalt saknar identitet?

Jag har läst i många trådar du har skrivit, och jag uppmanar alla andra att göra det innan man besvarar dina lägg, men du har ett krig med dig själv. Innan du går i kamp på ett hemligt forum så lös ditt krig. Du försvarar varken högern eller vänstern, du gör dig själv bara till åtlöje - gång på gång.

Jag vet vad du är för person, och jag ger dig en total rekommendation. Fortsätt inte med din rappakalja. Det är inte gynnsamt för dig.
Citera
2023-08-19, 21:41
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Så jag behöver bete mig på ett visst sätt, för annars kan dom inte uppföra sig?

Givetvis har du ett ansvar för ditt beteende. Det är inte tillåtet att uppvigla eller anstifta till brott.
Citera
2023-08-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
JJag har läst i många trådar du har skrivit, och jag uppmanar alla andra att göra det innan man besvarar dina lägg

Jag är tacksam för att du läser det jag skriver, men vad menar du med mina "lägg"

Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Jag förstår verkligen inte. Se tillbaka till dina tidigare svar. För 8 - 9 år sedan var du SD:are. Nu är du anti-svensk. Att svänga så brutalt i åsikter visar väl att man totalt saknar identitet?

Jag har läst i många trådar du har skrivit, och jag uppmanar alla andra att göra det innan man besvarar dina lägg, men du har ett krig med dig själv. Innan du går i kamp på ett hemligt forum så lös ditt krig. Du försvarar varken högern eller vänstern, du gör dig själv bara till åtlöje - gång på gång.

Jag vet vad du är för person, och jag ger dig en total rekommendation. Fortsätt inte med din rappakalja. Det är inte gynnsamt för dig.

Jag känner att jag är svenskare än jag någonsin varit. Jag försvarar Sveriges värderingar och det som gjort oss till det rika land vi är. Mådde som sagt inte så bra i början av 2010-talet, och fastnade därför i destruktiva tankar. Skyllde mitt dåliga mående på "andra", förstod inte bättre helt enkelt.

En "total rekommendation". Den var intressant. Räcker det inte med rekommendation?
Citera
2023-08-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag fattar inte vad de babblar om när det gäller att vara vaksam på sin omgivning, se om någon avviker osv. Vadå? Vill någon spränga en bomb så hjälper det väl inte att vara vaksam? Det är boom och hej då. Personen lär ju inte förvarna eller avslöja sig innan. Det vore ju också konstigt om personen skulle avvika mycket från sin omgivning. I stora folksamlingar brukar det ju krylla av alla möjliga människor. En terrorist ser väl inte ut på ett speciellt sätt?

Nej det bästa man kan göra är väl just att undvika stora folksamlingar, nöjesparker, tågstationer, flygplatser osv. Det lär ju inte gå av en bomb i skogen liksom. Varför ber man inte människor att undvika dessa platser om de kan då? Det gör jag.

Jo terrorister har ett speciellt utseende, De kommer från mellanöstern eller afrika, så blattar och negrer behöver alla undvika.
Men de allra flesta svenskar undviker ju redan dessa idag så problemet kanske inte är så stort?
Men som du säger så ska man undvika stora folksamlingar, tågstationer, flygplatser, buss, spårvagn, biografer, nöjesparker, konserter....osv

Det nya mera spännande svääje!
Citera
2023-08-19, 21:55
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Okej, ge mig något exempel.
Kanske något i stil med Fawlty Towers, Black Adder, Seinfeld. Snälla ge mig något, stånga mig…
Citera
2023-08-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Jo terrorister har ett speciellt utseende, De kommer från mellanöstern eller afrika, så blattar och negrer behöver alla undvika.
Men de allra flesta svenskar undviker ju redan dessa idag så problemet kanske inte är så stort?
Men som du säger så ska man undvika stora folksamlingar, tågstationer, flygplatser, buss, spårvagn, biografer, nöjesparker, konserter....osv

Det nya mera spännande svääje!

Låter som en rätt dålig rekommendation, då skulle man ju falla för Lundin Pettersson, Engström för att bara nämna några. Dessutom såg inte Akilov så "blattig eller neger" ut (var han inte till och med blåögd?)

Du stavade fel på Sverige, som en sann sverige(o)vänn.
Citera
Medlem
Slampsmurfens avatar
Citat:
Är det inte mest sannolikt att bomber placeras ut, där det är så få skäggmiffon och så många andra som möjligt?

Just fan, det har du rätt i 😀 Men de är ju överallt nu för tiden så var fan ska man röra sig
Citera
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Jag känner att jag är svenskare än jag någonsin varit. Jag försvarar Sveriges värderingar och det som gjort oss till det rika land vi är. Mådde som sagt inte så bra i början av 2010-talet, och fastnade därför i destruktiva tankar. Skyllde mitt dåliga mående på "andra", förstod inte bättre helt enkelt.

Vilken häftig resa du verkar ha gjort i din personliga utveckling. Grattis till det och hoppas du kan inspirera andra melankoliker på det här forumet att göra detsamma!
Citera
2023-08-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Okej, ge mig något exempel.
Kanske något i stil med Fawlty Towers, Black Adder, Seinfeld. Snälla ge mig något, stånga mig…

Måste det vara just Engelska sit-coms från 1970-talet? Ungefär som att be om att klaga på att det görs för få japanska humorprogram från 70-talet i Sverige idag... Svar: det görs få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in