2023-08-19, 19:51
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag nämnde bara inhemska terrorister, i Sverige.

Vill du verkligen jag ska rabbla alla högerextrema terrordåd och skolskjutningar i USA? Tror inte bokstäverna i ett inlägg räcker till för det.

Tyvärr finns det allt för många extremister som hatar vår livsstil, som är Öppenhet, Vetenskap, Kärlek. Jag önskar att dessa extremister inte fanns. Sättet att få bort detta är att sprida kärlek och vänskap, inkludera alla, satsa framåt.

Från det jag läser av dig, så skulle du nog snarare placeras i extremisternas fack, dess värre.

Är du säker på att du inte har blivit religiös på gamla dar?

Att kallas extremist av dig ser jag som en ynnest, att jag är på rätt spår. Tack!
Citera
2023-08-19, 19:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är du säker på att du inte har blivit religiös på gamla dar?

Att kallas extremist av dig ser jag som en ynnest, att jag är på rätt spår. Tack!

Du fetade alltså "sprida kärlek" till din kommentar att jag kan ha blivit religiös på gamla dar?

Det säger en hel del? Ja, jag försöker sprida värme och kärlek varje dag. Som jag uppfattar att de allra flesta människor i vårt samhälle försöker och gör.

Men det finns sådana som inte gör det. Du verkar vara stereotypen över bitter gubbe. Sådana finns, jag vet precis hur ni är, tro mig. Inget blir bättre av att ni finns, ändå ska ni få leva anser jag.
Citera
2023-08-19, 20:06
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Du fetade alltså "sprida kärlek" till din kommentar att jag kan ha blivit religiös på gamla dar?

Det säger en hel del? Ja, jag försöker sprida värme och kärlek varje dag. Som jag uppfattar att de allra flesta människor i vårt samhälle försöker och gör.

Men det finns sådana som inte gör det. Du verkar vara stereotypen över bitter gubbe. Sådana finns, jag vet precis hur ni är, tro mig. Inget blir bättre av att ni finns, ändå ska ni få leva anser jag.

Jag är inte bitter!
Snarare tvärtom, det som stör mig mest med muslimer är deras avsaknad av humor.
Tror att de 57 länderna som lyder under islam och sharia hade mått bra av lite självdistans och humor.
Det sprängs i moskéer och marknader dagligen men man blir mer upprörd av en skämtteckning eller att en bok brinner.
Citera
2023-08-19, 20:26
Medlem
Jag fattar inte vad de babblar om när det gäller att vara vaksam på sin omgivning, se om någon avviker osv. Vadå? Vill någon spränga en bomb så hjälper det väl inte att vara vaksam? Det är boom och hej då. Personen lär ju inte förvarna eller avslöja sig innan. Det vore ju också konstigt om personen skulle avvika mycket från sin omgivning. I stora folksamlingar brukar det ju krylla av alla möjliga människor. En terrorist ser väl inte ut på ett speciellt sätt?

Nej det bästa man kan göra är väl just att undvika stora folksamlingar, nöjesparker, tågstationer, flygplatser osv. Det lär ju inte gå av en bomb i skogen liksom. Varför ber man inte människor att undvika dessa platser om de kan då? Det gör jag.
Citera
2023-08-19, 20:35
Medlem
Citat:
Jag är inte bitter!
Snarare tvärtom, det som stör mig mest med muslimer är deras avsaknad av humor.
Tror att de 57 länderna som lyder under islam och sharia hade mått bra av lite självdistans och humor.
Det sprängs i moskéer och marknader dagligen men man blir mer upprörd av en skämtteckning eller att en bok brinner.
Och för att inte tala om hyckleriet som de styrande muslimer har, i Pakistan bränns kyrkor och kristna attackeras, för att någon påstås skymfat islam. Pakistan fördömer
koran bränningar i Sverige. Men beter sig sju resor värre själva
Citera
2023-08-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag fattar inte vad de babblar om när det gäller att vara vaksam på sin omgivning, se om någon avviker osv. Vadå? Vill någon spränga en bomb så hjälper det väl inte att vara vaksam? Det är boom och hej då. Personen lär ju inte förvarna eller avslöja sig innan. Det vore ju också konstigt om personen skulle avvika mycket från sin omgivning. I stora folksamlingar brukar det ju krylla av alla möjliga människor. En terrorist ser väl inte ut på ett speciellt sätt?

Nej det bästa man kan göra är väl just att undvika stora folksamlingar, nöjesparker, tågstationer, flygplatser osv. Det lär ju inte gå av en bomb i skogen liksom. Varför ber man inte människor att undvika dessa platser om de kan då? Det gör jag.

Det bästa du kan göra under hotnivå 4 är, som i Danmarks fall, att leva helt normalt (även om Danmark också har hotnivå 4) för att visa muslimerna att deras hot inte har någon effekt på samhället, och de kan bara stoppa sina idioti. Det visar Danmark till exempel genom att hylla Jonas Vingegård på Köpenhamns rådhustorg med tusentals närvarande, efter hans seger i Tour De France.
Citera
2023-08-19, 20:46
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det bästa du kan göra under hotnivå 4 är, som i Danmarks fall, att leva helt normalt (även om Danmark också har hotnivå 4) för att visa muslimerna att deras hot inte har någon effekt på samhället, och de kan bara stoppa sina idioti. Det visar Danmark till exempel genom att hylla Jonas Vingegård på Köpenhamns rådhustorg med tusentals närvarande, efter hans seger i Tour De France.

Det är ju vårt bästa vapen, lev öppet och må bra utan förtrycket av fiktiva gudar.
De hatar våran livsstil.
Citera
2023-08-19, 20:52
Medlem
Slampsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

håll dig borta från skäggmiffon så kommer det lösa sig
Citera
2023-08-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vi har inte släppt in några såna. Personer som du har skapat dem.

Så jag behöver bete mig på ett visst sätt, för annars kan dom inte uppföra sig?
Citera
2023-08-19, 21:05
Medlem
Citat:
Korta svar:
- Ingvar Kamprad var inte nazist
- Ja, det finns avhopparprogram för att komma bort från rasism/högerextremism, som ju också tyvärr oftast är förknippad med psykisk ohälsa av något slag

"överskottet av invasiva arter som trycker undan mer harmoniska arter" är en formulering som vittnar om att du inte bara är ute efter en "normal/restriktiv/sund invandringspolitik" vilket vi ju alla vill ha och har. Utan just det som ofta förknippas med psykisk ohälsa.

Vem är rasisten?
Den som är skeptisk till massinvandring från dom mest ociviliserade och dysfunktionella kulturer som finns, eller den som slänger sin dotter från balkongen för att hon umgås med fel kille?
Citera
2023-08-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slampsmurfen
håll dig borta från skäggmiffon så kommer det lösa sig

Är det inte mest sannolikt att bomber placeras ut, där det är så få skäggmiffon och så många andra som möjligt?
Citera
2023-08-19, 21:08
Medlem
Citat:
Det är ju vårt bästa vapen, lev öppet och må bra utan förtrycket av fiktiva gudar.
De hatar våran livsstil.

Ja eller

Lev öppet och väl utan förtryck av mäktiga människor som baserar sin makt på hot från fiktiva gudar om alla slags olyckor mot sin församling om de inte lyder de mäktiga människornas order om att utöka de mäktiga människornas territorium och inflytande.
Senast redigerad av Moentos 2023-08-19 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in