• 3
  • 4
2023-08-21, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Haha, vart delar de ut sådana produkter gratis?
Hemligt! Men tänk på karma/odds där. Men med arbetskläder på lär chansen vara 0% att du får en Gucci-tröja. Ökar till okänt antal % i civila kläder. I gratis Gucci-tröja går det säkert att levla till gratis Armani-kostym.
Citera
2023-08-21, 13:50
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Hemligt! Men tänk på karma/odds där. Men med arbetskläder på lär chansen vara 0% att du får en Gucci-tröja. Ökar till okänt antal % i civila kläder. I gratis Gucci-tröja går det säkert att levla till gratis Armani-kostym.
Du, det händer ibland att jag har dyra kläder på mig utan logotyp för företaget jag jobbar. Då jag ändå bor i Stockholm så borde det ha inträffat någon gång och tyvärr får jag säga, tyvärr inte.
Citera
2023-08-22, 10:33
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havtornsplanta
Varför gör du det gratis? Verkar som du har sålt din skjärt.
Låter som du är arbetsgivarens vandrande reklampelare. Sedan har ni en miljöpolicy som inte stämmer alls med var era jackor och övriga kläder tillverkas.

För folk som jobbar på McDonalds eller Samhall är det ju svårt att förstå att det finns människor som jobbar for arbetsgivare de är stolta över att jobba för, eller i positioner de har kämpat hårt för att komma till. Kalla du det reklampelare om du vill, företaget jag jobbar för är högt respekterat inom sin bransch och att jobba för dem ser jag som ett privilegium.

Som tidigare sagt, har hellre en snygg jacka med företagets logga på än loggan på ett klädesföretag jag inte har någon som helst relation med. Varför gör du själv reklam för North Face, Fjällräven, Nike, Adidas eller vad du nu bär för kläder, det gör dig till lika mycket reklampelare. Tar du av märken på bilarna du köper, klockan eller jackan du bär? Annars har du ju betalt ur egen ficka för att röra sig runt med dessa logotyper också.

Du vet lika lite om ursprunget av dina kläder som de flesta andra. Kläderna vi får är brandade märkeskläder. Det var ju inte så längesedan H&M blev ertappade med att anlita fabriker vars underleverantörer använde barnarbetare. Ursprung är mycket svårt att kontrollera för gemene man.
Citera
2023-08-22, 19:01
Medlem
invandrar-leffes avatar
I besvärliga ekonomiska tider är det kanske fler som tycker att det schysst att slippa köpa kläder och inte har några problem med att göra lite reklam om de själva sparar mycket pengar på sina egna klädinköp.

Jag får själv en hel del reklamkläder från olika håll och även om jag sällan skulle välja dessa när jag "går ut på stan" så skulle det inte vara något problem för mig att göra det om jag inte hade något annat rent.
Det kanske är åldersrelaterat man bryr sig allt mindre om vad andra tycker. Som ung hade jag tyckt det vore extremt pinsamt att ha reklamkläder men nu kan jag bjuda på det om någon tycker det är töntigt.
Man blir ju inte töntigare än vad man känner sig. Jag har alla dagar i vecka hellre en tröja från Bennys bilservice än vad jag skulle gå omkring med en bögslunga från Gucci.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in