Citat:
Ursprungligen postat av
Farmor52
Hur långt tillbaka i släktträdet ska vi gå? Jag har i mitt släktträd både finnar, ryssar, samer, greker samt en sjöman från Hawaii han kom hit i början på 1800-talet. Då var Hawaii ett självständigt kungarike som sedan annekterades av USA. Förutom sjömanen så är samtliga mina förfäder/förmödrar är endast två generationer bort. Farmor var finska, morfar grek, mormor same, morfar var ryss. Vart skickar du mig?
Förr när dina släktingar kom hit var invandring inget problem och de som kom och var kriminella blev inte långvariga, idag när våra gränser varit vidöppna i 30-40 år och vi har papperslösa ensamkommande ungdomar från Nordafrika och Afghanistan (Iran) som lever djävul helt okontrollerat, vi har gängbrottslighet som polisen står helt handfallen inför, vi har hederskulturer med balkongkastningar av både fruar och barn...
Våra straffskalor är ett skämt i deras ögon, de skrattar när de sitter i rätten och blir dömda till ungdomstjänst, villkorligt eller ett par års fängelse som direkt reduceras med en tredjedel. Ingen utvisas om de ev. kan känna sig hotade i sina egna bajsländer, bara att fortsätta härja här som vanligt. Fan till och med att behöva göra militärtjänst ses som ett giltigt skäl att inte utvisa underbarnen till sina skitländer.
Läget är lite annorlunda än när dina släktingar kom hit och skapade sig ett liv för 100 - 150 år sedan.