2023-08-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ska vi satsa på Antarktis, vi som inte verkar höra hemma någonstans. Uppvärmningen gör kanske att det kommer att bli någon kustremsa där som blir tillgänglig. Jag paxar Anarktis, är du med😀

Nja, pingviner skrämmer mig lite smått... Men annars är din frågeställning från början adekvat. Många av de som tjatar om återvandring, repatriering och allt vad det heter glömmer ofta att många inte har någonstans att "återvandra". Kan handla om att de är statslösa osv eller att landet de flytt från inte erkänner dom som medborgare. Marocko är ett praktexempel på det senare och hur de behandlar västsaharier. För att inte tala om andra generationens invandrare som är de jag gissar många anser ska ut först, tänker då på den gängkriminella miljön som ofta består av dessa.
Citera
2023-08-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlvedonArsle

På vilket sätt rör detta Nisse? Vad innebär "återvandring" för någon som aldrig befunnit sig i återvandringslandet?

Repatriation åsyftas på återvandring av folkslagets gener

Kvittar om Nisse Abdulla aldrig satt sin fot i landet, han gener hör till dit.

Exempelvis has pigment vill ha den solen som finns i hans land, och inte nordens obefintliga sol
Han hör till det landet, han kommer inte bli blek om han så vattnar ur sig 11 nya muhammeds så är dom alla 11 lika gulbruna och i samma behov av urspungslandets sol

och så vidare

Nesse överlevde sina förfäders kaos, han lever tack vare vår gästfrihet- men nu är det dags att Åka Hem
Senast redigerad av Emoist 2023-08-17 kl. 15:14.
Citera
2023-08-17, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Repatriation åsyftas på återvandring av folkslagets gener

Kvittar om Nisse Abdulla aldrig satt sin fot i landet, han gener hör till dit.

Exempelvis has pigment vill ha den solen som finns i hans land, och inte nordens obefintliga sol
Han hör till det landet, han kommer inte bli blek om han så vattnar ur sig 11 nya muhammeds så är dom alla 11 lika gulbruna och i samma behov av urspungslandets sol

och så vidare

Nesse överlevde sina förfäders kaos, han lever tack vare vår gästfrihet- men nu är det dags att Åka Hem

Kloka och sanna ord. Dags för dom som kommit hit sista 50 åren att flytta hem nu, eller så kastar vi ut dom. Sverige ska bli svenskt och tryggt igen.
Citera
2023-08-17, 16:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Hur långt tillbaka i släktträdet ska vi gå? Jag har i mitt släktträd både finnar, ryssar, samer, greker samt en sjöman från Hawaii han kom hit i början på 1800-talet. Då var Hawaii ett självständigt kungarike som sedan annekterades av USA. Förutom sjömanen så är samtliga mina förfäder/förmödrar är endast två generationer bort. Farmor var finska, morfar grek, mormor same, morfar var ryss. Vart skickar du mig?
Vi kan gå en generation bakåt om de behållit/ fått sitt hemlands medborgarskap. Har de inte anpassat sig till svenska seder och bruk kan vi gå längre tillbaka, tänk vissa zigernare... Dock svårt att utvisa någon om den inte har ett hemland. Men de som har och är fel på skall vi utvisa genast!!
Citera
2023-08-17, 17:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Hur långt tillbaka i släktträdet ska vi gå? Jag har i mitt släktträd både finnar, ryssar, samer, greker samt en sjöman från Hawaii han kom hit i början på 1800-talet. Då var Hawaii ett självständigt kungarike som sedan annekterades av USA. Förutom sjömanen så är samtliga mina förfäder/förmödrar är endast två generationer bort. Farmor var finska, morfar grek, mormor same, morfar var ryss. Vart skickar du mig?
Förr när dina släktingar kom hit var invandring inget problem och de som kom och var kriminella blev inte långvariga, idag när våra gränser varit vidöppna i 30-40 år och vi har papperslösa ensamkommande ungdomar från Nordafrika och Afghanistan (Iran) som lever djävul helt okontrollerat, vi har gängbrottslighet som polisen står helt handfallen inför, vi har hederskulturer med balkongkastningar av både fruar och barn...

Våra straffskalor är ett skämt i deras ögon, de skrattar när de sitter i rätten och blir dömda till ungdomstjänst, villkorligt eller ett par års fängelse som direkt reduceras med en tredjedel. Ingen utvisas om de ev. kan känna sig hotade i sina egna bajsländer, bara att fortsätta härja här som vanligt. Fan till och med att behöva göra militärtjänst ses som ett giltigt skäl att inte utvisa underbarnen till sina skitländer.

Läget är lite annorlunda än när dina släktingar kom hit och skapade sig ett liv för 100 - 150 år sedan.
Senast redigerad av Onanikrem 2023-08-17 kl. 17:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in