2023-08-15, 21:28
Medlem
Jag körde på Lindomevägen igår. En otroligt vacker sträcka. (Mellan Hällingsjö och Kållered)
Jag blev så imponerad av vägen. Tror den kallas gamla riksvägen också.
Men till frågan: Varför kör det så förfärligt många motorcyklar och mopeder denna sträcka? Nästan mer MC än bilar. Hur kommer det sig?
Finns det några motorcykelklubbar där?
Sen finns det skyltar där det står varning för strömförande väg, menar dom översvämning då?
Hoppas någon läser som kört där och förstår vad jag menar. Det ska tilläggas att det är sommartid jag var där, dvs igår.
Känns lite som en väg där det knappt finns polisbilar.
Men det var otroligt vackert där. Jag har varit på många Ställen i Sverige men detta slog många andra ställen. Berg med öar och stora sjöar. Olika miljöer och väldigt kurviga vägar.
Rekommenderas
Citera
2023-08-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jag körde på Lindomevägen igår. En otroligt vacker sträcka. (Mellan Hällingsjö och Kållered)
Jag blev så imponerad av vägen. Tror den kallas gamla riksvägen också.
Men till frågan: Varför kör det så förfärligt många motorcyklar och mopeder denna sträcka? Nästan mer MC än bilar. Hur kommer det sig?
Finns det några motorcykelklubbar där?
Sen finns det skyltar där det står varning för strömförande väg, menar dom översvämning då?
Hoppas någon läser som kört där och förstår vad jag menar. Det ska tilläggas att det är sommartid jag var där, dvs igår.
Känns lite som en väg där det knappt finns polisbilar.
Men det var otroligt vackert där. Jag har varit på många Ställen i Sverige men detta slog många andra ställen. Berg med öar och stora sjöar. Olika miljöer och väldigt kurviga vägar.
Rekommenderas
Kurviga vägar är poppis bland MCförare.
Citera
2023-08-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kurviga vägar är poppis bland MCförare.

Väldigt populära till och med. Vi MC-förare äär även naturälskare.
Citera
2023-08-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Väldigt populära till och med. Vi MC-förare äär även naturälskare.
Inte alla skulle jag tro. Ni är inte kända för det vad jag vet. Skämtåsido men det var ett jävla åkande där. Det kanske är för polisen inte kör där så man kan köra fortare.
Men är det någon av er som svarat som faktiskt kört på vägen?
Alltså det är ju inte så långt utanför Gbg. Det var så galet fint.
Citera
2023-08-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Inte alla skulle jag tro. Ni är inte kända för det vad jag vet. Skämtåsido men det var ett jävla åkande där. Det kanske är för polisen inte kör där så man kan köra fortare.
Men är det någon av er som svarat som faktiskt kört på vägen?
Alltså det är ju inte så långt utanför Gbg. Det var så galet fint.
Inte kört den vägen men andra i min ungdom, skön känsla när man klipper apex då man kan nyttja hela vägbanan.
Citera
2023-08-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Inte kört den vägen men andra i min ungdom, skön känsla när man klipper apex då man kan nyttja hela vägbanan.
Okej.
Citera
2023-08-16, 14:53
Medlem
stilichos avatar
Anledningen att det är så mycket motorcyklar är väl att det i allt väsentligt är en turistväg nuförtiden. Den går ju parallellt med motorvägen så det finns få anledningar för någon att åka den annat än av rekreationella skäl. Och rekreation är väl ganska precis vad motorcyklister brukar syssla med.
Citera
2023-08-16, 18:22
Moderator
Neksnors avatar
Idiotrubriken Alla ni i Gbgområdet, Härryda och mark se hit! har ersatts av rubriken Varför så stor andel motoriserade tvåhjulingar på vägen mellan Hällingsjö och Kållered?

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in