2023-08-30, 12:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Snabbmakaroner med en burk makrill i tomat är kung.

Italienenare är stolta över sin mat men de är samtidigt korta och hetsiga..

Såg ett klipp med en italuenare på ett brittiskt matprogram, han tog det helt ut 😍
Jag lärt mig att var Italienare som lagar mat, berättar att det är bara deras sätt som man ska göra på.
Och ibland ser jag när de har haft dessa "duster" om hur man tillagar och vilka råvaror, så sitter jag bara där och tänker nu är ni bara patetiska.

Själv har jag testat lite några av dessa metoder de haft och skillnader, och kan inte påstå att det var någon skillnad alls.
Men och andra så visste jag väl detta lite före.
En sak jag noterat mer än en gång, det är att de är rädda för vitlöken ska vara kvar i maten och då har de då givetvis använt hela klyftor.
Även sett hur de tar ur pancettan, och bara använder den som smakgivare och fettet.

Dom har en satans massa god mat, men när man hör dom prata om amten så undrar man mer vad är det som är för fel på dom och där de menar på att det bara är mitt sätt som det är det enda rätta.
Citera
2023-09-01, 15:31
Medlem
Italienska köket är fullt av fattiga rätter perfekt för tider som är nu.
Citera
2023-09-02, 00:01
Medlem
Incel-pelle90s avatar
Allt du listade lät skitäckligt. Italienarna har rätt.
De lagar mat med långa traditioner och prima råvaror och gör givetvis helt rätt som försöker skydda sitt kök och matkultur mot de skändningar du listar. Sverige är ett gastronomiskt u-land och det du beskriver kan man givetvis göra hemma om man tycker det är gott men då får man också ta det för vad det är och inte påstå att italienarna inte vet hur de förvaltar sitt kulturarv.
Citera
2023-09-02, 00:12
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Varför skulle italienare tåla att en massa missfoster skändar deras maträtter?
Har ni sett amerikaner på youtube göra "swedish meatballs"? Fullt med vitlök som smaksättning för att sedan hällas på någon jävla pasta, man vill ju köra en stekpanna i bakhuvudet på fittorna.
Citera
2023-09-11, 18:49
Medlem
Benyameans avatar
Jag har sagt det i andra trådar och jag säger det igen:
Varför har svensken fått för sig att ta italiensk matlagning på sådant allvar? Fuck alla "äkta Carbonara" -boys och "Så här lagar man Raaaguu" -heads.
Italjanos är vuxna män med glansiga skjortor och hästsvans som hänger mama i kjolarna, vem har lurat i er att dessa har bästa kollen på vad som är gott att stoppa i munnen?
Citera
2023-09-12, 11:11
Medlem
Ja, svenska white trash som hänger på Flashback kommer sannolikt förbättra det italienska köket som växt fram i hundratals år.

Svenskar är helt vidriga med sitt jävla skärande av spaghetti, grädde istället för ägg i deras "carbonara", dränker pasta i ketchup och allt annat den korkade och grottmänniskoliknande svensken håller på med. Ett folk helt utan bordsskick, bildning och världsvana. Svenskar är som förvuxna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in