2023-08-14, 05:40
Medlem
Bobby Knights avatar
Jahopp då var malmöfestivalen ingång och vad jag förstår så är den 100 ggr fetare gratisevenmang än något annan stad i Sverige vilket vore logiskt om det är Sveriges största eller rikaste stad men det är det inte därför är det ologiskt. Stockholm har inte ett piss och är både större och rikare.

Frågeställning: hur kan Malmö vara så mycket fetare stad fast man går tokback år efter år? Jag tycker stan skiner på alla fronter, mycket fräschare stadsmiljö/förortsmiljö mer o göra, högre livskvalitet mm. Detta parallellt med att man går tokback i budgeten, får dom så mcyket pengar av oss andra att det går att ha det BÄTTRE än oss eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av Bobby Knight 2023-08-14 kl. 05:43.
Citera
2023-08-14, 05:58
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Jahopp då var malmöfestivalen ingång och vad jag förstår så är den 100 ggr fetare gratisevenmang än något annan stad i Sverige vilket vore logiskt om det är Sveriges största eller rikaste stad men det är det inte därför är det ologiskt. Stockholm har inte ett piss och är både större och rikare.

Frågeställning: hur kan Malmö vara så mycket fetare stad fast man går tokback år efter år? Jag tycker stan skiner på alla fronter, mycket fräschare stadsmiljö/förortsmiljö mer o göra, högre livskvalitet mm. Detta parallellt med att man går tokback i budgeten, får dom så mcyket pengar av oss andra att det går att ha det BÄTTRE än oss eller vad är det frågan om?
Det s.k. kommunala utjämningssystemet gynnar Slösa och straffar Spara, frågan är hur länge?
Citera
2023-08-14, 06:01
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK
Det s.k. kommunala utjämningssystemet gynnar Slösa och straffar Spara, frågan är hur länge?

Är det verkligen så, skickar man bara en massa pengar dit utan att kontrollera vad dom används till?
Citera
2023-08-14, 06:05
Avslutad
Så jävla muppig och låg kvalitet på festivalen.
Citera
2023-08-14, 06:06
Medlem
Det finns inga som helst krav eller villkor inom den kommunala utjämningssystemet.
Om jag minns rätt får Malmö ca 3 miljarder om året.
Citera
2023-08-14, 06:10
Medlem
Full-Retards avatar
1: Vem vill bo i malmö?
2: Vem vill åka till malmö på festival?

Ingen vettig person.
Citera
2023-08-14, 06:11
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Det finns inga som helst krav eller villkor inom den kommunala utjämningssystemet.
Nja, jag tror att Malmö får när,sre det dubbla!
Se länk för mera fakta.
https://www.dagenssamhalle.se/opinion/debatt/utjamningssystemet-straffar-tillvaxtpolitiken/
Citera
2023-08-14, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71

6 miljarder om året och växer stadigt.
Citera
2023-08-14, 07:09
Avslutad
Malmöfestivalen är väldigt trevlig. Jag har besökt den vid ett tillfälle för sex-sju år sedan på väg tillbaka från Köpenhamn. Det var feststämning i hela staden. Så mycket härlig mat och bra musik och alla var glada.

Folk här i tråden har aldrig varit där och håller bara på med sitt tröttsamma tjat om invandringen som vanligt. Sorgliga typer. Kanske lite festival hade gjort er gladare? Träffa någon från en annan kultur och smaka något som inte är gjort på potatis?
Citera
2023-08-14, 07:29
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Malmöfestivalen är väldigt trevlig. Jag har besökt den vid ett tillfälle för sex-sju år sedan på väg tillbaka från Köpenhamn. Det var feststämning i hela staden. Så mycket härlig mat och bra musik och alla var glada.

Folk här i tråden har aldrig varit där och håller bara på med sitt tröttsamma tjat om invandringen som vanligt. Sorgliga typer. Kanske lite festival hade gjort er gladare? Träffa någon från en annan kultur och smaka något som inte är gjort på potatis?

Tråden handlar just om att festivalen verkar påkostad trots att stan saknar pengar ohc hur det kommer sig? Inte att festivalen är skit. Sen är min analys efter att ha varit i stan många gånger att invandrarna håller sig på sin kan så dom skitar inte ner stadskärnan med viss kranskommuner/förorter så sammantaget framstår staden sig som mycket trevlig relativt annat i Sverige. Mycket nya fina byggnader överallt mm.
Citera
2023-08-14, 07:29
Medlem
tukkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush

Vad snackar du om ditt troll?

Den enda som varit rasistisk hittills i denna tråd är DU.
Citera
2023-08-14, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Är det verkligen så, skickar man bara en massa pengar dit utan att kontrollera vad dom används till?

Ja, så vitt jag vet är det en ren "budgetförstärkning". Dom får göra vad dom vill med pengarna.
18.000:- per invånare och år från skattebetalarna i Stockholmsregionen til varje malmöbo.

Lista på alla bidragsmottagare, och bidragets storlek (pp), hittar du här:
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/Din-kommun-i-siffror/Nyckeltal-for-regioner/?var=17876

Om du trodde att "medborgarlön" inte fanns i Sverige så tänk om. Bara det att pengarna ges till kommunen, inte till invånaren.
De som får mest får 3000:-/månad och person netto. 3000:-/månad i bidrag för varje kommuninvånare. Och det bara från Robin Hood skatten. Därutöver naturligtvis alla andra statliga transfereringar och stöd.

"Jaha, du tycker alltså att vi skall klara oss själva!?" säger den bidragshungrige. "Starta bolag o sånt? Jobba också? Är det det du menar!?" skriker bidragstagaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in