2023-10-22, 22:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Vi kan väl, du och jag göra bokslut av detta när samtliga rättegångar är över. Jag lovar dig att det blir följande domar för din stora hjälte. Frågan är bara hur många och vilka straff han får.
Vi vet ju båda två att Trump snart får sitta 100 år på SingSing, men fram till dess ser jag verkligen fram emot en TV-sänd rättegång mot Trump, som kommer användas som en av Trumps och andras plattform. De flesta som (kanske) kommer åtalas är alla väldigt slipade advokater, som dessutom är djupt medvetna om vidden av valfusket. Att bara två accepterat ett Plea Deal, säger mig att övriga advokater är övertygade om att bli frikända.

Åtalet mot Trump är oerhört tunt och kommer såklart misslyckas, om inte åtalet mot Trump helt enkelt läggs ned, troligtvis innan han får tillfälle att själv vittna.

Och visst är jag säker på att du kommer fortsätta med dina alltmer stolliga och ständigt felaktiga löften och påståenden.

Din förnumstiga beskrivning av ett Plea Deal är värt en applåd. Duktig pojke.
Senast redigerad av Japhy 2023-10-22 kl. 22:41.
Citera
2023-10-22, 22:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Trump bölar på sin "truth"-app att Sidney Powell var nån han inte riktigt kände och att hon var Mike Flynns advokat, inte Trumps.

Inte helt oväntat att han slänger henne under bussen. Hon slapp iallafall bli kallad kaffeflicka.
Det stämmer ju. Hon var inte Trumps advokat, vilket du borde vara glad för, eftersom det ju då inte finns några hinder för hennes vittnesmål.

Det finns inga betalningar från Trump till Powell. Hon var inte hans advokat.

https://www.nytimes.com/2023/10/19/us/sidney-powell-georgia-trump.html
Citera
2023-10-22, 22:59
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det stämmer ju. Hon var inte Trumps advokat, vilket du borde vara glad för, eftersom det ju då inte finns några hinder för hennes vittnesmål.

Det finns inga betalningar från Trump till Powell. Hon var inte hans advokat.

https://www.nytimes.com/2023/10/19/us/sidney-powell-georgia-trump.html

Det är ju bra! Då kan hon inte hänvisa till Advokat klient tystnad och inte svara!

i alla åtal!

Citera
2023-10-22, 23:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det är ju bra! Då kan hon inte hänvisa till Advokat klient tystnad och inte svara!

i alla åtal!

Precis. Något som Trump inte alls oroade sig för att informera om. Han vet att detta åtal är politiskt motiverat och det kommer väljarna tydligt erfara under en TV-sänd rättegång.

Förhoppningsvis får Trump et al vittna kring valfusket, även om jag tvivlar på att åklagare och domare kommer tillåta att orden election fraud ens får nämnas.
Citera
2023-10-22, 23:09
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Precis. Något som Trump inte alls oroade sig för att informera om. Han vet att detta åtal är politiskt motiverat och det kommer väljarna tydligt erfara under en TV-sänd rättegång.

Förhoppningsvis får Trump et al vittna kring valfusket, även om jag tvivlar på att åklagare och domare kommer tillåta att orden election fraud ens får nämnas.

varför är du så orolig över detta åtal mot din kejsare Donald?

Citera
2023-10-22, 23:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
varför är du så orolig över detta åtal mot din kejsare Donald?

Har du alltid haft problem att förstå och tolka skriven text?

Jag ser, som sagt, fram emot rättegången. Den kommer sannolikt sändas live. Det blir en fantastisk arena för Trump att informera den minoritet som ännu ej är övertygade om att valet var en fars och fusk legio.

Men jag tror inte åklagaren vågar ta den risken och därför kommer lägga ner åtalet mot Trump.
Citera
2023-10-22, 23:22
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Jag ser, som sagt, fram emot rättegången. Den kommer sannolikt sändas live. Det blir en fantastisk arena för Trump att informera den minoritet som ännu ej är övertygade om att valet var en fars och fusk legio.

Men jag tror inte åklagaren vågar ta den risken och därför kommer lägga ner åtalet mot Trump.

Varför är du så orolig över detta åtal mot din kejsare Donald?

Citera
2023-10-22, 23:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Varför är du så orolig över detta åtal mot din kejsare Donald?

Varför är du så rädd för mina inlägg att du måste tramsa bort dem. För inte sitter du väl och super nu igen?

Jag ser verkligen fram emot den TV-sända rättegången, av skäl som jag redan framfört. Om mina inlägg är för svåra för dig att tolka föreslår jag att du ber någon nykter om hjälp.

Varför tror du att Trump är en kejsare? Han är ju blott USAs främste President i modern tid och dess rättmätiga president just nu.

Maken till tramsiga inlägg har jag sällan läst. Poppa nu dina popcorn och återgå till att fantisera om formen på Trumps penis som du brukar.

Jag vill inte diskutera vidare.
Citera
2023-10-23, 06:08
Medlem
klybans avatar
Citat:

Ja, det kommer vara en perfekt arena att visa att donalds är den som försökte systematiskt valfuska och ingen annan.

Lägga ned åtalet
Ja, det låter troligt på ett federalt åtal som ger dom i +97% av åtalen de startar.
Och när vi ser hur de vänder sig mot donalds en efter en, det berättar det ser sämre ut för donalds nu.

Såklart du inte vil diskutera nått sakligt, för det skulle innebära du kommer fram, till vad alla andra gör och att donalds försökte systematiskt valfuska.
Vilket är lustigt, då donalds sade det var Demokrater som valfuskade, men visade sig icke vara så alls
Citera
2023-10-23, 08:59
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1327811527123103746

Citat:
I look forward to Mayor Giuliani spearheading the legal effort to defend OUR RIGHT to FREE and FAIR ELECTIONS! Rudy Giuliani, Joseph diGenova, Victoria Toensing, Sidney Powell, and Jenna Ellis, a truly great team, added to our other wonderful lawyers and representatives!

Åldras som tåsmör det med

Vem är nästa person under bussen, kanske hans son?
Citera
2023-10-23, 09:17
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

i alla åtal!

Nog tur han börjar bli så glömsk/(dement) då behöver han inte oroa sig på samma sätt. För hans juridiska dream team lär nog inte klara av att reda ut allt som händer

According to the New York Times, Powell has previously cited “attorney-client privilege” when asked about Trump by House investigators, though the Times also reported Powell’s lawyer has said that Powell hadn’t been paid by Trump’s campaign.
https://www.forbes.com/sites/mollybohannon/2023/10/22/trump-denies-sidney-powell-was-ever-his-lawyer-after-she-takes-plea-deal/?sh=44ff0e445295
Citera
2023-10-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nog tur han börjar bli så glömsk/(dement) då behöver han inte oroa sig på samma sätt. För hans juridiska dream team lär nog inte klara av att reda ut allt som händer

According to the New York Times, Powell has previously cited “attorney-client privilege” when asked about Trump by House investigators, though the Times also reported Powell’s lawyer has said that Powell hadn’t been paid by Trump’s campaign.
https://www.forbes.com/sites/mollybohannon/2023/10/22/trump-denies-sidney-powell-was-ever-his-lawyer-after-she-takes-plea-deal/?sh=44ff0e445295

Att inte betala sina advokaträkningar ökar risken betänkligt för att advokaterna tar betalt genom att berätta för rättsvårdande myndigheter vad klienten gjort.

Men trump har nog inte förstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in