2023-08-14, 23:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Inte alls "garanterat".
Skogarna är stora och springer man in låt säga 200 till 300 hundra meter och gräver ner vad man nu har så är chansen otroligt liten att någon ska hitta det vad det nu är.
Kanske därför dom splittrade på sig.
En springer och gömmer vad det nu är och den andra förtsätter med bilen.
Men straffmässigt tror jag inte det spelar någon större roll.
Man har nog tyngre straffmässigt utan droger för skottlossningen.
Efter avtjänat straff kan dom gräva upp dom eller någon skum advokat eller besökande meddelar nätverket var drogerna finns.
Om det nu handlade om droger vill säga.
Kanske att en duktig spårhund kan upptäcka vart någon har sprungit och även hitta det som ev. är nergrävt.
Citera
2023-08-14, 23:01
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kanske att en duktig spårhund kan upptäcka vart någon har sprungit och även hitta det som ev. är nergrävt.

Garanterat. Finns makalösa jyckar.
Citera
2023-08-14, 23:32
Medlem
Nu kommer varenda jävla pundare i länet springa i skogarna runt Lit och leta 🤣🤣🤣
Citera
2023-08-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleForLife
Jakten kan ju startat på E45, och sedan har man svängt in mot Bringåsen och kört 742an över till 87an och sedan svängt av tillbaka på 744an och därför hamnat i Lit

Funderar också på om det kan ha varit så. De kanske till och med skakade av sig polisen genom den manövern. Då fanns det gott om tid att släppa av passageraren någonstans längs Rv87.

Det kan också vara anledningen till att det verkar ha tagit ett tag för polisen att hitta bilden i diket. Låg de bara några hundra meter efter så skulle föraren inte ha hunnit försvinna in i skogen menar jag.

Men varför i så fall åka in på Lv744 om det inte låg någon polis efter längs Rv87? Jag får inte riktigt alla pusselbitar att falla på plats.
Citera
2023-08-15, 00:06
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetalltomlite
Nu kommer varenda jävla pundare i länet springa i skogarna runt Lit och leta 🤣🤣🤣
De lokala förmågorna får väl lovorda blattarna från Tjockholm om de hittar nått, som de kan gå igång på, förstärka skitlivet med!
Citera
2023-08-15, 06:08
Medlem
Jag hörde skott runt 21, bor vid Remonthagen så rimligtvis avlossades dom någonstans i odenskog
Citera
2023-08-15, 08:18
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det ser ut som det är en röd orange bil de lutar sig emot . Vet inte hur bilden hamnat i denne persons ägo men fick den skickat i morse på messanger

Citat:
Ursprungligen postat av Niccavilt
. (bildlänk)

Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Har vi några namn på figurerna?
Eller måste vi vänta på häktning?

Har ännu inte hört ett enda argument för varför tjommarna på bilden skulle ha något med det här att göra över huvud taget.

Sannolikt ser man inte ut sådär varken när man jagas eller när man blir anhållen efter en biljakt med skjutvapen inblandade. (Avslappnade, rättvända utan handfängsel, osv.) Dessutom talar de vittnen som stött på GM om långsmala personer. (vitnet JO tex, jfr SVT/SRs intervju).

Vad är det som säger att den här bilden har med trådens ämne att göra ö h t?

Vi har inte ens en koppling mellan den person som sägs ha 'skickat den på messenger 'och brottstillfället.
Vill man inte ens ange kopplingen själv, finns det kanske helt andra incitament för att lämna ut dessa personers identitet.
Senast redigerad av Xedome 2023-08-15 kl. 08:43.
Citera
2023-08-15, 09:48
Medlem
Två personer har förordnats offentlig försvarare:

Östersunds TR B 2600-23
Citera
2023-08-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
De kan orsaka skador och även dödsfall.

https://www.newscientist.com/lastword/mg25233622-900-can-bullets-fired-upwards-cause-injuries-when-they-return-to-earth/

Tack, väldigt klargörande. Och det var som jag trodde/befarade att även de kulor som skjuts rakt upp i luften är livsfarliga när de faller tillbaka mot marken. Så det är inte mycket till förmildrande omständighet om förövarna i detta fallet vill hävda att de "bara" sköt rakt upp i luften och att det inte utgjorde någon fara.

Tycks för övrigt vara ett vanligt förekommande beteende bland "firande" soldater/terrorister att skjuta automateld uppåt - vilken ironi om de skulle få sina egna kulor i huvudet och avlida. Poetisk rättvisa i vissa fall 😁
Citera
2023-08-15, 10:50
Medlem
Bor i området och har bra koll på samtliga vägar som använts. Kör, cyklar och springer på samtliga.

Jag tror dom åkt längs RV 87, och tagit in på LV 744. Varför man skrivit annat i media kan jag inte svara på.
Med tanke på vittnesmålen från LV 744 så har färden gått förbi där och sedan över E45 och därefter ner i diket.
Jag befann mig vid den här tiden längs LV 742 och det kom inga bilar från E45 mot RV 87 vad jag märkte. Däremot kommer det en civil polisbil från RV 87-hållet i full fart mot E45 någon gång strax efter 21.

Har man haft ett förföljande som tar in på LV744 känns det naturligt för bilar som ligger x antal minuter efter att ta LV 742 för att komma ut på E45 och eventuellt stoppa om dom väljer att svänga mot Östersund igen.

Jag tvivlar på att den personen som togs vid RV87 har tagit sig från bilen hela vägen till RV87. Hade behövt sett en vittnesuppgift på att man såg två personer i bilen någonstans längs LV 744 för att jag ska tro på det.
Polishelikoptern snurrade i dom östra delarna av LV744 och LV742 strax innan den andra personen togs.
Citera
2023-08-15, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0c0
Bor i området och har bra koll på samtliga vägar som använts. Kör, cyklar och springer på samtliga.

Jag tror dom åkt längs RV 87, och tagit in på LV 744. Varför man skrivit annat i media kan jag inte svara på.
Med tanke på vittnesmålen från LV 744 så har färden gått förbi där och sedan över E45 och därefter ner i diket.
Jag befann mig vid den här tiden längs LV 742 och det kom inga bilar från E45 mot RV 87 vad jag märkte. Däremot kommer det en civil polisbil från RV 87-hållet i full fart mot E45 någon gång strax efter 21.

Har man haft ett förföljande som tar in på LV744 känns det naturligt för bilar som ligger x antal minuter efter att ta LV 742 för att komma ut på E45 och eventuellt stoppa om dom väljer att svänga mot Östersund igen.

Jag tvivlar på att den personen som togs vid RV87 har tagit sig från bilen hela vägen till RV87. Hade behövt sett en vittnesuppgift på att man såg två personer i bilen någonstans längs LV 744 för att jag ska tro på det.
Polishelikoptern snurrade i dom östra delarna av LV744 och LV742 strax innan den andra personen togs.
Verkar som att Polisen hade koll att någon uppehöll sig i närheten av 87:an. Hittade ett inlägg på Poliskoll Jämtland. "Står en polis med blåljus på 87:an mellan infarten mot Lit och Lillsjöhögen, de hade även sökhund med"
Citera
2023-08-15, 12:16
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetalltomlite

E väl därför helikoptern e uppe hela tiden. De har ju värmekamera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in