Citat:
Jag tänker precis samma här. Det är ju givetvis bara spekulationer men det känns märkligt om polisen inte vet var dom kört. Och hade det blivit fel hade dom antagligen ändrat.
Vittnesmålen runt väg 744, var fanns dom? Jag har inte hittat det när jag gått igenom tråden igen nämligen.
Var dom verkligen på vägen mellan 87 och E45, eller är det möjligt att bilen gjorde en vänstersväng in på 744 och att det var på den sidan vittnesmålen om att man ska ha sett biljakten togs? Och att den därefter for i diket?
Något som däremot har ändrats vartefter medias rapportering gått är att personen som sa att h*n hört först några skott och sedan typ 30sekunder senare hört fler skott. Det är att det från början stod att blåljusen försvunnit från körfältet ner mot lillängerondellen. Just den biten står inte med i dom nyare rapporterna, men resten av vittnesmålet är kvar. Det KAN ju vara så att man bara kapat ner det, men det skulle väl kunna betyda att det inte stämde?
Vittnesmålen runt väg 744, var fanns dom? Jag har inte hittat det när jag gått igenom tråden igen nämligen.
Var dom verkligen på vägen mellan 87 och E45, eller är det möjligt att bilen gjorde en vänstersväng in på 744 och att det var på den sidan vittnesmålen om att man ska ha sett biljakten togs? Och att den därefter for i diket?
Något som däremot har ändrats vartefter medias rapportering gått är att personen som sa att h*n hört först några skott och sedan typ 30sekunder senare hört fler skott. Det är att det från början stod att blåljusen försvunnit från körfältet ner mot lillängerondellen. Just den biten står inte med i dom nyare rapporterna, men resten av vittnesmålet är kvar. Det KAN ju vara så att man bara kapat ner det, men det skulle väl kunna betyda att det inte stämde?
Det står om vittnena längs 744 i den här artikeln.
https://www.op.se/2023-08-13/litsbor-om-polisjakten-det-enda-alla-pratar-om
NN, som bor vid väg 744, hann också uppfatta biljakten.NN bor mellan 2-5 km öster om E45 längs 744.
Han hade precis gått och lagt sig när han hörde en bil köra i våldsam fart. NN satte sig upp för att kika ut genom sovrumsfönstret. Där ute såg han flera bilar som passerade i mycket hög fart, två av dem var polisbilar.
Idag har han hört lite mer om dramatiken i bygden.
– En granne talade om att han sett den jagade bilen köra på väg 744 och över E45:an där den körde av vägen i en kurva.