2023-08-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Dessa är eritreanska och afghaner. Några har dubbla medborgarskap. De från Östersund som de begått grova brott med bor i Östersund och har sina familjer här . Detta är bara en gissning att de kan vara inblandad , men eftersom vi inte hört ett ljud om rättegången är avslutad och att 2 av dessa blev släppt efter ett grovt brott då de våldtog en kille m ett järnrör så blir man inte förvånad om de är ute ännu fria.

Järnrörsgänget satt häktade och gick direkt i fängelse därifrån.
Citera
2023-08-13, 14:40
Medlem
Var skedde stoppet?
Hur är det möjligt att inte det framgått än?
Citera
2023-08-13, 14:56
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Det närmsta jag kan komma på är när NI lyckades klippa en av rånarna vid Loomisrånet i Umeå. Då sköt dom honom genom vindrutan på polisbilen, samtidigt som dom själva var beskjutna.
Jag brukar kolla på Police Activity på youtube där polisens videos läggs upp, dom skjuter ofta och gärna genom vindrutan, men går det med svenska polisens ammunition? Att kulorna går igenom såklart men svenska ammunitionen är väl liknande hålspets som borde splittras? Eller hade dom bättre vapen med sig i bilen?
Citera
2023-08-13, 14:58
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag brukar kolla på Police Activity på youtube där polisens videos läggs upp, dom skjuter ofta och gärna genom vindrutan, men går det med svenska polisens ammunition? Att kulorna går igenom såklart men svenska ammunitionen är väl liknande hålspets som borde splittras? Eller hade dom bättre vapen med sig i bilen?

Det var ju ett case i Bagarmossen där snuten sköt ihjäl en kille när han viftade med en låssas puffra har jag för mig , då sköt snuten igenom vindrutan
Citera
2023-08-13, 15:00
Medlem
Är det grabbarna från Torvalla som varit i farten?
Citera
2023-08-13, 15:01
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gedigenherre
Är det grabbarna från Torvalla som varit i farten?

Om du bemödar sig med att läsa tråden så framgår det tydligt att de ej är hemmahörande i länet.
Citera
2023-08-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Var skedde stoppet?
Hur är det möjligt att inte det framgått än?
Har stått i tidningen det var vid den där skrapan vad den nu heter kommer inte ihåg vad den heter nu.
Citera
2023-08-13, 15:07
Medlem
Sesambiffs avatar
Bilderna i AB är tagna i Södra Söre, Brogårdsv*gen 1 är med på bilden. Dock säger det väl inte så mycket. Lär ha varit gedigen polisaktivitet på flera platser i de trakterna under natten och morgonen/fm.
Citera
2023-08-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Har stått i tidningen det var vid den där skrapan vad den nu heter kommer inte ihåg vad den heter nu.

Menar du detta?
"De gick runt och lyste med ficklampor på ett ställe mellan Lillänge och Fagerskarpan. Och vid rondellen i Lillänge var det avspärrat. Det såg ut att ligga något på vägen."

Det måste vara ett par km mellan lillängerondellen och fagerskrapan
Citera
2023-08-13, 15:17
Medlem
yvdois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Bilderna i AB är tagna i Södra Söre, Brogårdsv*gen 1 är med på bilden. Dock säger det väl inte så mycket. Lär ha varit gedigen polisaktivitet på flera platser i de trakterna under natten och morgonen/fm.

50 till 70 poliser jobbade med ärendet
Citera
2023-08-13, 15:18
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Gissar att de är från Sollefteå! De var 3 stycken därifrån som var med och rånade en nära person till mig . De hänger med ett känt gäng här i stan. Det har nyss varit rättegång på dessa individer , Grovt rån. Vapen, grov misshandel mm . Två av dessa hemmahörande i Östersund har redan ett fängelsestraff som väntar på 5 ,5 år för våldtäkt. droger, vapen brot mm . Att de släpps fri för att ha utfört grova brott och u der tiden begår ytterligare grova brott är helt sjukt. Är dessa på fri fot så är jag inte förvånad om dessa Sollefteå bor är inblandad . På bilderna i fup har de pistoler, auotomat gevär och flera hundra tusen. Uppradat på ett bord . Drog pengar och garanterat vapen också .
Kan du lägga upp fup samt dom?
Senast redigerad av Adrenaline976 2023-08-13 kl. 15:22.
Citera
2023-08-13, 15:19
Medlem
yvdois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Menar du detta?
"De gick runt och lyste med ficklampor på ett ställe mellan Lillänge och Fagerskarpan. Och vid rondellen i Lillänge var det avspärrat. Det såg ut att ligga något på vägen."

Det måste vara ett par km mellan lillängerondellen och fagerskrapan

Ca 2.3km
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in