Citat:
Det är väl som så att de som klär sig lite utmärkande är de som syns mest. Det går knappast att säga att det finns ett typiskt sätta att klä sig knutet till en persons läggning. Det finns så många olika klädstilar som anammas av personer oavsett läggning. Tycker ni att man kan se vilken sexuell läggning någon har genom att titta på hur de klär sig, bland annat? Jag tycker att det märks jättemycket på klädseln. Inte alltid, men ofta. Undantag finns alltid.
Homosexuella kvinnor har ofta en ”manligare” och ”tuffare” klädsel. De är ofta inte lika feminina som andra kvinnor, både när det kommer till utseende och beteende. Flanellskjortor, kepsar, kort hår osv verkar vara en favorit bland homosexuella tjejer. Som att de vill se ut som män?
Homosexuella män är ofta mer feminina än andra män och jag tycker att man ofta kan höra på rösten om någon är bög. De har en speciell, konstig röst. Tillgjord? Det märks också på hur de rör sig och för sig, alla rörelser de gör. Många homosexuella män klär sig i feminina kläder och många verkar gilla septum. De har ofta udda kläder och klär sig på ett sätt som straighta män inte gör.
Pratade om det här med en kompis, och hon påstod att jag är homofobisk som resonerar så här. Lol.
Homosexuella kvinnor har ofta en ”manligare” och ”tuffare” klädsel. De är ofta inte lika feminina som andra kvinnor, både när det kommer till utseende och beteende. Flanellskjortor, kepsar, kort hår osv verkar vara en favorit bland homosexuella tjejer. Som att de vill se ut som män?
Homosexuella män är ofta mer feminina än andra män och jag tycker att man ofta kan höra på rösten om någon är bög. De har en speciell, konstig röst. Tillgjord? Det märks också på hur de rör sig och för sig, alla rörelser de gör. Många homosexuella män klär sig i feminina kläder och många verkar gilla septum. De har ofta udda kläder och klär sig på ett sätt som straighta män inte gör.
Pratade om det här med en kompis, och hon påstod att jag är homofobisk som resonerar så här. Lol.
Själv kan jag ha allt ifrån blänkande långklänningar i siden, till jeans, flanellskjorta, träskor och vegamöss. Beror mycket på humör, situation, väder och vad jag skall göra.
Jag har varit med om att en äldre man sagt till mig att man "ser på din klädstil att du gillar tjejer".
Detta var när vi skulle städa ut en stor lokal och bära stolar, bänkar och skräp. Givetvis hade jag mer oömma kläder som ju ofta tenderar att se "grabbiga" ut. Vem faen tar på sig klackskor och klänning inför en sådan arbetsuppgift?