2023-08-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Tycker ni att man kan se vilken sexuell läggning någon har genom att titta på hur de klär sig, bland annat? Jag tycker att det märks jättemycket på klädseln. Inte alltid, men ofta. Undantag finns alltid.

Homosexuella kvinnor har ofta en ”manligare” och ”tuffare” klädsel. De är ofta inte lika feminina som andra kvinnor, både när det kommer till utseende och beteende. Flanellskjortor, kepsar, kort hår osv verkar vara en favorit bland homosexuella tjejer. Som att de vill se ut som män?

Homosexuella män är ofta mer feminina än andra män och jag tycker att man ofta kan höra på rösten om någon är bög. De har en speciell, konstig röst. Tillgjord? Det märks också på hur de rör sig och för sig, alla rörelser de gör. Många homosexuella män klär sig i feminina kläder och många verkar gilla septum. De har ofta udda kläder och klär sig på ett sätt som straighta män inte gör.

Pratade om det här med en kompis, och hon påstod att jag är homofobisk som resonerar så här. Lol.
Det är väl som så att de som klär sig lite utmärkande är de som syns mest. Det går knappast att säga att det finns ett typiskt sätta att klä sig knutet till en persons läggning. Det finns så många olika klädstilar som anammas av personer oavsett läggning.
Själv kan jag ha allt ifrån blänkande långklänningar i siden, till jeans, flanellskjorta, träskor och vegamöss. Beror mycket på humör, situation, väder och vad jag skall göra.

Jag har varit med om att en äldre man sagt till mig att man "ser på din klädstil att du gillar tjejer".
Detta var när vi skulle städa ut en stor lokal och bära stolar, bänkar och skräp. Givetvis hade jag mer oömma kläder som ju ofta tenderar att se "grabbiga" ut. Vem faen tar på sig klackskor och klänning inför en sådan arbetsuppgift?
Citera
2023-08-12, 19:32
Bannlyst
Det finns teknologi som med ca 85 % säkerhet kan avgöra om en person är homosexuell. Ansiktsavläsningstjossan.

Jag personligen kan inte med sån säkerhet, men nog känner man igen gajsare många gånger.
Citera
2023-08-12, 19:35
Medlem
Oftast så ser man eller hör. Väldigt sällan man missar det. Som Benjamin ingrosso till exempel, han måste ju vara gay?!
Citera
2023-08-12, 19:48
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Tycker ni att man kan se vilken sexuell läggning någon har genom att titta på hur de klär sig, bland annat? Jag tycker att det märks jättemycket på klädseln. Inte alltid, men ofta. Undantag finns alltid.

Homosexuella kvinnor har ofta en ”manligare” och ”tuffare” klädsel. De är ofta inte lika feminina som andra kvinnor, både när det kommer till utseende och beteende. Flanellskjortor, kepsar, kort hår osv verkar vara en favorit bland homosexuella tjejer. Som att de vill se ut som män?

Homosexuella män är ofta mer feminina än andra män och jag tycker att man ofta kan höra på rösten om någon är bög. De har en speciell, konstig röst. Tillgjord? Det märks också på hur de rör sig och för sig, alla rörelser de gör. Många homosexuella män klär sig i feminina kläder och många verkar gilla septum. De har ofta udda kläder och klär sig på ett sätt som straighta män inte gör.

Pratade om det här med en kompis, och hon påstod att jag är homofobisk som resonerar så här. Lol.

Ja som du nämner så märker man det på olika sätt. Jag tycker även jag kan se det i ögonen på dom, speciellt bögar har väldigt speciella, perversa ögon på något sätt. Bög-on kallas det förövrigt.
Citera
2023-08-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grillgurka
Vad är det för homosexuell religion du tror på?
"Homosexuella" religonen jag följer är samma som Jesus Kristus lärde ut för 2000 år sedan. Det är tro för alla, helgon, syndare, kvinnor, män, homosexuella och heterosexuella.
Citera
2023-08-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
"Homosexuella" religonen jag följer är samma som Jesus Kristus lärde ut för 2000 år sedan. Det är tro för alla, helgon, syndare, kvinnor, män, homosexuella och heterosexuella.

Jesus var tydlig med att han ej kommit för att upphäva Guds lagar. Vad Guds lagar säger om homosexuella handlingar vet du säkert.
Citera
2023-08-12, 22:30
Medlem
liten.igelkotts avatar
Det varierar från person till person tycker jag. Jag har lesbiska kompisar som ser väldigt feminina ut samtidigt som en heterosexuell kollega ser ut som värsta butch flatan. Min frisör ser väldigt bögig ut men är hetero. Min frus kusin är bög och det kan man verkligen se. Jag visste att han bög innan han visst det.
Citera
2023-08-13, 00:46
Medlem
TheGretaResets avatar
Inte ofta men ibland så går det ju inte att ta miste på. Jag minns hur jag häpnade när Peter Jöback kom ut ur garderoben. Jag trodde han alltid varit öppen med sin homosexualitet.
Citera
2023-08-13, 00:50
Medlem
zombie-nations avatar
Finns ju bögar som man tror är straight och de som har ett bögigt kroppspråk. Trodde det var tillgjort, sedan fick jag se en blind bög som var likadan.
Citera
2023-08-13, 01:22
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Sen spanar du in Wentworth Miller, Luke Evans, Matt Bomer.
Akta så att du inte blir bög bara.
Ser du de jag nämnde, lägg till Julius Caesar och Alexander den Store. Samt Emile Griffith som slog ihjäl sin motståndare i boxningsringen (domaren skulle ha avbrutit för längesen) för att han gjorde homosexuella hån så förstår du att alla är olika. Finns inget omanligt med dem.

Däremot är det nåt speciellt med både Jonas och Marks blick/mimik som signalerar att de är paradbögar. Men de är ju lite speciella.

Nice det väl så att man kan se om någon är homo i många fall. Men inte alla.
Citera
2023-08-13, 01:25
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det är extremt tydligt..

Kolla på Jonas Gardell. Uppenbart.
Kolla på graham Norton . Extremfall
Kolla på Alan carr.. homo exemplar nr1 han e bäst

Etc etc.

Dom viftar med händerna.
Förställer rösten. Och stampar med fötterna när dom är exalterade.

Inte alla men många förändrar rösten till en gayröst

Japp viftar med händerna och har håriga handflator vilket kännetecknar homogubbar.
Citera
2023-08-13, 01:44
Medlem
Men får man höra vad ni anser att är typiska kännetecken för en lesbisk tjej? Räkna upp lite saker såsom klädesplagg, hår, smycken och andra attribut.
Vill se om nåt av det som sägs stämmer med hur jag ser ut!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in