2023-08-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Nej det är ju väldigt lätt att säga som kvinna som vet att du kan gå ner till närmsta krog och slå klorna i någon stackare inom två minuter om du så vill.

Och det handlar inte om ett kort tag, det handlar om närmare 15-20 år man upplever en kraftig nackdel av att vara man på dejtingmarknaden. Tror du att någon vill vara ensam så länge?

Nu har jag själv inte speciellt svårt att få fitta i min ålder, men jag tycker synd om män som är mindre karismatiska än mig och som inte ser lika bra ut. De har det väldigt tufft.

Kolla på P3 Dystopia. Det är nästan omöjligt att träffa någon idag på nätet.
Allt är anonymt,man kan vara swipa vidare, ghosta, det är ändå bara en bild etc. Finns alltid någon bättre.
Män har sina svårigheter, men det har kvinnor med.
Många kvinnor upplever att män aldrig vill ha ett förhållande och längtar efter det. Män vill bara ligga, etc.
Jag tror det hela handlar om hur dejtingmarknaden är och att folk lever ut diverse anknytningsproblem på varandra.
Citera
2023-08-11, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Varför tror du att vi inte vet att vi inte är de snyggaste på marknaden?

Jag har öppna dialoger med de flesta män och har genom åren hunnit prata med en del yngre män och såklart deras dejtinghistorik, om det går bra eller dåligt och om deras ex. Det är inte jättevanligt samtalsämnen. Jag är inte direkt svartsjuk av mig och jag har typ aldrig starkare känslor för männen. Sedan när situationen blivit mer så har jag ju samma krav på en 22-åring som jag skulle ha på en 42-åring. Jag drar omedelbart om jag inte känner mig respekterad, ja så brukar jag skälla på killarna också.

Jag är inte helt ute än utseendemässigt men du förstår väl att mitt utbud på de snyggaste männen (som jag alltid kunnat välja mellan) minskat enormt mycket.

Du kan inte vara hitta på att det är fotomodeller bara för att jag är äldre. Jag har fått snyggare än så och kan även få snyggare än idag ön vad jag brukar välja. Jag kollar dessutom efter mer fulsnygga drag.

Förstår du inte att de här killarna knappast fixerat sig vid mig utan sitter och skriver till en massa olika och varför är det mitt fel att deras chattar inte funkar? Sedan så får de faktiskt dejt ibland eller även sex av någon även om män inte vill tala om sådant som ligger i närmare tid vilket givetvis är deras rätt.

Fast en attraktiv ung man vill ha sex mer än vad Lisa 24 vill med någon som är mindre attraktiv. Jag tycker själv att det är jobbigt eftersom jag hela tiden måste titta på män med blicken kommer jag kanske känna mig attraherad irl? Tror knappast män blir glada av att jag inte känner sexuell attraktion även om jag har lite rynkor, när vi ses.

Du är så himla arg.

Jag har alltid varit kräsen men samtidigt pga det gett många män chansen. En chans de flesta sumpat. Varför? För att de inte värderade mig och trodde att jag skulle bli kvar ändå. Men vem vill vara med någon som nedvärderar en?

Har du tänkt på att det finns en mängd unga kvinnor som behöver någon som är snäll och omtänksam. Någon som ger kärlek, stöttar dem och finns vid deras sida när de har det svårt? Du kanske skulle dra ner på ilskan och bli någon som en massa tjejer därute istället behöver.
Många av dina meningar är otydliga. Ligger närmare i tid? Vad pratar du om?

Klart man blir arg. En kvinnas liv på relationsmarknaden är löjeväckande enkelt. Okej, de värderade inte dig och de trodde att du skulle vara kvar. Lyssna på det här nu. De flesta män ses som värdelösa. Finns gott om snygga attraktiva unga fräscha killar som går miste om att bli ett uns värderade av en enda kvinna och blir konstant nedvärderade, ignorerade och bortglömda medan deras bästa tid i livet försvinner i papperskorgen. Ingen som värderar dem och gör de ett ljud ifrån sig, vad bemöts han med då? "man up". Typ så, ett bajsuttryck får han insmetat i ansiktet och det är ju ingen av er som kommer känna den sorgen han känner sig.
Tror inte riktigt du förstår hur nedvärderade män är.
Citera
2023-08-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Nej det är ju väldigt lätt att säga som kvinna som vet att du kan gå ner till närmsta krog och slå klorna i någon stackare inom två minuter om du så vill.

Och det handlar inte om ett kort tag, det handlar om närmare 15-20 år man upplever en kraftig nackdel av att vara man på dejtingmarknaden. Tror du att någon vill vara ensam så länge?

Nu har jag själv inte speciellt svårt att få fitta i min ålder, men jag tycker synd om män som är mindre karismatiska än mig och som inte ser lika bra ut. De har det väldigt tufft.

Det är dessutom sjukt osmakligt hur du uttrycker dig: jag kan få "fitta"..

De flesta kvinnor tycker det är vidrigt att bli reducerade till en fitta.
Citera
2023-08-11, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Det är haggornas fel "delvis" att vadå, att de unga tjejerna "väljer bort dig" (om det nu är så att de gör det, det tror jag inte på, dejtingmarknaden är skev. Lyssna gärna på p3 dystopias avsnitt om nätdejting, det är nästa omöjligt att träffa någon gnm nätet idag, allt är fejk, anonymt man kan bara swajpa vidare, och folk blir ghostade som aldrig förr, det har mest med det att göra)?
Apropå dejtingskiten online så är det utformat så att vi inte ska träffa varandra. Judeapparna vill tömma oss på pengar. Kolla vara vad tinder drar in, det är miljarder och det är inte från reklam. Och läs noga nu, om jag klagar på att det är omöjligt att träffa nån och att jag inte får matchningar så säger andra att jag är ful, oattraktiv, tråkig och massa helt ovidkommande skitmeningar. I själva verket är jag varken ful eller tråkig men appen har gjort att jag inte ska ha någon chans. Vad händer om jag träffar nån? Två personer är borta från appen som judarna inte kan krama pengar ur.

Unga tjejer är miserabla på apparna. De har bara fina bilder men är helt handikappade i text. Du borde prova att ta en manlig kompis profil och skriva till tjejer så får du se hur utvecklingsstörda de är. Samma tjejer kan sen, helt insiktslösa, säga att män är socialt handikappade. Vad skriver tjejer nä är de skriver då? Hej och därifrån ska mannen ta över. Fy fan vad jag blockerar friskt. Fullkomligt värdelösa kärringar i alla åldrar.
Citera
2023-08-11, 22:26
Medlem
Dejtingmarknaden är helt annorlunda idag än bara för tio år sen. Tinder har tagit över helt och hållet, och där är det tjejernas/kvinnornas marknad. De sminkar upp sig och får uppmärksamhet som de vänjer sig vid. Sen innebär det förstås inte att tjejerna/kvinnorna har det lätt där heller eftersom många snubbar är så oseriösa. Men det är klart att det ändå är att föredra att ha 100 matchningar jämfört med snubbarnas 3 (där typ 2 är misstänkt fejk).
Jävligt skönt att man är stadgad…😁
Citera
2023-08-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Många av dina meningar är otydliga. Ligger närmare i tid? Vad pratar du om?

Klart man blir arg. En kvinnas liv på relationsmarknaden är löjeväckande enkelt. Okej, de värderade inte dig och de trodde att du skulle vara kvar. Lyssna på det här nu. De flesta män ses som värdelösa. Finns gott om snygga attraktiva unga fräscha killar som går miste om att bli ett uns värderade av en enda kvinna och blir konstant nedvärderade, ignorerade och bortglömda medan deras bästa tid i livet försvinner i papperskorgen. Ingen som värderar dem och gör de ett ljud ifrån sig, vad bemöts han med då? "man up". Typ så, ett bajsuttryck får han insmetat i ansiktet och det är ju ingen av er som kommer känna den sorgen han känner sig.
Tror inte riktigt du förstår hur nedvärderade män är.
Jag menar att män ogärna vill tala om ifall de har haft sex nyligen innan mig.

Vad tror du gällde oss som är singlar som äldre isåfall? Det är därför jag skiter i jämnåriga eftersom min bästa tid genomlevde jag ensam och även alla svårigheter ha gjort. Tycker du att det är rättvist att jag då ska ta dem när de blivit vrak och det plötsligt duger eftersom de inte är sexuellt attraktiva? Sedan är de jobbiga.

Problemet är måhända att många av oss går singlar av fri vilja för att män inte tillför oss något. Det skulle göra så att många män aldrig får dejta direkt

Män är inte några som uppfyller ens drömmar. Tvärtom är de jobbiga och det med flit mot oss. Varför ska kvinnor vilja ha någon som uppträder illa?
Citera
2023-08-11, 22:28
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Om männen mördar så är det inte mitt problem. Jag sympatiknullar inte män och om de dödar för att de inte får sex, bör de inte få sex utan rättspsykiatrisk vård.

Mäns kriminalitet är mäns problem. Det är med andra ord mäns ansvar, inte kvinnors, vad män gör.
Hur mycket är din rättvisa värd när en arg, ensam och hatisk man siktar in sig på just dig?
Citera
2023-08-11, 22:39
Bannlyst
Citat:
Jag menar att män ogärna vill tala om ifall de har haft sex nyligen innan mig.

Vad tror du gällde oss som är singlar som äldre isåfall? Det är därför jag skiter i jämnåriga eftersom min bästa tid genomlevde jag ensam och även alla svårigheter ha gjort. Tycker du att det är rättvist att jag då ska ta dem när de blivit vrak och det plötsligt duger eftersom de inte är sexuellt attraktiva? Sedan är de jobbiga.

Problemet är måhända att många av oss går singlar av fri vilja för att män inte tillför oss något. Det skulle göra så att många män aldrig får dejta direkt

Män är inte några som uppfyller ens drömmar. Tvärtom är de jobbiga och det med flit mot oss. Varför ska kvinnor vilja ha någon som uppträder illa?
Nu börjar du prata massa skit. Män är inte jobbiga med flit mot er. Du är inbillsk och nervig.
Kolla hur kvinnor är. De flesta har mycket nedvärderande citat om män på sina profiler och ser inget fel med det, snarare att de ser det som sin rätt att var otrevlig och hatisk. Du och många kärringar verkar inte fatta att feminism och manshat har plöjt landet på relationer och gjort relationer helt ohanterliga. Du tror att feminism och sånt skit inte har påverkat, det märker man på kärringarna svar på Flashback. De skriver att man "bara" ska ta tag i sig och jobba hårdare. Kvittar hur hårt man jobbar om motparten är en manshatisk bitterfitta. Vad ska mannen göra då? Trolla bort hennes hat?

Finns hur mycket nedvärderande citat om män, ut på nån dejtingsajt och läs.
Citera
2023-08-11, 22:55
Medlem
Citat:
Allt är anonymt,man kan vara swipa vidare, ghosta, det är ändå bara en bild etc. Finns alltid någon bättre.
Många kvinnor upplever att män aldrig vill ha ett förhållande och längtar efter det. Män vill bara ligga, etc.
Jag tror det hela handlar om hur dejtingmarknaden är och att folk lever ut diverse anknytningsproblem på varandra.

De blir ju knullade av män som inte ens vill ha dem uppenbarligen.. så hur kan det komma sig tror du?
Citera
2023-08-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
De blir ju knullade av män som inte ens vill ha dem uppenbarligen.. så hur kan det komma sig tror du?

Jag vet inte. Vet du?
Jag KAN rent fysiologiskt inte gå igång på någon jag finner äcklig och motbjudande. Det hade blivit en våldtäkt.
Så jag kan inte ge dig någon röd tråd här.
Nu män förblir ett mysterium för mig i detta avseende.

Ni: Jag spyr på alla äckliga gamla haggor Jag hatar dem. Jag vill inte ha dem. Usch! Jävla fittor

Också ni: Men jag kan ägna dem massor av tid, få dem att känna sig älskade,attraktiva och sedan vara intima med dem, känna deras kroppar intill min, penetrerar dem med mitt kön, byta kroppsvätskor med dem. Känna deras intima dofter, dela säng med dem.

Jag kommer aldrig attt förstå.
Citera
2023-08-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulOchMisslyckad
TS är arg över att fula kvinnor knullar överhuvudtaget. De ska leva celibat enligt män.

Jag kom ihåg en video på youtube där en ful tjej pratade hur hon squirtar och alla män i kommentarerna spydde och kallade henne äcklig. En ful kvinna som har sex, onanerar eller har någon sexualitet överhuvudtaget är motbjudande för män.

Inte alla män, hade gärna fått en golden shower av dig
Citera
2023-08-12, 00:34
Avstängd
Citat:

Jag vet om att det är svårt för kvinnor att få ihop hållbara relationer genom tinder, men detta beror helt och hållet på att ni är dumma i huvudet.

Kvinnor sveper vänster på 9/10 män, därefter sveper de höger på precis samma man som alla andra kvinnor sveper höger på. Den här mannen är självklart ett jävla svin, behandlar er som skit, och dumpar er efter att ha använt er som en sexdocka i några veckor. Därefter går ni in på familjeliv, klagar på att alla män är svin, och gör exakt samma sak igen med en likadan man.

Detta vet jag eftersom jag själv var det svinet när jag använde tinder, och det var som natt och dag att jämföra mina matchningar med mina mindre karismatiska vänners matchningar.

En annan sak är att män har mycket lägre krav än kvinnor när det bara handlar om att knulla, men inte när det gäller förhållanden. Det betyder att fula kvinnor behöver inte ha några problem med att knulla med snygga män, men sen när den här mannen inte vill ha något mer med henne att göra så blir hon bitter och tror att män generellt inte är intresserade av förhållanden.

Citat:
Det är dessutom sjukt osmakligt hur du uttrycker dig: jag kan få "fitta"..

De flesta kvinnor tycker det är vidrigt att bli reducerade till en fitta.

Det beror just på att jag reducerar kvinnor till en fitta numera. Och nej det tycker de flesta kvinnor inte alls är vidrigt, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in