Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Jag kommer ihåg ett mycket tragiskt fall, tror det skedde i Norberg, Västmanland i slutet av 90-talet, där två syskon hade klättrat in i en container med pappkartonger (tror jag det var) och chauffören hade inte märkt att barnen var inne i containern. Tragiskt nog så dog båda. Ingen visste vart de hade tagit vägen, men jag har för mig att de hittades genom att en barnhand stack ut från hoppressad kartong.
Verkligen väldigt tragisk händelse och det gör ont bara man tänker på deras öde. Stackars föräldrar.
Jag tänkte på denna tragedi när jag såg reklamen.
Såg nu att TS har länkat till denna händelse.
Ja, det är svårt att glömma händelsen i Norberg – två pojkar som omkom för att de hoppades hitta serietidningar att läsa. Den ångest de måste ha upplevt under ett relativt utdraget tidsförlopp. Skallgångskedjan som ville fortsätta leta även sedan beskedet kommit eftersom det var för svårt att ta till sig.
Så jag håller nog med TS. Reklamen är för mig ett symtom på att King eller vilka som nu gör filmerna säkert är neurotiskt lyhörda när det gäller sådant som hudfärg och genus men har noll koll på svensk närtidshistoria, åtminstone utanför Stockholm.