2023-08-11, 14:48
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
I sin senaste reklamfilm gömmer sig ICA-Stig i ett sopkärl och sopbilen anländer för tömning.

Detta är så jävla okänsligt och vidrigt.

Varje år dör folk över hela världen i kompressorn på sopbilar.

Har de ingen skam i kroppen?

Ska ICA lära barnen som inte förstår bättre att sopkärl är något man kan gömma sig i?

Kan någon som inte är blockad pga för mycket kritik på ICAs hemsida påtala detta vore jag evigt tacksam.
Herregud, kan man vara mer skitnördig än dig?

Låter som att du är ett riktigt psykfall om du har blivit blockad från ICA.

Men om du nu tycker de behöver ta din kritik; har du hört talas om e-mail? Det är elektroniska brev som man kan skicka, och jag är hyfsat säker på att ICAs e-mail är något i stil med kundservice@ica.se.
Citera
2023-08-11, 15:24
Medlem
MatsX666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Är inte han mäklare i Spanien? Kan ha fel för mig..

Hans flickvän Isabella Staberg jobbar som mäklare i Spanien.
Citera
2023-08-11, 16:04
Medlem
Citat:
I sin senaste reklamfilm gömmer sig ICA-Stig i ett sopkärl och sopbilen anländer för tömning.

Detta är så jävla okänsligt och vidrigt.

Varje år dör folk över hela världen i kompressorn på sopbilar.

Har de ingen skam i kroppen?

Ska ICA lära barnen som inte förstår bättre att sopkärl är något man kan gömma sig i?

Kan någon som inte är blockad pga för mycket kritik på ICAs hemsida påtala detta vore jag evigt tacksam.
Hur är det här ens möjligt? Varför hatar du ICA så mycket?
Citera
2023-08-11, 16:15
Medlem
Citat:

Kan inte frugan göra det, eller är hon blockad också ?
Citera
2023-08-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Har du sett en sopgubbe göra det?

Nej, för dom oroar sig inte över att de ska vara barn i soptunnan.
Citera
2023-08-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Det är ganska många år sedan det var sopgubbar som stod bak på sopbilen och tömde kärlen manuellt. Idag kör de jämte tunnan, sedan tar bilen kärlet och tippar det själv.

Kanske i storstan, men där jag bor går dom ut och drar fram varje kärl bakom bilen.
Sen lyfter maskinen upp och tömmer, och föraren ställer tillbaka kärlet.
Vid lägenhetshus är det såklart annorlunda, där lyfts ju stora säckar upp med en kran.
Citera
2023-08-11, 17:19
Medlem
Acronyms avatar
Citat:
Orkar fan inte med detta längre.

Barn är barn och har dött när de klättar in i tvättmaskiner och frysboxar.

DERAS HJÄRNA ÄR INTE FÄRDIGUTVECKLAD OCH HAR INTE SAMMA KONSEKVENSTÄNK SOM VUXNA.

Dra åt helvetet alla.

Låt evolutionen ha sin gång, sopkompressorn gör det den ska.
Citera
2023-08-12, 00:16
Medlem
DeValeras avatar
Jag kommer ihåg ett mycket tragiskt fall, tror det skedde i Norberg, Västmanland i slutet av 90-talet, där två syskon hade klättrat in i en container med pappkartonger (tror jag det var) och chauffören hade inte märkt att barnen var inne i containern. Tragiskt nog så dog båda. Ingen visste vart de hade tagit vägen, men jag har för mig att de hittades genom att en barnhand stack ut från hoppressad kartong.

Verkligen väldigt tragisk händelse och det gör ont bara man tänker på deras öde. Stackars föräldrar.

Jag tänkte på denna tragedi när jag såg reklamen.

Såg nu att TS har länkat till denna händelse.
Senast redigerad av DeValera 2023-08-12 kl. 00:28.
Citera
2023-08-12, 09:44
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag kommer ihåg ett mycket tragiskt fall, tror det skedde i Norberg, Västmanland i slutet av 90-talet, där två syskon hade klättrat in i en container med pappkartonger (tror jag det var) och chauffören hade inte märkt att barnen var inne i containern. Tragiskt nog så dog båda. Ingen visste vart de hade tagit vägen, men jag har för mig att de hittades genom att en barnhand stack ut från hoppressad kartong.

Verkligen väldigt tragisk händelse och det gör ont bara man tänker på deras öde. Stackars föräldrar.

Jag tänkte på denna tragedi när jag såg reklamen.

Såg nu att TS har länkat till denna händelse.

Ja, det är svårt att glömma händelsen i Norberg – två pojkar som omkom för att de hoppades hitta serietidningar att läsa. Den ångest de måste ha upplevt under ett relativt utdraget tidsförlopp. Skallgångskedjan som ville fortsätta leta även sedan beskedet kommit eftersom det var för svårt att ta till sig.

Så jag håller nog med TS. Reklamen är för mig ett symtom på att King eller vilka som nu gör filmerna säkert är neurotiskt lyhörda när det gäller sådant som hudfärg och genus men har noll koll på svensk närtidshistoria, åtminstone utanför Stockholm.
Citera
2023-08-12, 09:49
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Jag har kontaktat ICA genom mail igår och de har ännu inte svarat. Gissar att de blankt skiter i kundkritik i vanlig ordning.

Detta är förjävligt…
Citera
2023-08-24, 19:43
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Trams! Knappast massor som dör i en sopbil varje år din tönt
Kalla inte kyrkbacken för tönt!
Kyrkbacken är en legend här på flashback.
Tramsiga trådar kanske, men mycket underhållande. Tönt är alla som inte har koll på vem han är din n00b 😂
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in