2023-08-10, 11:47
Medlem
Ursäkta en egentligen korkad fråga. Står still i huvudet just nu. Vad fan heter maträtten som är typ som lasagne men med potatis istället för pasta? Tänkte först Souvlaki men det var givetvis fel. Söker jag hittar jag bara recept på "köttfärsgratäng" men det är inte riktigt vad jag tänker mig. Hoppas någon förstår min smått korkade fråga (när jag hör namnet kommer jag känna mig dum). Det är väl typ någon rätt med ursprung från Grekland kan jag tänka mig.

Skulle även uppskatta om någon har tips på något grymt recept.
Citera
2023-08-10, 11:47
Janssons frestelse
Citera
2023-08-10, 11:48
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Ursäkta en egentligen korkad fråga. Står still i huvudet just nu. Vad fan heter maträtten som är typ som lasagne men med potatis istället för pasta? Tänkte först Souvlaki men det var givetvis fel. Söker jag hittar jag bara recept på "köttfärsgratäng" men det är inte riktigt vad jag tänker mig. Hoppas någon förstår min smått korkade fråga (när jag hör namnet kommer jag känna mig dum). Det är väl typ någon rätt med ursprung från Grekland kan jag tänka mig.

Skulle även uppskatta om någon har tips på något grymt recept.

moussaka
Citera
2023-08-10, 11:49
Medlem
Hackenbush55s avatar
Det heter sjömansfärs.
Citera
2023-08-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
moussaka

Tack som fan!!! Som sagt, nu känner man sig som sagt korkad...

Ska inte börja laga middagen ännu så jag hoppas några bra förslag på recept kommer innan det blir dags även om det nog inte blir några problem att hitta något på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in