2024-03-08, 12:42
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Utgången i det här fallet har ju knappast någonting med en cider att göra.
GM är en person som söker konflikter och bråk. Han låtsas lämna något "värdefullt" i ett rum med några andra på en hemmafest just enbart för att få till en annars helt orimlig våldsam konfrontation. Det är ett typiskt "sär-barn"-beteende.

Tyvärr blev Lucas indragen i det hela.

Vila i frid!

Indragen och indragen, han provocerade fram det genom att spela tung på Snapchat. Sedan när killen ville gå så blir han skakis. Ungdomarna har visst på Snapkartan också, så psykfallet han provocerat upp vet var han ska leta direkt. Don't talk the talk if you can't walk the walk. Det är därför alkohol är en jävel, och ingen borde dricka det, i synnerhet inte ungdomar. Det kan sätta dem i väldigt farliga situationer när de super modet till sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nejdå, han har suttit häktad i två dygn totalt, men sedan dess lever han på som vanligt.
Och den andra idioten Leon Jägstam, som också var med och både slog och sparkade när offret låg ner, har inte ens varit frihetsberövad.

Men jag antar att familjen Olsson flytt till Örebro, eftersom det sista förhöret gjordes i häktet där.

Ser det som väldigt troligt att den här ynglingen blivit placerad på något Sis-hem på annan ort. Han är trots allt misstänkt för mord, hade massa knivar och ammunition i sitt hem, och förefaller vara en väldigt tokig individ i största allmänhet. När man är underårig ska häktning undvikas, så antagligen sitter han på ett låst boende någonstans, och lär bli kvar där till han fyller 21 år. Vi kommer garanterat höra mer om honom i framtiden också.
Citera
2024-03-08, 13:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Indragen och indragen, han provocerade fram det genom att spela tung på Snapchat. Sedan när killen ville gå så blir han skakis. Ungdomarna har visst på Snapkartan också, så psykfallet han provocerat upp vet var han ska leta direkt. Don't talk the talk if you can't walk the walk. Det är därför alkohol är en jävel, och ingen borde dricka det, i synnerhet inte ungdomar. Det kan sätta dem i väldigt farliga situationer när de super modet till sig.
Jo men det var väl inte så mycket provokation utan mest ett konstaterande att Felix hade misshandlat Lucas vän. Med facit i hand ett misstag, men enbart pga en psykiskt instabil Felix Olsson.
Citera
2024-03-08, 14:16
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Jo men det var väl inte så mycket provokation utan mest ett konstaterande att Felix hade misshandlat Lucas vän. Med facit i hand ett misstag, men enbart pga en psykiskt instabil Felix Olsson.

Nja, i inledningsskedet så är det helt klart så att han försöker vara hotfull. Det stöds av att han även snackar med polaren som ska ha blivit hotad tidigare, att killen är liten och att de ska spöa honom. När GM frågar något i stil med "vad ska du göra?" antagligen, GM har raderat allt, då svarar Lucas "Det kommer du märka".

Så det är klart att Lucas provocerar fram det. Det förringar inte att GM tar sig dit, och trots att offret sagt förlåt vid flera tillfällen och även gör det på plats så utsätter GM honom för en grov misshandel som tar hans liv. Men helt oprovocerat är det likväl inte.
Citera
2024-03-08, 17:03
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nja, i inledningsskedet så är det helt klart så att han försöker vara hotfull. Det stöds av att han även snackar med polaren som ska ha blivit hotad tidigare, att killen är liten och att de ska spöa honom. När GM frågar något i stil med "vad ska du göra?" antagligen, GM har raderat allt, då svarar Lucas "Det kommer du märka".

Så det är klart att Lucas provocerar fram det. Det förringar inte att GM tar sig dit, och trots att offret sagt förlåt vid flera tillfällen och även gör det på plats så utsätter GM honom för en grov misshandel som tar hans liv. Men helt oprovocerat är det likväl inte.
Det är väl i slutändan en fråga om perspektiv. Jag själv är inte direkt aggressivt lagd (inget hintat om dig) så jag skulle inte uppfatta Lucas snack som mer än lite småstöddigt gnabb. Däremot så skulle jag bli förbannad om en person dyker upp på en hemmafest bara för att slåss, och dessutom misshandlar mina vänner. Det skulle jag vilja lösa i efterhand om jag inte var på plats - dock inte med slagsmål och knivar.

Men jag är glad att jag inte är tonåring idag. Kombinationen sociala medier och småkillar som lajvar gangsters, fyfan. Pojken som kallas "lillen" ser ut att vara 11 år gammal men han är ute kl 02 och sparkar liggande folk i huvudet.
Citera
2024-03-08, 17:56
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Det är redan konstaterat att GMs mamma är svart, och att hennes avkomma betett sig som en galen babian. BO säger förlåt och sorry minst 20 gånger, både i sms och muntligen, men blir ändå ihjälslagen av babianen.

Det är en svaghet att säga "förlåt" eller be om ursäkt i ortenvärlden. En annan svaghet är att vara vit svensk, ingen tar dig seriöst då.
Citera
2024-03-08, 18:15
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Det är väl i slutändan en fråga om perspektiv. Jag själv är inte direkt aggressivt lagd (inget hintat om dig) så jag skulle inte uppfatta Lucas snack som mer än lite småstöddigt gnabb. Däremot så skulle jag bli förbannad om en person dyker upp på en hemmafest bara för att slåss, och dessutom misshandlar mina vänner. Det skulle jag vilja lösa i efterhand om jag inte var på plats - dock inte med slagsmål och knivar.

Men jag är glad att jag inte är tonåring idag. Kombinationen sociala medier och småkillar som lajvar gangsters, fyfan. Pojken som kallas "lillen" ser ut att vara 11 år gammal men han är ute kl 02 och sparkar liggande folk i huvudet.

Ja, inte är det något överdrivet allvarligt. Men det är fortfarande att leka med elden om man inte vet vem man tjafsar med. Man kommer själv ihåg från uppväxten hur vissa var riktiga jävla psykfall redan vid 15-16 års ålder, och någon av dessa skulle man aldrig börja mucka med på det sättet, det var att be om att bli som minst grovt misshandlad.

Så är det, är också glad att man växte upp innan sociala medier var en grej. Det har en väldigt stor påverkan på ungdomarna. Killarna eftersträvar att vara coola gangstrar, tjejerna vill vara porrstjärnor.
Citera
2024-03-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Lucas Atrak finns fortfarande med i Ratsit. Tas man inte bort om man har dött?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...or-sin-kompis/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-gustavsberg

Nej han finns inte kvar där längre.
Citera
2024-03-09, 15:33
Medlem
Citat:
Nejdå, han har suttit häktad i två dygn totalt, men sedan dess lever han på som vanligt.
Och den andra idioten Leon Jägstam, som också var med och både slog och sparkade när offret låg ner, har inte ens varit frihetsberövad.

Men jag antar att familjen Olsson flytt till Örebro, eftersom det sista förhöret gjordes i häktet där.

F sitter på anstalt där.
Citera
2024-03-09, 15:56
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity-Boy
F sitter på anstalt där.
Vad för typ av anstalt?
Citera
2024-03-09, 16:45
Medlem
Hoppas alla förstår att bilderna på en ishockeyspelare som kommer upp om man bildgooglar "F*lix Ol**on Värmdö Hockey" inte är rätt person. Ishockeyspelaren på bilderna är en vuxen man och MGM i detta fallet är född 2007.
Senast redigerad av Palle-Kuling- 2024-03-09 kl. 17:15.
Citera
2024-03-09, 21:31
Medlem
Citat:
Vad för typ av anstalt?

Vad hamnar man som 15åring? SIS..? Vart där ett bra tag därav bara representation av soc i dom förhören.
Citera
2024-03-09, 23:03
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Nej han finns inte kvar där längre.

https://www.google.com/search?q=luca...G9_Oui7OnPtSUo

Han fanns dock där när jag skrev inlägget igår
Senast redigerad av Tor-Odensson 2024-03-09 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in