Bakgrund: Jag flyttade till en bostadsrätt i årsskiftet 2009/2010 och satte då upp mig i kö till parkeringsplats och garageplats. Jag fick en "dålig" parkeringsplats direkt och en bättre ca 1,5 år efter inflytt.
Garage skulle jag få efter några år och blev efter några år erbjuden ett kallgarage. Jag var inte intresserad av detta då det krävdes att jag sa upp min parkeringsplats som, för mig, var mycket bättre än ett garage några hundra meter bort.
Jag blev lovad att jag skulle stå kvar i kön trots att jag tackade nej. Jag sa att de inte behöver erbjuda mig några mer kallgarage och att jag väntar även om det skulle ta 10-15 år. Kön digitaliserades runt 2020, tidigare var kön uppskriven i en pärm.
Jag tänkte inte mer på det förrän i december förra året varpå följande diskussion följer:
Allt jag skriver stämmer.
Passar kanske bättre i juridik, flytta i så fall.
Så, vad har jag rätt till?
Garage skulle jag få efter några år och blev efter några år erbjuden ett kallgarage. Jag var inte intresserad av detta då det krävdes att jag sa upp min parkeringsplats som, för mig, var mycket bättre än ett garage några hundra meter bort.
Jag blev lovad att jag skulle stå kvar i kön trots att jag tackade nej. Jag sa att de inte behöver erbjuda mig några mer kallgarage och att jag väntar även om det skulle ta 10-15 år. Kön digitaliserades runt 2020, tidigare var kön uppskriven i en pärm.
Jag tänkte inte mer på det förrän i december förra året varpå följande diskussion följer:
Citat:
Hej, jag har stått i kön till garageplats sedan jag flyttade hit vid årskiftet 2009/2010.
När jag går in och tittar på den nya digitala kön står det att jag inte står i kön och när jag anmäler mig står det att jag har stått i kön i 0 dagar.
Jag behäller gärna mina 12 år från den gamla manuella kön.
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Hej Äckelgubbe,
Vi har fört över de köande som fanns med i listan som vi tagit över från föreningen. Ber dig att kontakta styrelsen i Brf xxx via mejladress xxx@xxx.com.
Önskar dig en trevlig helg!
----------------------
Hej,
Se nedan. Jag saknar 12 års köande.
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Hej Äckelgubbe
För att kunna undersöka detta så behöver jag ditt lägenhetsnummer.
Kan du skicka över det. Jag tycker det verkar väldigt konstigt att du inte har fått ett enda erbjudande.
Ha det gott så länge!
----------------------
Hej,
Lägenhetsnummer xxx.
Jag blev erbjuden ett garage för några år sedan, kanske 5-6 år sedan.
Jag tackade nej till detta efter att jag hade försäkrat mig om att jag skulle stå kvar i kön även om jag tackade nej.
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Hej igen!
Jag får kolla vad vi har kvar då vi får ju inte ha kvar vissa uppgifter när vi inte använder dem på grund av GDPR. Vi flyttade över alla uppgifter för 3 år sedan. Så det är lite utredningsarbete som behöver göras.
Jag får se vad jag kan se, jag återkopplar i januari som det ser ut nu.
Under tiden tänker jag att du sätter upp dig i kön för garage om du inte gjort det nu.
Ifall det dyker upp ett ledigt under tiden som vi utreder.
Vi kommer få några uppsägningar av garage och är det inte kö så kommer det gå fort tänker jag.
Men om du bara är intresserad av varmgarage så tar det lång tid att få dessa.
----------------------
Hej,
Någon uppdatering?
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Hej,
Jag skulle få återkoppling i januari, vad händer? Vi måste kunna prata om det.
Mvh Äckelgubbe
----------------------
När jag går in och tittar på den nya digitala kön står det att jag inte står i kön och när jag anmäler mig står det att jag har stått i kön i 0 dagar.
Jag behäller gärna mina 12 år från den gamla manuella kön.
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Hej Äckelgubbe,
Vi har fört över de köande som fanns med i listan som vi tagit över från föreningen. Ber dig att kontakta styrelsen i Brf xxx via mejladress xxx@xxx.com.
Önskar dig en trevlig helg!
----------------------
Hej,
Se nedan. Jag saknar 12 års köande.
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Hej Äckelgubbe
För att kunna undersöka detta så behöver jag ditt lägenhetsnummer.
Kan du skicka över det. Jag tycker det verkar väldigt konstigt att du inte har fått ett enda erbjudande.
Ha det gott så länge!
----------------------
Hej,
Lägenhetsnummer xxx.
Jag blev erbjuden ett garage för några år sedan, kanske 5-6 år sedan.
Jag tackade nej till detta efter att jag hade försäkrat mig om att jag skulle stå kvar i kön även om jag tackade nej.
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Hej igen!
Jag får kolla vad vi har kvar då vi får ju inte ha kvar vissa uppgifter när vi inte använder dem på grund av GDPR. Vi flyttade över alla uppgifter för 3 år sedan. Så det är lite utredningsarbete som behöver göras.
Jag får se vad jag kan se, jag återkopplar i januari som det ser ut nu.
Under tiden tänker jag att du sätter upp dig i kön för garage om du inte gjort det nu.
Ifall det dyker upp ett ledigt under tiden som vi utreder.
Vi kommer få några uppsägningar av garage och är det inte kö så kommer det gå fort tänker jag.
Men om du bara är intresserad av varmgarage så tar det lång tid att få dessa.
----------------------
Hej,
Någon uppdatering?
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Hej,
Jag skulle få återkoppling i januari, vad händer? Vi måste kunna prata om det.
Mvh Äckelgubbe
----------------------
Allt jag skriver stämmer.
Passar kanske bättre i juridik, flytta i så fall.
Så, vad har jag rätt till?