2023-08-07, 22:16
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han har sagt sig ha en dröm att bli miljardär. Antar att det är med SEK räknat sett. Dollarmiljardär lär han nog aldrig bli. Då när man läste intervjun fick han frågan hur långt han har kvar till dess. Då var det ganska långt. Han har ju "bara" dessa +200 miljoner som han förskingrade från oss skattebetalare som grundplåt. Han har ju inte gjort några andra affärer. Men högst troligen under de ljuva åren med börsen uppåt hela tiden borde de miljonerna växt till sig. En apa kunde ju peka på aktier att köpa och det gick uppåt.

Om han leasar och lånar alla dessa åk borde han ju kunna leva gott på dessa miljoner utan att det ska bli några fler affärer. Han känner sig väl ha råd med att bränna åtskilliga miljoner om året för just det där att leva rikt och lyxigt.
Ingenting är förskingrat. Tvärtom. Han valde att betala skatten i Sverige.
Du har verkligen ingen aning vad du snackar om.
Citera
2023-08-07, 22:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORDRAGGEN
Ingenting är förskingrat. Tvärtom. Han valde att betala skatten i Sverige.
Du har verkligen ingen aning vad du snackar om.

Hur fick han de där kontrakten? Precis efter varit sossepolitiker. Du tycker det är helt rätt att han ska fått så jävla mycket pengar som var skattekronor. En sak om han byggt eller skapat något och blivit rik för det. Men icke detta var ju ren och skär bidragsförskingring.

Att det inte granskas hur exakt detta gick till beror ju på att han var sosse.
Citera
2023-08-07, 22:22
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur fick han de där kontrakten? Precis efter varit sossepolitiker. Du tycker det är helt rätt att han ska fått så jävla mycket pengar som var skattekronor. En sak om han byggt eller skapat något och blivit rik för det. Men icke detta var ju ren och skär bidragsförskingring.

Att det inte granskas hur exakt detta gick till beror ju på att han var sosse.

Fast han har ju jobbat för det. Och klientelet som hamnade på hans hem fick jobba för sig. Inget daltande där. Sen fick han ett bra pris när han sålde. Dock gillar han inte dom nya ägarna eftersom dom är kassa.
Citera
2023-08-30, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Fast han har ju jobbat för det. Och klientelet som hamnade på hans hem fick jobba för sig. Inget daltande där. Sen fick han ett bra pris när han sålde. Dock gillar han inte dom nya ägarna eftersom dom är kassa.
HAN har nog inte gjort så mycket arbete. Det är de på golvet som gör något. Det enda han gör av "värde" det var att ha kontakter inom S som kunde ge honom uppdrag. DET är det enda som han tillförde. Sedan sålde han verksamheten och gav 12 miljoner till, om jag minns rätt, Pär Nuder för jobbet att förmedla försäljningen.
Citera
2023-09-30, 09:55
Jan Emanuel, nya bok "Så var det med det"
Det är berättelsen om ett stort, men ofta missförstått, politiskt engagemang.
Och om den avgörande vändningen som fick Jan Emanuel att lägga ner skitlivet för att
i stället börja hjälpa andra. Han blev jävligt rik på kuppen. Och så var det med det.
https://www.bokus.com/bok/9789179652...r-det-med-det/
Citera
2023-10-01, 21:36
Medlem
L3nn4rts avatar
”Svartklädda deppiga män och färgglada batiktanter”, det är Jan Emanuels bild av Bokmässan.
Men en sak är författardebutanten säker på – han ska ha en rejäl fest och trumfa kulturelitens mytomspunna svitfester.

– Sådant begriper jag mig på. Man betalar skitdyrt för ett hotellrum som man inte sover på och köper jättemycket alkohol som man kan bjuda bort, säger Jan Emanuel. "
https://www.expressen.se/nyheter/jan...-pa-bokmassan/

Betyget av festen...

"På en hylla står några sorgliga vinboxar, åtminstone ett par av märket Gredos, som jag inte har smakat sedan en tråkig natt på Lundakarnavalen 2010. Smak: sur. Färg: urin. Jag trodde att Jan Emanuel var välfärdsmiljonär. Säga vad man vill om Arnault, men han hade bättre varor. "

https://www.expressen.se/kultur/vict...emanuels-svit/

Citera
2023-10-07, 11:38
Medlem
b00b00s avatar
Jan Emanuel på TV4 nu. Som gammal behandlingsassistent så märker man att han är helt klart påverkad i tv-soffan.

Yrar om utvisningar och vill bli nån pastor för kriminella i fängelserna och trycka ut sin jävla bok. Han är ju värre en den norska pastorn med skjutvapen.
Senast redigerad av b00b00 2023-10-07 kl. 11:48.
Citera
2023-10-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jan Emanuel på TV4 nu. Som gammal behandlingsassistent så märker man att han är helt klart påverkad i tv-soffan.

Yrar om utvisningar och vill bli nån pastor för kriminella i fängelserna och trycka ut sin jävla bok. Han är ju värre en den norska pastorn med skjutvapen.

Länk?
Citera
2023-10-07, 19:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Länk?

Jenny Strömstedt intervjuar honom om bland annat hans nya bok:

https://www.youtube.com/watch?v=QBfe...l=Nyhetsmorgon
Citera
2023-10-08, 09:58
Medlem
Ngn som vet vilka preparat Han trycker i sig för att bygga muskier ? Steroider? Ryssfemmor ?
Citera
2023-10-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jenny Strömstedt intervjuar honom om bland annat hans nya bok:

https://www.youtube.com/watch?v=QBfe...l=Nyhetsmorgon

Tack! Jag tyckte inte han verkade påverkad som någon annan påtalade!
Citera
2023-10-08, 10:37
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00

Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Tack! Jag tyckte inte han verkade påverkad som någon annan påtalade!
Vad är det jag missar som ni ser? Jag tycker inte han verkar påverkad av något. Vad skulle det vara i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in