2023-08-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Haha! Fortfarande stor skillnad på de företag du nämner. Så, lägg ner.
Moving the goalposts imponerar inte. Du påstår en sak, jag motbevisar den, du invänder mot något annat, oklart vad. Tönt.
Citera
2023-08-07, 17:48
Medlem
MMXXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jo, det där brukar ju vara den vanliga beskyllningen från personer som du. Fullständigt oförstående till hur man skulle kunna vara emot appen av andra anledningar.
Svårt att tro annat när man vill skydda pedofilerna så hårt.
Citera
2023-08-07, 17:55
Medlem
Made.to.suffers avatar
Bajs

Citat:
Ursprungligen postat av Serons
Vad tycker du om de som legat med en 14 åring när de var 15 som blir publicerade som pedofiler av Jonas Salminen?
Lagen är lagen spelar ingen roll med ålder är de dömd så är de dömd även om de är 15 å partnern 14.

Sen är det sällan en 15åring blir dömd ifall en 14åring är med på det vid tillfället.
Senast redigerad av Made.to.suffer 2023-08-07 kl. 18:01. Anledning: Bajs
Citera
2023-08-07, 18:11
Medlem
Citat:
Vad tycker du om de som legat med en 14 åring när de var 15 som blir publicerade som pedofiler av Jonas Salminen?
Brottet utan samtycke är en våldtäkt som avskrivs då det är mellan barn.
Publiceras är för journalister inte tingsrätter.
Googlat om databaser hos företag:
I både fria och licenserade databaser blir det allt vanligare att det även finns avgöranden i originalform. De finns inte i tryck. ...
NJA I finns elektroniskt i Lagrummet och i Domstolsverkets databas för Vägledande avgöranden liksom i de licenserade databaserna InfoTorg och JUNO. När man söker referaten är det viktigt att komma ihåg att domarna är avidentifierade så man kan inte söka på personnamn.
Citera
2023-08-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricimer
Du tycker att ”hänga ut” är en objektiv bedömning, och inte värderande. Då vet vi det, tack för ditt bidrag.

Vilka rekvisit anser du ska uppfyllas för att någon ska hängas ut? Borde väl rimligtvis vara vem och vad?
Citera
2023-08-07, 18:13
Medlem
Citat:
Detta är inte sant. Dumpen har gått ut med att denna app publicerar just sådana fall du beskriver.
Men är du säker på att det då handlar om en 15-,åring och en 14-åring som frivilligt haft sex med varandra och att 15-åringen blivit dömd för detta?
Citera
2023-08-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricimer
Moving the goalposts imponerar inte. Du påstår en sak, jag motbevisar den, du invänder mot något annat, oklart vad. Tönt.

Nej, du är förvirrad.
Citera
2023-08-07, 18:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Brottet utan samtycke är en våldtäkt som avskrivs då det är mellan barn.
Publiceras är för journalister inte tingsrätter.
Googlat om databaser hos företag:
I både fria och licenserade databaser blir det allt vanligare att det även finns avgöranden i originalform. De finns inte i tryck. ...
NJA I finns elektroniskt i Lagrummet och i Domstolsverkets databas för Vägledande avgöranden liksom i de licenserade databaserna InfoTorg och JUNO. När man söker referaten är det viktigt att komma ihåg att domarna är avidentifierade så man kan inte söka på personnamn.

Kan man inte söka på namn på appen? Då är den ju menlös. Eller har jag fel?
Citera
2023-08-07, 18:37
Medlem
Ser ett direkt problem med detta som jag kom på nu..

T.ex.
Urban Urbansson med personnummer 1991xxxx står med. Han är 32. Alla tror att han är ett 32-årigt peddo.

Sanningen:
Ham var 15 år 2007 och hans flickvän var 14. Han blev därför anmäld och dömd som pedofil.

Vet inte om lagen fungerar så men så länge man inte får veta NÄR de begick brottet och vad som hände kan man lätt tro det värsta om någon, eftersom det är ett så fruktansvärt brott.

Kanske någon misshandlar Urban idag för hans ett år yngre flickvän för 16 år sedan.
Citera
2023-08-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kan man inte söka på namn på appen? Då är den ju menlös. Eller har jag fel?
Då jag tror att appen inte är olaglig så kallar jag den
"Man in the Middle" med en liten karta-twist fast utan att luras.
Bara att göra informationen mera tillgänglig för lata människor.
Vi människor är ju lata per definition.
Citera
2023-08-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Nej, du är förvirrad.
Så en ad hominem till sist. Inga motargument alls. Patetiskt.
Citera
2023-08-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Ser ett direkt problem med detta som jag kom på nu..

T.ex.
Urban Urbansson med personnummer 1991xxxx står med. Han är 32. Alla tror att han är ett 32-årigt peddo.

Sanningen:
Ham var 15 år 2007 och hans flickvän var 14. Han blev därför anmäld och dömd som pedofil.

Vet inte om lagen fungerar så men så länge man inte får veta NÄR de begick brottet och vad som hände kan man lätt tro det värsta om någon, eftersom det är ett så fruktansvärt brott.

Kanske någon misshandlar Urban idag för hans ett år yngre flickvän för 16 år sedan.

Han är inget peddo. Vilken skitapp. Vem fan slätade inte över 14 åringar när man va 15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in