• 4
  • 5
2023-12-31, 10:03
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballter
Testar nu att bleka tänderna hemma med tandblekning och skena från folktandvården. Började inatt. Inget synligt resultat efter en natt men behandlingen ska vara mellan 5-10 dagar.
Någon som testat innan?

Har inte testat men du får jättegärna uppdatera. Hur blev resultatet och hur var dina tänder när du började?
Citera
2024-02-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caijro
Klinik är det som gäller och Nej det skadar inte emaljen. Dock extremt obehagligt med ilningarna under behandlingen och bettskenan var extremt obekväm så jag önskar fan jag hade blivit nedsövd.

Superfint resultat men jag gör nog inte om det igen.

Vad tror du ilningarna är ifrån? Just det... Du har precis skadat emaljen

Att tro att det är någon skillnad på klinik jmf med hemmakit är ett skämt, köp bara rätt skit för hemmet och ha inte på produkterna för länge (och sov absolut inte med hög% väteperoxid i). Börjar man känna ilningar så drar man tillbaka och pausar en stund. Känns efter och känn din kropp - inte svårare än så.

Hursom är det väteperoxid som gäller, det klinikerna använde rpga en anledning. Tyvärr så är det lite lurigt att köpa dessa nuförtiden då 1. klinikerna vill ha business och 2. Folk är fan dumma i huvudet och sover med skiten i.
Citera
2024-03-17, 12:47
Medlem
Jag har löst det här.

Köpte grejerna själv och ett UV-ljus / LED munskydd. Så fyller man på den med gotte-grejerna. Sätter in UV-ljuset i mobilen så biter man ihop och kör i 20-30 min.

Tandläkaren sa att det som gäller är:

* 20-30 min x 2-4 gånger per dag. Efter 30 min blir väteperoxiden inaktiv!
* Använd UV-ljus munstycke!
* Högsta möjliga % väteperoxid. Allt som innehåller väteperoxid kommer att fungera. Men hur lång tid det kommer ta varierar exceptionellt!

Om det börjar isa i tänderna så tar man en paus tills det går över.

Det var krångligt att få tag på gotte-grejerna i tillräckligt hög % men det gick det också, efter mycket om och men.

Är jädra nöjd faktiskt!

Kan säkert hjälpa någon utan att det ska kosta något speciellt!

De brukar kosta 250-300 kr för 18 ml.

Löser 100 ml för samma.

Klinik kostar ju 1500-2000 kr för en gång.
Senast redigerad av TheContender 2024-03-17 kl. 12:54.
Citera
2024-03-24, 12:16
Medlem
Jag har gjort "hemblekning" som fungerat. Jag fick gjutet en skena hos tandläkaren, och köpte även blekningsmedlet därigenom. Så har man medlet i skenan 5 nätter har jag för mig att det var, och tänderna blir helt klart vitare, och det varar länge. Det medel jag använde då var "Whiteness Perfect 10%". Satt och googlade på det nu för jag tänkte köpa nytt medel, då jag tänkte göra en ny blekningsomgång nu men kan inte hitta ett enda ställe som verkar sälja till privatpersoner längre. Så jag vet inte var man får tag i det längre. Antagligen säljs det bara genom tandläkare.
Iaf, när jag gjorde själva skenan år 2016 så kostade det ca 2500 kr. Vill minnas att själva blekmedlet kan ha kostat 100-200 kr per förpackning, men är säkert dyrare nu som så mycket annat.
Citera
2024-07-29, 11:44
Medlem
Hej

Hur länge har var tänderna vit innan den återgick till normala färgen?
Tänker på ni som har gjort detta professionellt hos tandläkaren.

Funderat en längre tid att göra tandblekning hos tandläkaren men inte vågat.
Hur ofta behöver man bleka tänderna igen?

Fundersam om man måste bleka tänderna kontinuerligt för att bibehålla färgen.
Citera
2024-07-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingaa
Hej

Hur länge har var tänderna vit innan den återgick till normala färgen?
Tänker på ni som har gjort detta professionellt hos tandläkaren.

Funderat en längre tid att göra tandblekning hos tandläkaren men inte vågat.
Hur ofta behöver man bleka tänderna igen?

Fundersam om man måste bleka tänderna kontinuerligt för att bibehålla färgen.

Hur ofta man behöver bleka beror så klart på hur man tar hand om sina tänder, matvanor etc.
Jag brukar bleka mina 1-2ggr per år. Jag sover med blekskenan varje natt så det är inga problem att fylla den med lite blekmedel när det är dags
Citera
2024-08-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentBonk
Hur ofta man behöver bleka beror så klart på hur man tar hand om sina tänder, matvanor etc.
Jag brukar bleka mina 1-2ggr per år. Jag sover med blekskenan varje natt så det är inga problem att fylla den med lite blekmedel när det är dags

Jag förstår. Är det något mer man behöver tänka på? Har gjort min research en längre tid men vill gärna ha mycket feed back som möjligt då jag är faktiskt väldigt rädd att göra tandblekning men jag behöver göra detta för all kaffe och snus i alla dessa har förstört färgen helt. Tänderna i sig är friska och aldrig haft något problem med mina tänder förutom missfärgningarna.

Har ni någon seriös klinik i Stockholm som gör tandblekning?
Jag tänkte också boka en tid innan hos en annan tandläkare för att ta bort tändstenar osv så tänderna är helt "perfekta" innan tandblekningen.
Citera
2025-10-24, 01:07
Medlem
Bumpar. Funderar också på att bleka tänderna då de gulnat pga kopiösa mängder kaffe... Blir emaljen sämre efter blekningen? Tandläkaren säger att jag har grymt friska tänder och det vill jag fortsätta ha. Hur fort gulnar de igen efter tandblekningen?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in