Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-05, 00:06
Bannlyst
Admin och Flashback crew bör blockera AI-robotar från att regga på flashback, detta med hjälp av:

https://openaimaster.com/wp-content/uploads/2023/04/c40983013629811ae8ee29f44cb789cfca32f913.png

Verify you're a human med hjälp av cloudflare, så slipper man vissa spamposter, detta i början av inloggningen, vad säger admin om detta förslag?
Senast redigerad av NightLion 2023-08-05 kl. 00:18.
Citera
2023-08-05, 00:11
Medlem
StudiumValors avatar
Är det ett problem?
Hur omfattande?
Citera
2023-08-05, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Är det ett problem?
Hur omfattande?

Det är ett problem, vissa robotar brukar ju spamma ibland här på forumet, och det brukar inte vara människor som skriver det som skrivs. Detta är en bra lösning anser jag.
Citera
2023-08-05, 00:14
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Det är ett problem, vissa robotar brukar ju spamma ibland, och inte vara människor som skriver det som skrivs. Detta är en bra lösning.
Du menar att människor klipper in robotars svar?
Citera
2023-08-05, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Du menar att människor klipper in robotars svar?

Det också, men jag tror det hade löst en del problem med spamming, om man kollar att användaren är människa och inte en AI-robot. ^^
Citera
2023-08-05, 00:22
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Det också, men jag tror det hade löst en del problem med spamming, om man kollar att användaren är människa och inte en AI-robot. ^^

Vad får dig att tro att AI inte klarar av de där testen?
Det är 2023 nu...
Citera
2023-08-05, 00:38
Avstängd
Bra ide, dock tror jag ai idag klarar av det där testet
Citera
2023-08-05, 13:17
Medlem
capmorgs avatar
Är det verkligen ett problem här? Jag har aldrig sett sånt så i så fall tycks moderatorer ha vra verktyg för att rensa bort det. Om det är AI som skriver så bra, och håller sig till reglerna, att det inte går att särskilja dem från människor så är det väl OK ändå?
Citera
2023-08-05, 15:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Admin och Flashback crew bör blockera AI-robotar från att regga på flashback, detta med hjälp av:

https://openaimaster.com/wp-content/uploads/2023/04/c40983013629811ae8ee29f44cb789cfca32f913.png

Verify you're a human med hjälp av cloudflare, så slipper man vissa spamposter, detta i början av inloggningen, vad säger admin om detta förslag?

Avråder från detta. Extern kod under registerings- eller inloggningsprocessen (captchor, 2FA etc) ökar bara sårbarheten gentemot aktörer som försöker identifiera och kartlägga Flashbacks användare.

Vad gäller Cloudflares "test" som du länkar till så är det inte en "AI-test" eller ens en captcha. Det enda Cloudflare gör såvitt jag förstått är att registrera din IP-adress och kolla om den finns i Spamhaus och andra databaser över "suspekta" sajter.

Att lägga in Cloudflares filter skulle slå den sista spiken i kistan för möjligheten att vara anonym på Flashback. Efter det att Flashback började blockera TOR för två månader sedan måste den som fortfarande vill vara anonym använda en öppen proxy som slutsteg. Tyvärr är många av dessa listade i Spamhaus och andra blocklistor av fullt begripliga skäl.

Se mitt inlägg här för mer om detta:

(FB) TOR är blockat - ingen verkar bry sig
Senast redigerad av Regulus 2023-08-05 kl. 15:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in