Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Och som jag skrev innan, så finns det inget motstånd från min sida att erbjuda Tor. Så länge vi har rimliga resurser för att hantera denna trafik. Förstår helt klart argumentet med att det även behöver vara förhållandevis enkelt att hantera. Så mitt svar innan är inte till syfte att flytta ansvaret, utan förklara varför vi befinner oss i den befintliga situationen, och ge svar på vilka alternativ som finns.
Jag förstår som sagt problemen. Jag skulle dock be dig att inte helt släppa denna fråga utan glänta på dörren då och då (öppna TOR) för att kolla om trollen finns kvar. Kanske har de redan dragit vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Bara ett tillägg till detta med TOR. Det funkar bra att köra TOR, om man från TOR går via en gratis anonym WebProxy. Det är så jag kör. Men det blir mer omständligt, javascript funkar inte heller speciellt bra.
Det har du förstås rätt i. Jag har testat olika typer av adaptrar mellan TOR och Flashback:
1. Webproxies går som sagt bra att använda. Problemet med dessa är att de kräver javascript för att proxyns interface ska fungera, vilket kan läcka identifierbar information från din dator eller mobil
genom TOR-tunneln till proxysajten ifråga. Detta tar i mina ögon bort lite av poängen med att använda TOR.
2. Klassiska öppna HTTPS-proxies är säkrare eftersom du kan använda dem utan javascript. Här är i stället problemet att hitta en proxy som stöder HTTPS, är vad den utger sig för att vara (många är inte det) och är påslagen för tillfället. När du väl hittat en öppen HTTPS-proxy som är på är den ofta seg som sirap eftersom många andra också försöker använda den.
3. Bäst vore förmodligen en gratis-VPN. Har dock inte hittat en sådan som tillåter anslutning via TOR. En del VPN-tjänster har den möjligheten, men tyvärr bara för betalande användare.
Hur som helst är det mycket viktigt att inte klicka bort eller ignorera certifikatvarningar om du använder en proxy eftersom det är Flashbacks certifikat som skyddar dig mot MITM-attacker från falska proxies. Det vet du förstås redan, men jag påpekar detta för alla andra som läser tråden.