Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Danskarna har vetat detta i 20 år och du vet inte detta och frågar efter en länk. Läser du bara DN? Vet du nånting om omvärlden? Är det såna som du som skall lösa problemen med era menlösa projekt?
Du presterade en länk till en annan tråd på Flashback, men inte till en källa. När man klickar på polistidningen i den tråden finns inget,. Skitsamma. Du är intresserad av psykologi (på hobbynivå antar jag, det var ju ingen forskning direkt du hänvisade till) och hur det blir så här (med kriminella som är rädda för utvisning men inte för att bli skjutna i huvudet?). Jag bryr mig inte just nu.
Det viktiga är vilka metoder som kan användas för att avbryta en våldsvåg som vi ser främst i Stockholm men inte i de städer som jobbar med GVI.
Sen på sikt så hjälper det inte att bara kyla av konflikten utan man måste ta ett grepp om segregering, narkotikamarknaden, klassklyftor etc. Men det kan ta många år, så just nu är det fokus på att intervenera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Ang USA. Hur bra går det för polisens strategi i Kalifornien och tex Philadelphia? - De kriminella äger gatorna där nu.
USA som helhet hade 10 mord per 100 000 invånare i början på 90-talet. Det är som att det skulle vara 10 döda varje gång du läser om ett mord i Sverige idag. Uppenbarligen har det funnits sätt att tackla detta på, och GVI är ett av dessa. Du har kanske sett alla föreläsningar och läst rapporter, men andra i tråden som är intresserade kan exempelvis kolla
David M Kennedys föreläsning på Youtube från Malmö.
Det finns liksom inget att förlora på att Stockholm skulle försöka bryta detta med en beprövad metod.