2023-08-04, 00:55
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
En för mig intressant fråga dyker upp. Hur ser du på dig själv när det dör människor hit och dit i afrika.

Som Svensk skulle jag inte låtit mina bröder dö, medan ni afrikaner åker till Sverige och skiter i era bröder. Det får mig att undra om ni har psykopatgener. Som läkare hade du kunnat göra mycket för ditt folk där du kommer ifrån. Men du stannar alltså hellre och tar hand om mina hemorrojder?

Om en Svensk har det dåligt, så är jag där för han. Men ni skiter i era egna som dör som flugor. Konstigt.

Det är ju bara en massa antaganden från din sida som inte stämmer alls.
Citera
2023-08-04, 07:06
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ändå har ju du flytt ditt land och tar hand om Svenskars hemorrojder(eller vad du nu är för läkare)

Att du sedan kan ränna omkring med en attityd och stolthet, ja det är märkligt.

Och jag undrar ju, hur du tänker dig Sverige i framtiden? Låt oss säga att att somalierna förökar sig i samma takt i Sverige, som de gör nu. Då kommer Sverige vara ett Somalia i sub arktiskt klimat om x antal år. Hur tror du det blir? Du vill ju inte ens veta av ditt hemland idag, så vad gör du då? Flyr en gång till?

Det som gör Sverige till Sverige. Är inte var det ligger, utan folket, som kan göra saker för andra. Du måhända kan vara läkare, men du är egotrippad som en somalier. Alltså du vill hävda dig i varje läge och på det sättet är du kvar i Somaliern.
Citera
2023-08-04, 11:16
Medlem
Citat:

Men han har ju rätt , du skulle ju kunna göra mycket för ditt folk och hemland som läkare men ändå väljer du att vara kvar i sverige.
Varför inte flytta hem och bygga upp ditt egna hemland istället för att vara hatad i sverige?
Citera
2023-08-04, 12:35
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men han har ju rätt , du skulle ju kunna göra mycket för ditt folk och hemland som läkare men ändå väljer du att vara kvar i sverige.
Varför inte flytta hem och bygga upp ditt egna hemland istället för att vara hatad i sverige?

Vem sa att jag inte gör det?

Och vem hatar mig? Jag har folk i min omgivning som älskar mig. Om du pratar om främlingar så bryr jag mig knappast.
Citera
2023-08-04, 12:36
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Ändå har ju du flytt ditt land och tar hand om Svenskars hemorrojder(eller vad du nu är för läkare)

Att du sedan kan ränna omkring med en attityd och stolthet, ja det är märkligt.

Och jag undrar ju, hur du tänker dig Sverige i framtiden? Låt oss säga att att somalierna förökar sig i samma takt i Sverige, som de gör nu. Då kommer Sverige vara ett Somalia i sub arktiskt klimat om x antal år. Hur tror du det blir? Du vill ju inte ens veta av ditt hemland idag, så vad gör du då? Flyr en gång till?

Det som gör Sverige till Sverige. Är inte var det ligger, utan folket, som kan göra saker för andra. Du måhända kan vara läkare, men du är egotrippad som en somalier. Alltså du vill hävda dig i varje läge och på det sättet är du kvar i Somaliern.

Jag jobbar inom radiologi, så jag tar inte hand om svenskars hemorrojder.

Attityd och stolthet? Det är nog din osäkerhet som kommer fram här och du projicerar.
Citera
2023-08-04, 13:16
Medlem
Citat:
Jag trivs jättebra. Tack för att du frågar.

Varför vill du inte bo med etniska svenskar?
Citera
2023-08-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Om jag som svensk flyttade till Iran skulle jag helst bo med svenskar. Varför är du TS förvånad.

Onödig tråd.
Det beror förstås på vart man flyttar. Om jag flyttade till Italien (nord) skulle jag helst bo med italienare. Bland dem är det fler som delar mitt motorintresse, de klär sig bättre, de lagar bättre mat och de är allmänt sköna typer. Om jag flyttade till ett muslimskt stenåldersland från 3:e världen skulle jag däremot hellre bo bland västerlänningar än bland hucklen.
Citera
2023-08-04, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Det beror förstås på vart man flyttar. Om jag flyttade till Italien (nord) skulle jag helst bo med italienare. Bland dem är det fler som delar mitt motorintresse, de klär sig bättre, de lagar bättre mat och de är allmänt sköna typer. Om jag flyttade till ett muslimskt stenåldersland från 3:e världen skulle jag däremot hellre bo bland västerlänningar än bland hucklen.

Du är dock en minoritet. Generellt vill man bo med folk från ens egna grupp.
Citera
2023-08-04, 14:12
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Varför vill du inte bo med etniska svenskar?

Det gör jag. Tack för att du frågar.
Citera
2023-08-04, 14:56
Medlem
Citat:
Det gör jag. Tack för att du frågar.

Ok, varför vill du inte bara bo med invandrare då? Ser du ner på lågutbildade invandrare?
Citera
2023-08-04, 15:05
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ok, varför vill du inte bara bo med invandrare då? Ser du ner på lågutbildade invandrare?

Varför antar du att jag bor med endast svenskar? Jag har både invandrare och svenskar som grannar.

Jag ser ner på alla lågutbildade, vare sig det är svenskar eller invandrare.

Jag är inte intresserad av att bo med endast svenskar.
Senast redigerad av Ducadream 2023-08-04 kl. 15:08.
Citera
2023-08-04, 15:13
Medlem
Lala.s avatar
Citat:

Haha oavsett vad ducadream bor så hittar du något att klaga på. Det är komiskt. Han/hon kan inte göra något rätt enligt dig. Du antar att han/hon bor med invandrare och frågar varför han/hon inte bor med svenskar och sen när han/hon säger att han/hon bor med svenskar då frågar du varför han/hon inte bor med invandrare. 🤦
Senast redigerad av Lala. 2023-08-04 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in