2006-07-31, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Om dom överlever, ja... Det hoppas vi däremot att det israeliska och amerikanska vapensystemet ser till dom inte gör. Sikta på skolor och sjukhus, fabriker och marknadsplatser. Minst 100 döda per raket.

Shalom Israel...

// Roger P.

Troligtvis kommer inte kriget att döda varenda invånare i Libanon, hur mycket du än skulle velat det. Kopplingen till Vietnamkriget(som du av någon underlig anledning hyllar) finns inte, någon förlupen raket som träffar ett sjukhus kommer säkert att glädja dig, men inte speciellt mycket mer. Om mina fördomar stämmer är du dessutom skåning, vilket gör att du drabbas hårdare av de PUT som kommer att delas ut till följd av kriget.
Citera
2006-07-31, 13:39
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Jajaja, depression hit och depression dit. Att araber dör är bra för resten av världen. Att Sverige skulle hamna i en depression för den sakens skull är rena spekulationer.

Är min herre möjligen arabkramare själv?

I hopp om en snar död för mången kamelskändare,

// Roger P.

Bäste herre,

Problemet med araber som dör är att de återstående araberna har en tendens att ta de deras död lite för personligt. Således bör man ta kål på allihopa vid samma tillfälle, men då detta inte går att genomföra, så blir det istället en massa hafsverk. Dessa hafsverk är kontraproduktiva och presenterar som jag förklarat enligt ovan betydande risker för den västerländska ekonomin.

I hast,

Ignatius
Citera
2006-07-31, 13:43
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Hörde via Ekot att det nu vällde in libaneser för ansökan om att få komma hit, köbildning till svenska ambassaden, nu försöker ytterligare drägg att finna en fristad i Lilla Libanon, Sverige. Bortåt femhundra mottagna redan, kompletterat med anhöriga lär det väl motsvara minst fem gånger så många potentiella papperssvenskar. Behandlingstiden för upt är dock minst 4-5 månader, enl den tjänsteman som intervjuades. Och då är konflikten avblåst, alltså inget skäl föreligger. Varför skall dom till just Sverige? Skicka sk-ten vidare till syriska och saudiarabiska ambassaderna, vi har mer än nog redan. Mellanösternfolk skall stanna i sitt område, passar extremt illa i Norden.
Citera
2006-07-31, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Josef V Tobin
Om mina fördomar stämmer är du dessutom skåning, vilket gör att du drabbas hårdare av de PUT som kommer att delas ut till följd av kriget.
Det är inte bra att ha fördomar om folk. Även om dom ofta stämmer. Ja, jag är skåning.

// Roger P.
Citera
2006-07-31, 14:03
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Bortåt femhundra mottagna redan, kompletterat med anhöriga lär det väl motsvara minst fem gånger så många potentiella papperssvenskar.

...vilket ska jämföras med att 0,5-1 miljon libaneser just nu är på flykt. De allra flesta libanesiska flyktingarna befinner sig alltså i Libanon, och där lär de förbli.

De verklighetsfrämmande svenska reglerna för anhörighetsinvandring är inte heller något som libaneserna kan lastas för. Det är givetvis upp till svenskarna att ändra dem.
Citera
2006-07-31, 14:17
Medlem
trooploopers avatar
Era omskurna dubbelmoralister, klart kriget inte är bra för sveriges ekonomi. Dels har det en än så länge liten inverkan på oljepriset, men eftersom Israel bara letar efter en anledning till att dra in Iran i kriget så kan det ge ordentlig effekt. Oljeprisets inverkan på världskonjunkturen är avgörande.

Iofs ,då sverige ligger långt fram i miljöforskning om alternativa energikällor, kanske det gynnar sverige på det planet??
Citera
2006-07-31, 14:18
Bannlyst
Mina fördomar stämmer nästan alltid...

Citat:
Det är inte bra att ha fördomar om folk. Även om dom ofta stämmer. Ja, jag är skåning.

// Roger P.

Ok som du säkert har märkt bor det mycket bosnier och albaner i Skåne, de är här pga ett krig som dödade muslimer. Min fråga är: Är du mer glad över de muslimer som dog i kriget än du är arg över de muslimer som nu bor i Skåne pga kriget?

Jag tror att du är en smygmuslimkramare som undermedvetet vill ha hit massvis med araber och liknande. Dock har ditt psyke ordnat det på det sättet att det kommer fram som ett hat mot araber. På något annat sätt kan jag inte förklara ditt paradoxartade resonemang.

/Doktorn
Citera
2006-07-31, 14:37
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trooplooper
Iofs ,då sverige ligger långt fram i miljöforskning om alternativa energikällor, kanske det gynnar sverige på det planet??

Precis, satsa mer pengar på miljöforskning.
Måste göra av oss oljeproblemet för en gång skull.
Citera
2006-07-31, 14:40
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
...vilket ska jämföras med att 0,5-1 miljon libaneser just nu är på flykt. De allra flesta libanesiska flyktingarna befinner sig alltså i Libanon, och där lär de förbli.

De verklighetsfrämmande svenska reglerna för anhörighetsinvandring är inte heller något som libaneserna kan lastas för. Det är givetvis upp till svenskarna att ändra dem.
Jag antar att du tycker att det är ok om du får 500 hivvirus insprutade i blodet nästa gång du skall ta en spruta hos doktorn? På samma sätt som 500 viruspartiklar inte är mycket så är 500 muslimer inte mycket. Effekten på kroppen respaktive samhället är dock densamma.
Citera
2006-07-31, 15:13
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
Krig är dåligt för ekonomin, då man slösar pengar på att döda konsumenter istälelt för att konsumera.

Krig är det bästa som kan hända globalkapitalismen, ljug inte kompis.
Ju mer man raserar desto mer kan man restaurera.
Det finns INGENTING som får hjulen i ekonomin att rulla som krig.

Hur mycket av detta som kommer Sveriges ekonomi till gagn är omöjligt att skatta, men det är onekligen positivt för dem med kulor att investera i uppbyggnaden av de raserade samhällena, m.a.o. för storkapitalisterna runt om.

Vidare så anses väl invällning ha en positiv påverkan på ekonomin så det är bara positivt allting.

Kriga mera!
Citera
2006-07-31, 15:49
Medlem
trooploopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt

Krig är det bästa som kan hända globalkapitalismen, ljug inte kompis.
Ju mer man raserar desto mer kan man restaurera.
Det finns INGENTING som får hjulen i ekonomin att rulla som krig.

Vad bygger du det på?
Ser man historiskt leder ju krig till misär och ekonomisk depression!!
Citera
2006-07-31, 16:40
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trooplooper
Vad bygger du det på?
Ser man historiskt leder ju krig till misär och ekonomisk depression!!
Du menar som i USA efter andra världskriget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in