2024-09-19, 09:40
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
När dom faller i dessa åtal ska hans restriktioner släppas, men med tanke på att han fortfarande är misstänkt och häktad för andra brott som han kommer åtalas för framöver, innebär det att han fortfarande behöver sitta med restriktioner tills dom i de andra målen faller? Kanske kan han påverka utredningarna i dom andra åtalspunkterna?
Han kommer fortsättningsvis att sitta häktad med restriktioner för att bl.a. inte kunna påverka utredningar, eller att själv försvinna "snabbare än en avlöning"!
Citera
2024-09-19, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Enligt stämningsansökan totalt 54 kg kokain .
Varav mestadels smugglats.
Samt mängder med tunga vapen .

Därutöver snart mordförberedelserna också färdiga för åtal ?
Vad kan han räkna med ? 15 år fängelse ?

9mm pistoler = tunga vapen?
Citera
2024-09-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Om du menar "de livet som han levde är tyvärr inte långvarigt", så håller jag med dig till 100%.

Personligen anser jag att en av mina bästa vänner är en kille driftig som fan!
Han har startat ett företag inom IT-branschen, drar in tresiffriga mille per år. Han har inte anstiftat en rad mord och lever ett helt underbart liv, d.v.s. utanför trånga gallerburar i åratal under tysthet, mörker och utan kvinnor.

Antar att du menar det gamla talesättet fiendens fiender blir dina bästa vänner.
Problemet för "Meckaren" är att i hans s.k. bransch ändras lojaliteter på sekunder, och han vet mindre via Cloud än vad rättsväsendet har vetat i flera års tid!

Det värsta för din driftiga kille är att han antagligen har insett att han kommer att få tillbringa ytterligare nära två decennier helt avskärmad ifrån omvärlden bakom galler!
Blir väl max 12 år effektiv tid minus häktningstiden. Driftig eller inte låter jag vara osagt
Citera
2024-09-19, 14:17
Medlem
Han verkar nästan lagt ner karriären eller insett den är slut
Citera
2024-09-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Fastan under ramadan är viktigt
https://static.bonniernews.se/images.../annan/982.png

Ja det verkar inte vara några problem med att vara en god muslim samtidigt som man mördar och säljer knark, det enda man verkar behöva göra är att inte äta fläsk och fasta så är man en fin muslim samtidigt som man är grovt kriminell.
Citera
2024-09-19, 19:16
Medlem
eltonkebabs avatar
Lade märke till en sak nu när jag kollar i FUP:en som jag inte lagt märke till tidigare. Den sammanfattningen om "alliansen" vs Mekkys liga har några chattutdrag i sig som mer eller mindre spikar att det var Bilal som skjöt Karolin. R*mi Ad*wi skriver till N*ief att alla bröderna El-Mohgr*bi har priser på sina huvuden från Mekky. Sen skriver han "Frågan ör om det inte kan varit det som fått han bilal att göra de".
Citera
2024-09-19, 20:56
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läs stämningsansökan så ser du siffrorna, i runda slängar runt 7 millioner begärs förverkade.

Tack 🙏
+1 👊
Citera
2024-09-19, 21:44
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Lade märke till en sak nu när jag kollar i FUP:en som jag inte lagt märke till tidigare. Den sammanfattningen om "alliansen" vs Mekkys liga har några chattutdrag i sig som mer eller mindre spikar att det var Bilal som skjöt Karolin. R*mi Ad*wi skriver till N*ief att alla bröderna El-Mohgr*bi har priser på sina huvuden från Mekky. Sen skriver han "Frågan ör om det inte kan varit det som fått han bilal att göra de".

FUP är inte så lätt att söka i eftersom många sidor är bilder snarare än text som gör att söka i. Minns du ungefär vilken sida du hittade den chatten?

Gällande Billy: jag minns inte vilken FUP det var, men i en tidigare FUP är det väldigt tydligt att polisen är av uppfattningen av att det vara Billy som sköt K*rolin. De visade upp fotot på skytten (foton på skytten i profil) och ställde raka frågor till vissa personer om de visste vem personen kunde vara, och om det skulle kunna vara Billy. Det där är polisiärt uppklarat enligt min mening. Det var också därför som "alliansen" kunde få M-bröderna att ta på sig ett mordförsök, som dock aldrig blev av p.g.a. att M-bröderna ljög om att vapen stulits ur en bil och annat. Det var för att de alla inte skulle jappas av alliansen p.g.a. mordet på K*rolin.
Senast redigerad av Mapping 2024-09-19 kl. 22:16.
Citera
2024-09-19, 22:53
Moderator
Mappings avatar
Nu har jag äntligen hunnit skumma igenom hela FUP SOM man längtat efter detta, vilket väl tyder på att jag har ett patologiskt komplicerat förhållande till Malmös gängkriminella

Hursomhelst, jag tycker att polisen generellt sett gjort ett bra kartläggningsjobb. Så pass bra att Mekky – som nämnts tidigare – faktiskt erkänner hantering av mer än 50kg narkotika:

Citat:
Jag har förstått att det är överbevisat att det är jag som är brukaren bakom Slickshrub
och Marvelmatch. Så här ligger det till; jag har varit efterlyst i runt två år. Jag har suttit i
Spanien i tre år. Så jag har suttit över ett år i det här målet. Och jag är trött och jag vill bara få
ett avslut. Eh… Jag vill bara få ett avslut exakt och… Jag ser ingen mening med att sitta och
blåneka och ljuga domaren rakt upp i ansiktet, när saker och ting är så tydliga som dom är.
Men jag vill göra det klart och tydligt redan från och med nu att jag inte kommer att prata om
nån annan förutom mej själv.

-----------

Men sen, ja under tiden jag var i Dubai så blev jag ju internationellt efterlyst från
Spanien. Så höll jag mej undan i Dubai i väntan på svar från rättsprocessen där. Och sen
nånstans i början på 2020, så fick jag möjlighet att köpa ett parti kokain i, i Holland. Jag
köpte totalt 32 kilo som jag blandade ut till 54 kilo, som jag sen sålde vidare. 51 kilo av dom
i, i Danmark och sen tre kilo i Sverige. Och dom brotten erkänner jag. Och sen är det dom
hära tre kilona i Sverige. Och brotten erkänner jag, har jag också erkänt ju. Jag som har
skrivit i dom här chattarna.

Det jag tyckte var lite extra roligt med FUP är att jag kunde komplettera min låååånga lista med Encro-alias med en handfull nya namn bakom alias Precis när Encrochat knäckts fick jag av en väldigt säker källa veta att Mekky hade alias Marvelmatch och Airwalnut – något som jag egentligen inte fått bekräftat 100% förrän i den här FUP. Plus, att det ju dök upp några alias till som Mekky använde. Intressant, helt klart

Intressant att Mekky haft kontakt med både Gambino och Shobre, bland annat kring kidnappningen av Einar. Ytterligare tecken på att Mekky varit nära både Gambino och Shobre, och alltså DP.

Mekky fick Grodan att överföra 125k eller något sådant (som Grodan från av Justitiekanslern som kompensation för att han suttit frihetsberövad, som jag förstått det) för att skänka till en välgörenhetsorganisation för att bygga en Moské. Mycket märkligt.

Grodan (Encro=Saltyalpha) verkar ha köpt 9 stycken 9mm pistoler av Mekky. Undrar varför så många? Grodan, för er som inte vet, var en av de som tillsammans med Mekky och Jonath*n Henriksson sköts utanför Galaxy i Malmö när 3 andra personer dog. Jag har dock inte uppfattat Grodan som speciellt tung i Malmö, så jag undrar vad han skulle med så många guns till.

Mekky drog in mycket pengar på narkotika, och verkade ha ett stort nätverk med säljare, transportörer, kurirer, köpare osv. Det tydliggörs av bland annat de här sammanställningarna från FUP:
https://gofile.io/d/uz5Sqs

Wasim (numera Liam) al Janabi kallas "Pianisten", p.g.a. att han på Spotify släppt en pianobaserad (!) låt under artistnamnet "Janabi" som heter "Summer Dreams". Inte mycket gangsterrap där inte

Mekky hade bland annat Einar och Ant Wan som favoritartister (förutom Puertoricanska rappare), han tycker att de har bra flow.

Must*pha (numera Gabriel) H*ssoun har smeknamnen "Apan" och "Zoz", det var nytt för mig.

Det har ju tidigare (i stora Dani Juden-FUPen) framgått att H*ssan K*nsouh och Biggie försökt lokalisera Mekky via IP-adresser hos någon IP-TV-leverantör. De har kontaktat Interpol för att höra om de är intresserad av informationen för att kunna gripa Mekky i Dubai. Det som förekommer i FUP är att de också gräver i Mekkys Encro-alias. Jag är inte säker på att jag förstått vad deras avsikt är till 100%, men tydligen kan man se vilken återförsäljare som sålt en viss Encro-lur. Genom att kontakta återförsäljaren som sålt Mekkys Encro-lur är tanken att man ska kunna lokalisera Mekky?

Det som stör mig är att polisen inte vaskat fram namnet bakom ett antal av de Encro-alias som förekommer i FUP. Eller så känner de till namnen, men väljer att inte skriva ut dem för att de bedriver parallella utredningar och inte vill röja namnen i Mekky-målet. Är det någon som vet vem som ligger bakom Nutellachoko, Yellowstar, Noblegate eller Ultra-sales?
Citera
2024-09-20, 00:15
Medlem
Skräll att Rolexmannen förekommer i denna fup, han är tamefan överallt.
Citera
2024-09-20, 10:12
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
FUP är inte så lätt att söka i eftersom många sidor är bilder snarare än text som gör att söka i. Minns du ungefär vilken sida du hittade den chatten?
Alltså, det är inget nytt som kommit i den här fuppen, skulle kanske varit tydligare med det. Den sammanfattningen är egentligen från målet mot DJ med flera. Den har dykt upp i flera andra fuppar jag läst också, har bara inte lagt märke till vad den chatten innan. I alla fall, sida 108, aktbilaga 138 (huvudprotokollet).
Citat:
Gällande Billy: jag minns inte vilken FUP det var, men i en tidigare FUP är det väldigt tydligt att polisen är av uppfattningen av att det vara Billy som sköt K*rolin. De visade upp fotot på skytten (foton på skytten i profil) och ställde raka frågor till vissa personer om de visste vem personen kunde vara, och om det skulle kunna vara Billy. Det där är polisiärt uppklarat enligt min mening. Det var också därför som "alliansen" kunde få M-bröderna att ta på sig ett mordförsök, som dock aldrig blev av p.g.a. att M-bröderna ljög om att vapen stulits ur en bil och annat. Det var för att de alla inte skulle jappas av alliansen p.g.a. mordet på K*rolin.
Ja, asså det har ju varit känt ganska länge att det är så det ligger till. Din hypotes är sannolikt väldigt nära sanningen.
Citera
2024-09-20, 10:47
Medlem
Citat:
Nu har jag äntligen hunnit skumma igenom hela FUP SOM man längtat efter detta, vilket väl tyder på att jag har ett patologiskt komplicerat förhållande till Malmös gängkriminella

Hursomhelst, jag tycker att polisen generellt sett gjort ett bra kartläggningsjobb. Så pass bra att Mekky – som nämnts tidigare – faktiskt erkänner hantering av mer än 50kg narkotika:

Det jag tyckte var lite extra roligt med FUP är att jag kunde komplettera min låååånga lista med Encro-alias med en handfull nya namn bakom alias Precis när Encrochat knäckts fick jag av en väldigt säker källa veta att Mekky hade alias Marvelmatch och Airwalnut – något som jag egentligen inte fått bekräftat 100% förrän i den här FUP. Plus, att det ju dök upp några alias till som Mekky använde. Intressant, helt klart

Intressant att Mekky haft kontakt med både Gambino och Shobre, bland annat kring kidnappningen av Einar. Ytterligare tecken på att Mekky varit nära både Gambino och Shobre, och alltså DP.

Mekky fick Grodan att överföra 125k eller något sådant (som Grodan från av Justitiekanslern som kompensation för att han suttit frihetsberövad, som jag förstått det) för att skänka till en välgörenhetsorganisation för att bygga en Moské. Mycket märkligt.

Grodan (Encro=Saltyalpha) verkar ha köpt 9 stycken 9mm pistoler av Mekky. Undrar varför så många? Grodan, för er som inte vet, var en av de som tillsammans med Mekky och Jonath*n Henriksson sköts utanför Galaxy i Malmö när 3 andra personer dog. Jag har dock inte uppfattat Grodan som speciellt tung i Malmö, så jag undrar vad han skulle med så många guns till.

Mekky drog in mycket pengar på narkotika, och verkade ha ett stort nätverk med säljare, transportörer, kurirer, köpare osv. Det tydliggörs av bland annat de här sammanställningarna från FUP:
https://gofile.io/d/uz5Sqs

Wasim (numera Liam) al Janabi kallas "Pianisten", p.g.a. att han på Spotify släppt en pianobaserad (!) låt under artistnamnet "Janabi" som heter "Summer Dreams". Inte mycket gangsterrap där inte

Mekky hade bland annat Einar och Ant Wan som favoritartister (förutom Puertoricanska rappare), han tycker att de har bra flow.

Must*pha (numera Gabriel) H*ssoun har smeknamnen "Apan" och "Zoz", det var nytt för mig.

Det har ju tidigare (i stora Dani Juden-FUPen) framgått att H*ssan K*nsouh och Biggie försökt lokalisera Mekky via IP-adresser hos någon IP-TV-leverantör. De har kontaktat Interpol för att höra om de är intresserad av informationen för att kunna gripa Mekky i Dubai. Det som förekommer i FUP är att de också gräver i Mekkys Encro-alias. Jag är inte säker på att jag förstått vad deras avsikt är till 100%, men tydligen kan man se vilken återförsäljare som sålt en viss Encro-lur. Genom att kontakta återförsäljaren som sålt Mekkys Encro-lur är tanken att man ska kunna lokalisera Mekky?

Det som stör mig är att polisen inte vaskat fram namnet bakom ett antal av de Encro-alias som förekommer i FUP. Eller så känner de till namnen, men väljer att inte skriva ut dem för att de bedriver parallella utredningar och inte vill röja namnen i Mekky-målet. Är det någon som vet vem som ligger bakom Nutellachoko, Yellowstar, Noblegate eller Ultra-sales?

Intressanta iakttagelser!

Ett tips är att använda något OCR-verktyg för att extrahera texten från bilder i PDF:er. Det fungerar inte alltid hel felfritt, men den här formen av FUP:ar blir betydligt mer sökvänliga då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in