Nu har jag äntligen hunnit skumma igenom hela FUP

SOM man längtat efter detta, vilket väl tyder på att jag har ett patologiskt komplicerat förhållande till Malmös gängkriminella
Hursomhelst, jag tycker att polisen generellt sett gjort ett bra kartläggningsjobb. Så pass bra att Mekky – som nämnts tidigare – faktiskt erkänner hantering av mer än 50kg narkotika:
Citat:
Jag har förstått att det är överbevisat att det är jag som är brukaren bakom Slickshrub
och Marvelmatch. Så här ligger det till; jag har varit efterlyst i runt två år. Jag har suttit i
Spanien i tre år. Så jag har suttit över ett år i det här målet. Och jag är trött och jag vill bara få
ett avslut. Eh… Jag vill bara få ett avslut exakt och… Jag ser ingen mening med att sitta och
blåneka och ljuga domaren rakt upp i ansiktet, när saker och ting är så tydliga som dom är.
Men jag vill göra det klart och tydligt redan från och med nu att jag inte kommer att prata om
nån annan förutom mej själv.
-----------
Men sen, ja under tiden jag var i Dubai så blev jag ju internationellt efterlyst från
Spanien. Så höll jag mej undan i Dubai i väntan på svar från rättsprocessen där. Och sen
nånstans i början på 2020, så fick jag möjlighet att köpa ett parti kokain i, i Holland. Jag
köpte totalt 32 kilo som jag blandade ut till 54 kilo, som jag sen sålde vidare. 51 kilo av dom
i, i Danmark och sen tre kilo i Sverige. Och dom brotten erkänner jag. Och sen är det dom
hära tre kilona i Sverige. Och brotten erkänner jag, har jag också erkänt ju. Jag som har
skrivit i dom här chattarna.
Det jag tyckte var lite extra roligt med FUP är att jag kunde komplettera min låååånga lista med Encro-alias med en handfull nya namn bakom alias

Precis när Encrochat knäckts fick jag av en väldigt säker källa veta att Mekky hade alias Marvelmatch och Airwalnut – något som jag egentligen inte fått bekräftat 100% förrän i den här FUP. Plus, att det ju dök upp några alias till som Mekky använde. Intressant, helt klart
Intressant att Mekky haft kontakt med både Gambino och Shobre, bland annat kring kidnappningen av Einar. Ytterligare tecken på att Mekky varit nära både Gambino och Shobre, och alltså DP.
Mekky fick Grodan att överföra 125k eller något sådant (som Grodan från av Justitiekanslern som kompensation för att han suttit frihetsberövad, som jag förstått det) för att skänka till en välgörenhetsorganisation för att bygga en Moské. Mycket märkligt.
Grodan (Encro=Saltyalpha) verkar ha köpt 9 stycken 9mm pistoler av Mekky. Undrar varför så många? Grodan, för er som inte vet, var en av de som tillsammans med Mekky och Jonath*n Henriksson sköts utanför Galaxy i Malmö när 3 andra personer dog. Jag har dock inte uppfattat Grodan som speciellt tung i Malmö, så jag undrar vad han skulle med så många guns till.
Mekky drog in mycket pengar på narkotika, och verkade ha ett stort nätverk med säljare, transportörer, kurirer, köpare osv. Det tydliggörs av bland annat de här sammanställningarna från FUP:
https://gofile.io/d/uz5Sqs
Wasim (numera Liam) al Janabi kallas "Pianisten", p.g.a. att han på Spotify släppt en pianobaserad (!) låt under artistnamnet "Janabi" som heter "Summer Dreams". Inte mycket gangsterrap där inte
Mekky hade bland annat Einar och Ant Wan som favoritartister (förutom Puertoricanska rappare), han tycker att de har bra flow.
Must*pha (numera Gabriel) H*ssoun har smeknamnen "Apan" och "Zoz", det var nytt för mig.
Det har ju tidigare (i stora Dani Juden-FUPen) framgått att H*ssan K*nsouh och Biggie försökt lokalisera Mekky via IP-adresser hos någon IP-TV-leverantör. De har kontaktat Interpol för att höra om de är intresserad av informationen för att kunna gripa Mekky i Dubai. Det som förekommer i FUP är att de också gräver i Mekkys Encro-alias. Jag är inte säker på att jag förstått vad deras avsikt är till 100%, men tydligen kan man se vilken återförsäljare som sålt en viss Encro-lur. Genom att kontakta återförsäljaren som sålt Mekkys Encro-lur är tanken att man ska kunna lokalisera Mekky?
Det som stör mig är att polisen inte vaskat fram namnet bakom ett antal av de Encro-alias som förekommer i FUP. Eller så känner de till namnen, men väljer att inte skriva ut dem för att de bedriver parallella utredningar och inte vill röja namnen i Mekky-målet. Är det någon som vet vem som ligger bakom
Nutellachoko,
Yellowstar,
Noblegate eller
Ultra-sales?