Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beltubultu
vad hände med åtalet för mordplanerna??

Det kommer att väckas vid ett senare tillfälle.
Citera
2024-09-18, 12:33
Medlem
Från Sydsvenskan:
Ledaren för Los Suecos erkänner knarkbrott för miljoner och ser ingen mening med att sitta och blåneka och ljuga domaren rakt upp i ansiktet.
https://www.sydsvenskan.se/2024-09-1...6RU-DfgSGjTnmQ

Som jag ser det måste artikel handla om detta ärendet. Är det fel ber jag admin el moderator ta bort mitt inlägg.
Citera
2024-09-18, 12:48
Medlem
Riskerar han livstids fängelse? Från Expressen:

"Han riskerar livstids fängelse och utvisning.

– Mannen har från Dubai, via de krypterade chattarna, bedrivit omfattande narkotikabrottslighet i Europa och Sverige. Han har samarbetat med och lett kriminella aktörer ibland annat Nederländerna, Belgien, Danmark och Sverige, säger Lisa Åberg,"
Citera
2024-09-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Riskerar han livstids fängelse? Från Expressen:

"Han riskerar livstids fängelse och utvisning.

– Mannen har från Dubai, via de krypterade chattarna, bedrivit omfattande narkotikabrottslighet i Europa och Sverige. Han har samarbetat med och lett kriminella aktörer ibland annat Nederländerna, Belgien, Danmark och Sverige, säger Lisa Åberg,"

Inte för de brott han åtalas för nu. Tekniskt sett kan han dömas till livstids fängelse om han även döms för försök till mord i det kommande åtalet, men tveksamt att det verkligen blir påföljden.
Citera
2024-09-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Inte för de brott han åtalas för nu. Tekniskt sett kan han dömas till livstids fängelse om han även döms för försök till mord i det kommande åtalet, men tveksamt att det verkligen blir påföljden.
Minns att Jonas Falk dömdes till 18 år (taget direkt ur minnet, så kan vara fel) i tingsrätten för narkotika relaterade brott, förmodligen mycket större mängder än det A.M åtalas för. Det kanske är otänkbart med så hårt straff i det här fallet?
Citera
2024-09-18, 14:46
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är FUP och stämningsansökan där Amir Mekky åtalas för synnerligen grovt vapenbrott, synnerligen grovt narkotikabrott, flera fall av grovt narkotikabrott, med mera.

Trevlig läsning allihop.

Malmö tingsrätt:

Mycket uppskattat! Ingen är som våran Stefan!

Denna FUP ska jag sätta mig ner med i helgen. Någonstans gillar jag att Mekky faktiskt erkänner, han försöker inte ens komma undan. Han måste vara riktigt less.

Någon som vet vilket alias som Ridouan Taghi har?

Citat:
FL2: Nej. Det finns också en, en sekvens när bytet från Slickshrub till Marvelmatch initieras
av, av dej, där du då föreslår ett nytt Encroalias: Marvelmatch.
AM: Ja.
FL2: Var kommer det ifrån? Är det taget helt ur luften eller hur kom du på det?
AM: Det minns jag inte. Det är fem år sen. Det bara, välja vad som helst. Du kan ju välja
vilket alias du vill ha.
FL2: Ja jo, men så…
AM: Det blev Marvelmatch den dagen.
FL2: Ja. Har du nån anknytning till superhjältar?
AM: Nej ingen.
FL2: Nej.
AM: Nej faktiskt inte

Citera
2024-09-18, 14:51
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Denna FUP ska jag sätta mig ner med i helgen. Någonstans gillar jag att Mekky faktiskt erkänner, han försöker inte ens komma undan. Han måste vara riktigt less.

Den där snubben ligger bakom så många mord att han kommer få det rejält svårt i finkan från dödas anhöriga.
Citera
2024-09-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Minns att Jonas Falk dömdes till 18 år (taget direkt ur minnet, så kan vara fel) i tingsrätten för narkotika relaterade brott, förmodligen mycket större mängder än det A.M åtalas för. Det kanske är otänkbart med så hårt straff i det här fallet?
Maxstraff för ett synnerligen grovt narkotikabrott är tio år, sen kan man få ytterligare max fyra år till om man döms för flera brott, och utöver det kan man få max fyra år till för återfall i brottslighet. Så det teoretiska maxstraffet är 18 år för synnerligen grovt narkotikabrott.
Citera
2024-09-18, 16:45
Avstängd
Enligt stämningsansökan totalt 54 kg kokain .
Varav mestadels smugglats.
Samt mängder med tunga vapen .

Därutöver snart mordförberedelserna också färdiga för åtal ?
Vad kan han räkna med ? 15 år fängelse ?
Citera
2024-09-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Rätta mig om jag har fel men läste nyligen om ett fall när en skytt erkände för att få straffrabatt, här erkände han väl när han fick hela FUPen? Så han kan bara vinna på det?

Tänker mig att inga kommentarer är givet om man inte har chans på någon egen vinning, men jag spekulerar bara
Citera
2024-09-18, 16:58
Avstängd
Straffvärdet på totalen borde överstiga 18 år men lör inte bli livstid så 18 år är rätt troligt?
Citera
2024-09-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Straffvärdet på totalen borde överstiga 18 år men lör inte bli livstid så 18 år är rätt troligt?

Borde inte bli livstid men man kan ta khouri tex som exempel som fick livstid trots att han ej faktiskt var eller bevisad mot för mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in